Gå til innhold

Dra til Kristiansand dyrepark 12 dager før termin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har lyst til å dra til Kristiansand dyrepark med datteren vår før babyen kommer. Vi bor en 4-5 timers kjøretur unna, og planlegger to dager i parken (altså én overnatting).

 

Er jeg dumdristig i så fall? Jeg tenker som så; de kan jo ta i mot barn i kristiansand også, hvis det skulle være nødvendig... Uff. Jeg har ikke så lyst til å være igjen hjemme:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke gjort det, men så hadde jeg en baby på to uker ved det tidspunktet:-) Hadde reist, men forsikret meg om hvor nærmeste sykehus var! PS: Ta med babysetet:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på ferie like før termin forrige gang og gjør det denne gangen også.

 

Er selvfølgelig ikke ukritisk til stedet, men drar et sted med et stort sykehus med fødeavdeling. Og tar med babysetet for sikkerhets skyld. Nærmeste sykehus er også lagt inn på gps og tlf nummeret til nærmeste fødeavdeling har vi også funnet frem.

 

Så lenge formen din er bra og du orker, er det ingen ting i veien for å kose seg litt ekstra med storesøsken før fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt, 17:50! Vi kan jo like godt montere babysetet før vi drar, og helsekortet har jeg med meg til en hver tid.

 

Jeg fikk datteren min to uker før tiden sist, men da ble jeg satt igang. Så det gir vel ingen pekepinn på når fødselen vil skje denne gangen akkurat.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppmuntrende! Gode ideer med GPS og telefonnummer. Det hadde vært godt å få litt kvalitetstid sammen, bare vi tre. Og formen er så langt bare bra:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, da. Det blir endel trasking. Men jeg var en hel dag på Tusenfryd i uke 32 (tre voksne og 4 barn) og merket ikke så mye til det dagen etter. Jeg har gått en del i jobben også, og det har vært greit. (har startet permisjonen nå da). Får håpe jeg ikke tar meg vann over hodet:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg hatt helsa i orden da jeg gikk gravid hadde jeg gjort det ^^

 

gå på tur du. har du lyst har du lov. :)

 

pakk en sykehusbag i tilfelle. ha helsekort og barnesete på plass i tilfelle om dte er mulig ja :)

 

sykehuset er ikke sååå langt unna parken i krsand :) evt ringe ambulanse ^^

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme selv sist gang, sov til og med i telt ;)

Jordmoren min sa at det bare var til å reise, eneste jeg måtte ha med var svangerskapspapirene mine, litt nødvendig til babyen og bilsete.

 

Hadde to dager i parken, var sliten på slutten av dagen. Men jeg hvilte meg når jeg hadde mulighetene til det og jeg satte meg med beina høyt opp når jeg hadde mulighetene til det. Sleit med en del ødemer.

 

God tur og kose deg i parken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt noe problemer med det iallefall:)

 

Vi dro i konfirmasjon 2 uker før termin. var da 4 timer hjemmefra, men det fantes da sykehus i nærheten der også. hadde bagen i bilen og helsekortet med meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre andres erfaringer! Da bestiller jeg hotel og lar det stå til. Har nettopp vært på telefon med besteforeldrene som sier at de kan ta steppe inn og dra på tur om fødselen (mot formodning) skulle skje før vi rekker å dra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...