*lille blomst* Skrevet 29. juni 2011 #1 Skrevet 29. juni 2011 For oss som får tanta og har ny ikm i uke 30 Håper på koselig skravling, og mange som blir gravide i ferien!
Silja81 Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Blir med deg videre lille blomst. Dette må bli våres pp! Hvor lenge har dere prøvd? Er nå inne i pp nr 5. 12 arbeidsdager til ferie. Gleder meg til det
Mommy Mia Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Jeg Blir også med her, dessverre:( hadde håpa jeg var gravid jeg, sånn at jeg kunne overraske kjæresten på bursdagen. Men men, kroppen har iallefall blitt normal igjen etter SA for 5 uker siden! Tvi Tvi og jeg håper for min del at alle gode ting er tre og at det blir full klaff med en spirensom klorer seg fast neste gang! Håper denne runden klaffer for alle som henger seg på, lykke til! God sommer til dere
mammatil2imai Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 Da kommer jeg hit jeg også Trodde jeg skulle bli mer skuffet over at tanta kom, men det er egentlig greit. Da kan vi kose oss med litt vin i sommer jenter (hvertfall en stund) Jeg begynner ferie i morgen så det passer jo fint. Må jo fokusere på det positive her. Går da inn i 2.pp nå og regner med EL ca 15.juli om syklusen blir lik den forrige. Tvi-tvi for oss denne mnd jenter!
*lille blomst* Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2011 hehe... blir både trist og glad for å se at det er flere som hiver seg med i den nye tråden vår:) ønsker alle et knøtt i magen så fort som mulig! For oss er det vel pp nr 8 eller 9... vet ikke helt... har hatt lange sykluser i høst, begynte prøvingen i august og ble gravid i januar, mistet to små knøtt i mars etter Ma og måtte ha utskrapning, har nå prøvd i 3 måneder(pp) etter Ma. Ventet på mens i 42 dager da, men har heldigvis hatt sykluser på 32 og 31 dager nå! Positivt å kunne kose seg i sommer ja! jeg skal male, bære tungt og jobbe hardt i hagen i sommer! gøy! Håper nå på aprilknøtt! Krysser fingrene for at dette er vår måned! Kommer til å ta el tester for å finne eksakt dato for det, siden jeg har hatt veldig variable lengder på syklus tidligere;) var det jeg gjorde da jeg ble gravid sist også. Vi har en datter på straks 3 år fra før, så ønsket om søsken er stort nå! Hvordan er det med dere? mange pp? barn fra før?
mammatil2imai Skrevet 30. juni 2011 #6 Skrevet 30. juni 2011 Huff, ekstra kjipt når man har hatt sånne opplevelser kan jeg tenke meg. Men siden du har ei prinsesse fra før så vet du hvertfall at det er mulig Krysser fingrene for oss alle denne mnd jeg også. selv om dette er bare 2.pp for meg er vi så veldig klare nå. Jeg har en sønn på snart 7 år. Med han ble jeg gravid grunnet litt slurv med pilla, så min fruktbarhet skal være på G hvertfall. Men det var med en annen far så tanken på at det skal være noe "feil" med sædkvaliteten har slått meg siden det ikke gikk på 1.forsøk denne gang. Men det kan vel være mange grunner. Nytt dette med prøving... Han vet ikke at vi prøvde forrige mnd da, hadde håpet å kunne komme med en positiv overraskelse. Gleder meg til det!
Silja81 Skrevet 1. juli 2011 #7 Skrevet 1. juli 2011 Hva har dere for plan for denne pp'en da? For første gangen det siste halve året har vi mulighet å praktisere "sex annenhver dag". Så tenkte prøve det. Hvis ikke det går blir det å prøve "oppsparing av sæd" til neste pp. Mannen min har vært hos fastlegen min for remiss til å sjekke sædkvalitet. Men regner med at det vil ta lang tid før han får time. Vi har ingen barn fra før. Trodde ærlig talt ikke at det ville være så vanskelig å bli gravid, var naiv. Har tre søsterbarn fordelt på 2 søstrer. Begge søstrene mine ble gravide på første forsøk og den ene fikk begge sine barn på første forsøk. Har fått time hos gynekolog i september. Men det viktige er vel å nyte livet og prøvingen. Blir fint å se tilbake på når vi om litt sitter der i amme-tåke og ikke orker tanken på sex, hehe. Lykke til jenter, vi snakkes!
