Gå til innhold

Har funnet 2 små kattunger ca 1 mnd gamle, hva kan vi gjøre for å "erstatte" mammans oppgave?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har funnet 2 kattunger og er sikker på at di er forlatt... Kattunger er jo ikke leveringsklare før di er 12 uker pga at di er avhenging av mamman sin. Tenker da på f.eks at di skal lære å jakte, lære seg å være renslige, og di trenger jo morsmelk. Så hva kan vi gjøre for å lære di det, tenker da mest på renslighet? kan eg eventuelt gi di mme eller råmelk f.eks fra kuer?

 

Takk for svar:) Vi vil beholder kattungene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsmelkerstatning er fint. Jeg flaskematet valpen min på mme når den var bitteliten, fordi jeg fikk den altfor tidlig.

Men om en ukes tid kan de spise tørrfor, beregnet på kattunger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi de litt melk, kjøpr sånne små sprøyter som man bruker til å feks gi tran til spedbarn med :) medisinsprøyter heter det vel.. Litt lunken melk, som til spedbarn... med renslighet og jakt vet jeg ærlig talt ikke, men ta de med til dyrlege for å sjekke de ifht sykdommer og hva dere kan gjøre for å ta vare på dem. De vet best :)

 

Lykke til med familiens nye bebiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Det første du må gjøre er å ta med kattungene til dyrlegen for å få sjekket dem, samt rådføre deg med hvilken melk som er best, evnt. vaksinere osv. Anbefaler deg å kjøpe ordentlig kattemat til dem, når de ikke får det de trenger gjennom morsmelka må de ha skikkelig mat(med andre ord, ikke kjøp Friskies eller Whiskas og sånt møl).

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt minitåteflasker hos dyrebutikker, samt morsmelkerstatning.

 

Pusen må ha det godt og varmt rundt seg, kan gjerne ligge på ett rom med varmekabler og en liten eske med noe mykt å ligge på:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...