Gå til innhold

Hva var det første du sa etter fødselen var over?

Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Jeg leste en tråd om hva fedre har sagt da testen var positiv.. og mimret litt over dte første jeg sa da barna endelig var ute:

Nr 1: "Der er du jo lille venn"

(3 dager vannavgang 2,5 døgn med svake rier og ks)

Nr2: "Allerede? DU hadde det travelt du"

Rier i over 31 timer, hadde sett for meg 1 døgn til.

Nr 3: "Så så lille venn, mamma skal varme deg".

2 timer med rier, og så gikk det bare 2 minutter fra 2 cm til han var ute.. Og han gråt så sårt når han kom, så jeg pakket han godt inntil meg da jeg fikk ham. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ♥ JuniGull10 ♥

"Ferdig!" og så; "Det er fremdeles en gutt, ikke sant?", så la jeg hodet tilbake og pustet lettet ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første barn: uartikulert gladlyd etterfulgt av hormonell snufsing.

Andre barn: Åh! Nå er jeg sulten altså!

Tredje barn: Men...er vi FERDIGE alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt høy på adrenalin sa jeg til legen at jeg herved booka han til neste fødsel også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første fødsel sa jeg ikke så mye på en stund. Det var en tøff fødsel og jeg hadde nok med å komme meg etterpå. Jeg var bare helt utslitt. Det første jeg husker at jeg sa var "så pen han er" da jeg fikk babyen på magen (han hadde blitt tatt med rett til barnelege for en sjekk så fikk ikke sett ham før etter noen minutter). Jeg synes ikke nyfødte ser noe særlig ut, så jeg var overrasket over hvor fin han var.

Etter andre fødsel sa jeg noe sånt som "det gikk fort". Det var en styrtfødsel så det var ganske intenst og selv jordmor var overrasket over hvor kjapt det gikk på slutten, hun hadde forventet at det skulle ta halve dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med førstemann: Unnskyld men kan jeg få vite hvilket kjønn det er..

Men andremann: Husker ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så liten han er (jm kommer med svar om at han ikke var såååå liten med sine 3600g og 50cm;) )

Og så når jeg fikk han på magen snudde jeg meg mot mannen og sa; dette kunne jeg fint gjort en gang til, nå med det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så fort det gikk!"

Hun kom ut på 4 pressrier og som 1 gangs hadde jeg forventet å trykke i 1 time:) Hadde holdt på 3 døgn så var mildt sagt overrasket over at selve fødselen gikk så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva jeg sa med en gang jeg var ferdig, men når jeg fikk lillegutt på brystet sa jeg "Du var ukjent".. Vet ikke hva jeg hadde forventa meg, kanskje at han så litt mer kjent ut, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: Jeg husker faktisk ikke helt, men tror det kan ha vært noe sånt som "er jeg ferdig nå? Helt sikkert?".

Nr 2: "Hvem i alle dager er DU?" da jeg fikk gutten opp til meg. Han var så totalt ulik storebroren som han kunne bli, at jeg rett og slett fikk litt sjokk, hehe..

Nr 3: "Næmmen, der er du jo lille venn, endelig kom du!"

Nr 4: "Jeg er ferdig, jeg er ferdig! Jeg skal aldri måtte gjøre dette igjen, herregud jeg er ferdig!!!!" Deretter: "Er alt greit med babyen?", så "Å, så mye hår hun har! Er det en jente forresten?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, likte den siste kommentaren din. Jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å si det samme etter neste fødsel, er så inderlig glad for at jeg bare skal gjøre det en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. ja, det er en stor lettelse å vite at man er ferdig med graviditet, fødsler og babytid. Vesla blir 2 år om 1,5 måned, og det føles fantastisk å vite at vi aldri noensinne mer må gjennom denne tiden igjen. Jeg er glad for opplevelsene og erfaringene, men nok er nok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 1: "Gurimalla, tenk at noen velger å gjøre dette igjen". Etterfulgt av "Hei lille venn"

Nr. 2: "Aldri mer, jeg lover!"

Jeg lover fremdeles, lillebror er 10 uker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: Hvorfor skriker han ikke? (navlestreng rundt halsen, men alt gikk bra)

Nr 2: Hvilket kjønn er det? Åh. så liten (3600g,51cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Går det bra med henne?"

Etter en tøff fødsel ble hun tatt med rett ut til lege som stod og ventet..

Da hun endelig kom inn igjen og jeg klarte slappe av: "unnskyld for at jeg ropte så veldig.."

OG så var jeg veldig høy på adrenalin, lystgass og rett og slett livet og bare tulla og fjasa med jordmor og barnepleier.. husker jeg sa masse rart og må nesten ha virka full liksom.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yunie

Første barn, våknet etter narkose: HVOR er ungen min!? FÅ henne! Har hun hår forresten? Og lever hun?

Tvilling1: Der er Maja jo.. Nå kan jeg vel sove en times tid til nestemann kommer, kom igjen, la oss starte jakten på Benjamin..

(hadde blitt forespeilet at det kunne ta 1 time til nestemann, var driiiittrøtt)

Tvilling2, tolv minutter etterpå, en blå gutt som illskriker kommer til verden som stjernekikker, og blir slengt oppå magen min, slimete og ekkel: Åh, det er gutten min.. han er så peen!!

(Han var ikke så veldig pen for å si det sånn.. men jeg gråt og syntes han var helt super)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 1: Hei lille venn! Så lita du er!

Nr. 2: Du likner ikke på storesøster i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...