mammatil2imai Skrevet 1. juli 2011 #8 Skrevet 1. juli 2011 Nei er rart det der, når man prøver å bli gravid kan det ta lang tid, men når det ikke er planlagt og ikke passer så bra så klarer det å snike seg en luring inn bare man glemmer pilla et par dager... Nå skal vel ikke jeg klage etter kun 1 pp kanskje. Vi gjør nok samme som forrige pp, sex hver dag (fordi vi har lyst og alltid hatt det ) men vi stopper 3 dager før EL for vi gjør et lite forsøk på å få jente denne gangen siden vi har gutt fra før og kunne tenke oss en av hver. Blir selvfølgelig veldig glade uansett, men vi tester hvertfall dette litt så lenge tålmodigheten holder. Det er vel naturlig at det kan ta lengre tid når man stopper 3 dager før EL. Denne mnd. blir det nok litt naturlig oppsparing av sæd også siden vi er på camping med en familie til i samme campingvogn dagene før de dagene vi skal være aktive Får håpe det gjør susen! Dette ble langt, kjeder meg på jobb... Men 1 time til FERIE! JUHUUU!!! God helg jenter, skravles!
*lille blomst* Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 1. juli 2011 Hehe, kos deg med ferie Alvine! Jeg har en uke igjen med jobbing jeg. må jobbe ekstra i helgen pga sykdom også... Gleder meg masse til FERIE! Greit med ny pp egentlig, jeg hadde vanskelig for å holde trua oppe forrige mnd! EL testene kom i posten i går, så alt er klart for at tantebesøket går over! Eneste vi venter på er: SOL! hehe Sommern får se og komme seg hit snart!
Mamma med spire Skrevet 2. juli 2011 #10 Skrevet 2. juli 2011 Blir med her jeg:) er ny på forumet, men har prøvd siden september.. Håper å bli kjent med flere prøvere da:)
*lille blomst* Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #12 Skrevet 4. juli 2011 velkommen Mammamio! Hvordan er det med dere alle sammen? Jeg syns disse ukene nesten er de kjedeligste i syklusen! vente,vente,vente... vente til tanta er over, vente til å teste etter el, vente på el... Huff... Jeg ønsker alle en god uke! Selv så håper jeg tanta er ferdig snart! 6.dagen i dag og fremdeles i gang... blæ!
lullaby Skrevet 4. juli 2011 #13 Skrevet 4. juli 2011 Hei! Fikk tanta i går og satser nå på hell og lykke i uke 30! Er da i gang med 3 pp... Gikk på første forsøk sist, men det er over sju år siden... Får håpe tanta er på snarvisitt, så man kan hive seg i prøvingen. har kjøpt eggløsningstester denne måneden, så håper det kan hjelpe, siden jeg er litt usikker på egen syklus. Hadde 29 dager forrige måned og 26 dager denne gangen.... Lykke til til dere alle!
Silja81 Skrevet 4. juli 2011 #14 Skrevet 4. juli 2011 Er ferdig med tanta for noen dager siden. Da syklusen varierer litt (27-33 dager) kan det være at jeg har ikm uke 29 men satser på begynnelsen av uke 30. Har begynt å praktisere sex annenhver dag nå . Har mistet håpet litt men må bare gjøre alt som går for å bli gravid. Mannen min begynner å tro at han har dårlig sædkvalitet da pappan hans hadde det. Venter på time for sjekk men det kan nok ta lang tid da vi ikke prøvd så veldig lenge. Skal teste for el denne periode og. Uansett må vi bare nyte livet og hverandre og gjøre det beste av situasjonen. Deilig med ferie om 2 uker Lykke til, ikke veldig lenge til el nå
*lille blomst* Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #15 Skrevet 5. juli 2011 Jeg syns også det var godt å vite sikkert når el var! Den eneste mnd jeg testet etter det ble jeg gravid sist. Skal teste denne mnd også Gleder meg til ferie fra og med fredag denne uken! jippi! Kan kanskje bli avslappet nok til å få full klaff på el tilogmed!
