Gå til innhold

jg klikker! dato for rettsmøte passer absolutt ikke!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

drar i nordsjøen 2 dager før rettsmøte dato, og advokaten sier rettsmøte er gyldig grunn for fravær fra jobb, men ikke omvendt..

skjønner det ved en vanlig jobb,ja. Men når man jobber i nordsjøen får man ikke helikopter hjem 1 dag for å gå i rettsmøte, og så et nytt helikopter ut i nodsjøen igjen.. man får da være nædt å være hjemme HELE TO UKER!

hvor pokker hører det hjemme da?

klikker altså...skal det være så forbana umulig å kunne endre dato for rettsmøt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange et rettsmøte skal passe for, ikke bare deg, og når man finner en dato som passer for dommer og advokater så må de/vi andre bare stille opp på den dato som er satt (med unntak av gyldig legeerklæring og dødsfall).

Jeg vil tro at barnet ditt er viktigere enn jobben og om du ikke vil at far skal få hovedomsorgen (ja, jeg har lest alle de andre innleggene dine) så må du bare møte opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringer du arbeidsgiver og forklarer situasjonen og ber om å få bytte uke. Enten utsatt eller evt tidligere. Regner med rettsmøte ikke er på kort varsel..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

far får ikke automatisk hovedomsorg selv om jeg ikke kan stille i rettsmøte. Han er ikke kompetent til å ha full hovedsomorg, han er ikke kompetent til å ha 50% engang. Han er både voldelig, agressiv og ustabil, og har flere anmeldelser og dommer som inngår dette.

Syns du er utolig teit som sier det, barnet er viktigere enn jobben.. Som om jg ikke vet dt.

Men denne jobben er viktig for både meg og barnet. Og får ikke den jobben igjen for å si d sånn. skal MYE til for å slippe gjennom nåløyet og få sg jobb offshore. MYE!

og jeg jobber ALDRI på Rema 1000 eller for en luselønn som frisør. Jobbe og slite ræva av sg hele uken og sitte igjen md skarv lønn på 14 tusn pr mnd og ha gjeld langt over hodet og aldri komme ajour.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg skal høre med arbeidsgiver selvfølgelig. rettsmøte er satt 2 dager etter jg er dratt ut så mulig jg kan bytte. mn jg blir så frustrert over regelverket på gyldig fravær.

har sett ferier er gyldig frravær dersom de ble bestiltt før dato for rettsmøte ble satt. men en JOBB skal ikke være god nok grunn.

som sagt jg skjønner at det err gyldig fra vær i vanlig jobb dr man kun blir borte en dag, men når d er snakk om 2 uker blir d drøyt. taper trossalt en en hel inntekt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo gyldig fravær fra jobb så du ringer selvfølgelig arbeidsgiveren og spør om det går an løse det på annen måte enn at du er borte hele perioden. Kanskje er det mulig å komme litt sent på jobb, regner med det går både helikoptere og suply-båter ut til plattformen i løpet av uken. Om det ikke går har du ihvertfall vist at du er villig til å prøve komme på jobb og kan bli hjemme med "god samvittighet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er at om du uteblir fra rettsmøtet så setter du seg selv i et svært dårlig lys og far får flere "poeng i boka".

Jeg må bare si at du gnåler utrolig mye om den jobben din, me jeg har aldri sett deg skrive noe godt om barnet, at du er glad i barnet ditt, at du vil ofre noe for ditt barn (som feks.å jobbe i kassa på Rema) osv. Derfor sier jeg at det det kan fremstå om at jobben din er viktigere enn barnet. Noe som også har gått igjen i alle trådene du har skrevet om dette.

Om du virkelig ønsker at barnet skal bo hos deg så klarer du å ordne dette med jobben!

18:25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg skriver på sms språk er fordi mitt kjære barn har sett på teletubbies på youtube og plukket av mange at tastene på tastaturet;)

Jobben betyr ufattelig mye for både meg og barnet. Og tro meg, jeg har jobbet ræva av meg på rema 1000 for at jeg og barnet skal ha et sted å bo og noe og leve for. Det jeg satt igjen med var kun det, masse ubetalte regninger, og LITE tid sammen med barnet. mange dager jg kom hjem og barnet var i seng fo mange timer sidn :(

jg fikk en haug med gjeld pga eksen, vi kjøpte leilighet, jeg betalte min del av lånet mens han gjorde ikke, så det endte på tvang. Sitter nå med restgjeld og forsinkelserenter på over 500 tusen i tillegg til min egen studiegjeld.

Med dagens leiepiser vil jeg aldri få nedbetalt dette med en vanlig jobb, uten at jg må jobbe døgnet rundt og aldri ha tid sammen med barnet, da vil jeg kanskje klare betale NOE av gjelden, men langt i fra alt. det vil desverre bare rente og rente og da vil jg og barnet sitte der å betale leie til vi spyr og aldri kunn gjøre noe kjekt sammen.

så om du ikke har forstått det, jobben betyr ALT HER for både MEG OG BARNET! ofrer jeg jobben for en kassajobb på rema, så er jg tjukk i huet og ofrer hele fremtiden for mg og ungen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart bryr jg meg om barnet men hvor i dette innlegget syntes du det passet seg å nevne at jeg er så glad i barnet mitt og banet mit er så flink til å tegne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der var du igjen ja! Slutt å gnål, alle her inne vet jo hele livshistorien din og uansett hva som skjer knyttet til dette klager du. Greit at jobben er viktig for deg, men den er langt fra eksepsjonell så hadde du regnet med de skulle sjekke tidsplanen din for å finne dato?

Ring arb.giver og forklar situasjonen. Evt. kan du dra ut etter rettsmøte, om det lar seg gjøre. Ser du skriver faren er voldelig osv, men jeg må si du ikke virker så god du heller. Hadde barnefar her hatt omsorgen hadde jeg selvfølgelig ønsket ha barnet mer om han hadde jobb hvor barnet var 2 uker hos bestemor istedet for hos den andre forelderen. Husk at det faren har gjort mot deg har han ikke gjort mot barnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, ok, for det første så kan du skryte så mye du vil av jobben din, men 2 uker borte fra barnet ditt i mnd. jaja, snakk om prioriteringer....

For det andre, er det bestemor som har barnet de to ukene du er borte hver gang? Hvorfor kan ikke pappaen få en sjanse til å ha barnet mer når du uansett er borte halvparten av oppveksten? Er han så ille? Barnet vokser jo bokstavlig talt opp hos bestemoren og deg, ikke hos mor og far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt lyst til å svare her jeg da. X'n min dro meg for retten fordi han ville ha full omsorg for ungene. Han jobber i nordsjøen. Og han fikk klar beskjed av dommer at så lenge han jobbet i nordsjøen og var borte 2 uker av gangen, kom han ikke til å få full omsorg. For de setter høyt at den som har omsorgen, kan være der for ungene sine 24/7. Altså er litt mer tilgjengelig enn det man er når man er så langt borte i 2 uker. Så du bør være litt ydmyk med tanke på prioriteringer.

Og en annen ting, selv om x'n din har anmeldelser og vold osv osv , på seg, behøver ikke det bety at retten anser han som en dårlig omsorgsperson. De ser ikke på "snøen som falt i fjor", det som gjelder for dem, er nåtiden. Og har han ikke gjort barnet noe galt som du kan bevise, så kan du nok glemme at fortiden skal ta rotta på han i retten.

Når det er sagt, så er det ikke så vanskelig å få tur på helikopteret et par dager senere. X'n har fått det mange ganger, han har bare ringt forpleiningsjefen så har det ordnet seg. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23:48 sier det bra. Sier seg selv at om en er borte såpass mye fra hjemmet kan en ikke ha omsorgen. Overgitt over hvor lite ydmyk du er ja. At du nekter faren samvær uten dom kan også slå hardt tilbake mot deg. Du virker ha null innsikt som kun ser problemet ang dato og ikke at du kan miste barnet ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...