Silja81 Skrevet 5. juli 2011 #16 Skrevet 5. juli 2011 Ja, fint med ferie lille blomst . Mannen min har ferie i 4 uker med start denne uken og jeg har 2 uker. Gleder meg til kose-tiden som kommer. Synes denne er litt morsom å tenke på: ♥SANNSYNLIGHETEN FOR Å BLI GRAVID♥ skrevet av Christian Anker, lege on januar 26, 2006 Fruktbarheten er høyest omkring eggløsningen. Den inntrer gjerne 14 dager før menstruasjon. Hvis det er 28 dager mellom hver blødning er, sannsynligheten for å bli gravid på de ulike dagene omtrent: • de første seks dagene: 0 prosent • syvende dag: 0,1 prosent • åttende dag: 0,7 prosent • niende dag: 2,5 prosent • tiende dag: 5,5 prosent • 11. dag: 10,4 prosent • 12. dag: 14,6 prosent • 13. dag: 16,9 prosent • 14. dag: 17,3 prosent • 15. dag: 14,1 prosent • 16. dag: 9,1 prosent • 17 dag: 4,9 prosent • 18. dag: 1,9 prosent • 19 dag: 0,5 prosent • 20. dag: 0,1 prosent • 21 - 28 dag: 0 prosent Mannen min kommer til meg ikveld og da satser vi på de 0,7%ene på dag 8. Hehe. Nyt ferien alle dere som allerede begynt. Nå er det jobb som gjelder resten av dagen og kvelden for meg
*lille blomst* Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #17 Skrevet 6. juli 2011 hehe, kos deg med 0,7% Det er jo litt ille når det kun er 17,3% sjanse på selve eggløsning også. Da vil det jo ofte ta mange treff før spiren sitter uansett.... krysser fingrene for spire snart! Jeg har jobbing i kveld og i morgen tidlig, så med 1 døgn igjen til ferie så begynner det å nærme seg! jippi!
Mamma med spire Skrevet 6. juli 2011 #18 Skrevet 6. juli 2011 Takk for det:) Her skal vi nyte ferien og håpe på at litt mindre stress i hverdagen skal hjelpe til så spiren sitter denne gangen. Tenker litt på akupunktur neste syklus, det har jo hjulpet til før så vi ser på det som en mulighet ettersom månedene går..
Evigoptimisten Skrevet 7. juli 2011 #19 Skrevet 7. juli 2011 Jeg høre for håpentligvis hjemme her:) Har hatt litt ustabile skluser de siste 3 månedene, men har nå fått pergo som forhåpentligvis stabiliserer dette. Nå reiser vi på ferie og skal bare kose oss. håper selvsagt at spiren sitter på ferien. Ellers venter kikhullsoperasjon og vi er satt på liste for prøverør. deilig at det skjer ting hvertfall;) God sommer så lenge, jenter. Vi snakkes:)
*lille blomst* Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #20 Skrevet 7. juli 2011 krysser fingrene for deg evigoptimist! Her er ferien godt i gang, med en nydelig (endelig med sol) kveld ute i hagen! Har flyttet busker, luket og raket! det er livet det! Håper denne typen aktiviteter skal hjelpe på babylagingen! Til dere som tar ferie fra bim: god sommer! Håper det er noen andre som er pålogget innimellom!
Silja81 Skrevet 8. juli 2011 #21 Skrevet 8. juli 2011 Det høres bra ut lille blomst. Jeg har en bitteliten hageflekk som jeg driver å steller pent med jeg og. Kun 8 dager til ferie nå for meg. Tar nok ikke helt ferie fra bim. Begynt å teste for eggløsning nå, tror ikke den er langt unna. Flere som begynt å teste?
*lille blomst* Skrevet 8. juli 2011 Forfatter #22 Skrevet 8. juli 2011 jeg tenkte å begynne testingen i dag:) har 21 billigtester, og har tenkt å bruke testene til jeg finner el og litt til! Sist jeg gjorde det brukte jeg 12 tester før jeg hadde truffet! kjipt med lang syklus altså! (el på dag 23 den gangen) Vi har nettopp (ca 5 uker siden) flyttet inn i drømmehuset vårt, vi har nesten 3 mål tomt og har derfor litt å styre med... Ferien går nok mye med til hagepusling, møbelkjøp og montering! men det er bare morro! iallefall når det blir så fint!
mia_maria Skrevet 8. juli 2011 #23 Skrevet 8. juli 2011 Denne gangen har jeg ikm mandag den 25. Krysser fingrene for at vi får det til. Lykke til dere andre:)
ipeggy Skrevet 8. juli 2011 #24 Skrevet 8. juli 2011 Da slenger jeg meg på her jeg! Fjernet hormonspiralen for en mnd siden, fikk tanta for første gang etter det på lørdag. Aner ikke hvor lang syklus jeg har, har tidligere hatt veldig ujevn syklus, men satser på at jeg er innenfor normalen og har ikm i uke 30. Morsomt å være tilbake på forumet her, har en gutt på 2,5 fra før og var aktiv bruker sist jeg gikk gravid.
mammatil2imai Skrevet 11. juli 2011 #25 Skrevet 11. juli 2011 Så spennende :-) Jeg fjernet hormonspiral i slutten av mai og er i 2.pp nå. Er vel EL uke for flere her denne uka? Jeg har egentlig på fredag, men tar bidronninggelé denne mnd så regner med at den blir noen dager forsinket. Her skal det hvertfall bli mye kos denne uka! ;-) Lykke til og kos dere til dere andre som også skal stå på denne uka ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå