Gå til innhold

UTROLIG skuffet over tinyzone.dk som har ELENDIG kundeservice!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må bare fortelle dere historien min. Er så utrolig skuffet og provosert av denne nettbutikken.

 

Det begynte med at jeg handlet varer for 1500.- Disse varene betalte jeg rikelig med frakt for, som skulle vert med sporing. Jeg fikk aldri noe sporingsnummer og pakken forsvant. Jeg sendte da en klage der jeg ba om enten å få pengene mine tilbake eller at jeg fikk handle for nye 1500.- som de da skulle sende MED sporing. Fikk da beskjed om at jeg kunne handle for 1500.- men måtte da betale frakt på 200 kr om igjen. Jeg sa at da fikk jeg heller handle for 1300 kroner, ettersom jeg nødig ville donere bort mere penger til de folka. Og var jo redd for å ikke få noe som helst. Fikk da en mail at dette var greit. Da jeg skulle legge inn ny bestilling hadde de supersalg i butikken så fikk mye for 1500.- (trodde jeg) Da bestillingen var sendt fikk jeg tilbakemelding om at denne rabatten IKKE gjaldt meg (!) Hun plukket da ut MYE av bestillingen min og sendte pakken. Også denne UTEN sporing som jeg allerede på en måte hadde betalt for, igjen.

 

I dag fikk jeg pakken... Det var et stort hull i siden og pakken var pakket i en mye større embalasje en nødvendig, så den var helt "knust" Mistenker at noe av inholdet har falt ut, men ettersom jeg faktisk ikke vet hva som til slutt ble sendt så vet jeg ikke med sikkerhet. Fikk heller ikke noe bekreftelse på hva jeg hadde fått.

 

MEN dette er langt fra det verste! Pakken kom nemlig med fakturaen jeg opprinnelig bestilte for, altså den som forsvant som da hadde en høyere verdi en det som var i pakken! Så da endte jeg opp med og betale masse ekstra toll og avgifter for varer jeg IKKE fikk! Prøvde og skrive dette i en klage sammen med bilder av emballasjen og fikk et svar tilbake som ikke "henger på greip i det hele tatt.

 

Det hele endte forresten med at jeg måtte ut med over 2300.- for en stelleveske, to bodyer, en billig sparkebukse og en billig tynn genser.

 

Copy paster e post klagen her så kan dere se for dere selv..

 

 

Begynner med det siste jeg skrev til dem;

 

Greit.. Du leste tydeligvis ikke nøye nok igjennom klagen min. Saken var at jeg ikke betalte toll for de varen jeg fikk, men at jeg måtte betale toll for de varene jeg IKKE fikk. Derfor lurer jeg på HVORFOR pakken kom med en faktura som var mye høyere beløp på en det som reelt var i pakken. Så det er kanskje dere som burde lese tollreglene igjen. Fakturaen skal nemlig vise HVA som FAKTISK er i pakken og hvilken verdi det har. SÅ JEG GJENTAR IGJEN; Jeg har betalt toll og avgifter for varer jeg ikke har mottat! Og dette er DERES ansvar. IKKE tollvesenet som fakturerer toll og avgifter etter fakturaen som er festet til pakken. Den fakturaen som i dette tilfelle ikke hadde noe med det som faktisk var inne i pakken.

 

Jeg vil informere om at det er like greit vi avslutter saken her. Dere gjør ikke saken noe bedre med og sende mail som tydelig viser at min henvendelse ikke ble tattt seriøst.

 

Kommer aldri til å handle hos dere igjen og vil fraråde andre og gjøre det på det sterkeste! Kommer også til å legge ut svarene jeg har fått av dere på bloggen min.

 

 

--- Den ons 2011-06-29 skrev Tinyzone :

 

 

Hej, jeg kan desværre ikke åbne de store billeder.

Ang toll regler i norge ligger det ude af vores hænder når først pakken er sendt, da norge ikke er i EU kan vi ikke gøre andet end at sætte faktura på pakken - resten er op til de norske toll myndiheder, klag til dem !!

 

Vi pakker normalt forsvarligt ind, jeg kan forstå du er utilfreds med indpakningen, men jeg tror nu nærmere det er post folkenes håndtering af pakken som er gået galt

 

Så som sagt - klagerne skal du sende til norsk told og posten...jeg kan ikke rigtig gøre mere

Beklager naturligvis hvis du har haft en dårlig oplevelse, vi sender pakker både til Norge, Finland og Rusland dagligt og oplevere normalt ingen problemer, toldreglerne burde du kenne som Norsk kunde

mvh Lizette

 

----- Original Message -----

From: *meg*

 

Da har jeg mottat pakken fra dere. Jeg er ikke fornøyd med hvordan denne saken er blitt behandlet og vil derfor begrunne dette.

 

Pakken jeg mottok i dag hadde et stort hull i siden. Jeg vet jo ikke helt hva som ble sendt men det jeg mottok var en stelleveske, to bodyer, en spakebukse og en genser. I tilegg til at varene var dårlig innpakket var fakturaen som fulgte med pakken feil. Den fakturaen som fulgte med pakken var en faktura over de varene jeg ikke mottok ved første anledning. Dette resulterte derfor i at jeg måtte betale en mye høyere sum i toll og avgifter. Jeg måtte altså betale toll og avgifter for varer jeg IKKE har motatt. Fakturaen var på 1501,85 DKK, da måtte jeg betale 850 NOK i toll og avgifter. Jeg har altså betalt tilsammen i overkant av 2300 kroner for en stelleveske, to bodyer, en sparkebukse og en genser.

 

Derfor lurer jeg på hvorfor ikke pakken ble riktig pakket, og hvorfor fakturaen IKKE stemte overends med varene jeg mottok.

 

Jeg ville tro at når dere først ville ordne opp så ville dere gjøre dette på en måte så kunden ble fornøyd. Føler nesten at alt dette ble gjort med overlegg fordi dere eventuelt var misfornøyde med at jeg la inn en klage.

 

Jeg sender med bilder av embalasjen jeg mottok pakken i og av varene jeg mottok.

 

Dere kan selvfølgelig få en ny sjangse til og ordne opp. Men om ikke det blir gjort på en grei og ryddig måte ser jeg heller at denne saken blir avsluttet her og nå. Vil dere ikke gjøre noe mere for og forbedre mitt kundeforhold til dere vil jeg informere om at jeg kommer til og legge ut et innlegg om alt dette rotet på bloggen min og vil i tillegg advare på diverse forumer jeg er medlem av om å handle hos dere. Jeg kan selvfølgelig la saken ligge om jeg får en grei forklaring på hvorfor ting ble som de ble.

 

Jeg vil oppfordre dere til og sikre varene deres bedre i fremtiden. Jeg pakker selv varer som sendes med posten hver eneste dag og det er ikke så vanskelig og sikre en pakke tilstrekkelig.

 

 

 

 

--- Den ons 2011-06-22 skrev Tinyzone :

 

 

Fra: Tinyzone

 

OK, med fragten trukket ud, men din ordre skal matche dit første køb så beløbet skal være 1300 incl 10 % rabat - ikke 30 % som her, så jeg tager et par dele af så det passer

mvh Lizette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SYKT. Takk for advarselen. Her skal ikke jeg bruke pengene mine iallefall. De har jo ikke tatt noe av klagen din til seg i det hele tatt! Hadde blitt skikkelig forbanna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, så rart. Nå har ikke jeg lest alle mailene deres, men jeg har handla masse fra dem uten problemer. Har alltid vært fornøyd med varene, innpakning og kubdebehandling derfra. Fått feil farge på en vare en gang, og da sendte de ny uten å ta den andre i retur. De svarte også på hendvendelse samme dag, og varen ble sendt påfølgende dag. Har alltid fått varene kjapt, aldri manglet noe eller vært noe problemer. Jeg elsker å handle hos dem, og har bare positivt å si. Fryktelig kjedelig at du har vært så uheldig altså, er så irriterende når varene ikke kommer og alt bare blir feil :( skjønner at du blir sint ! Har du sendt klage til tollvesnet da? Lykke til i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 17.48, Da er vel du en av de heldige, hehe..

 

kan jo ikke sende en klage til tollvesenet. Det er jo ikke de som har gjort noe feil. De setter jo toll og avgifter ut ifra fakturaen som kommer med pakken. Som i dette tilfelle var feil faktura.

 

Har helt gitt opp og få noe mere fornuftig ut av den butikken. Virket jo i utganspunktet nesten som det var MIN feil at den første pakken forsvant også.. Ettersom jeg ikke fikk tilbake pengene mine men måtte legge inn en ny bestilling på en sum som var mindre en det jeg hadde betalt for første gang..

 

Men tenkte det var på sin plass og dele denne historien med dere.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du henter en pakke på posten som er ødelagt må du sie fra til de der og da. Da lager de en skademelding og så fremt pakken er forsvarlig pakket så erstatter de det som er ødelagt evt mangler.

 

Når det er sagt så virker det som dere har snakket forbi hverandre. Virker som hun tror du mener hun er ansvarlig for tollen. Du må sjekke om det er korrekt at du skulle betale kr 1501,85 for varene. Hun skal nemlig ha trukket fra frakten. Dersom du har handlet for kr 1300,- uten frakt skulle hun ha skrevet det på verdien. Da har du i så fall betalt toll på kr 200,- for mye ( er rundt kr 50).

 

Men, det var drøye priser for så få ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele innlegget ditt, men jeg har alltid vært fornøyd med varene og kundeservicen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var sikkert en del feil fra deres side, men jeg syns du har skrevet veldig mye rart i mailene dine deriblant trusler. Tror du det hjelper din sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig du virker som en vanskelig kunde!!

 

Når en pakke er borte i posten, må du etterlyse dette i postens system (selv om pakken er sendt uten sporing) At du fikk velge nye varer uten at pakken er etterlyst, er egentlig bare goodwill fra butikken sin side. Når du fikk velge nye varer så er det selvfølgelig naturlig at du ikke kan velge FLERE varer enn siste fordi de nå tilfeldigvis har salg!

 

Er det skade på pakken, må du ta det opp med transportøren ( i dette tilfelle sikkert posten?) med en gang slik at det skrives skademelding. Du vil da kunne få erstattet det som mangler eller er ødelagt.

 

Butikken har rett i at det er tollmyndighetene i Norge du må klage til dersom toll/moms er uriktig. Dersom du har betalt toll/moms utfra en verdi på 1500 kr isteden for 1300 så er det selvfølgelig galt. Men SÅÅÅÅ mye penger i toll/moms er det jo ikke snakk om!

 

Å true med å legge ut korrespondansen på en blogg gjør nok ikke at du får mer goodwill fra leverandøren......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg kjempegodt. Utrolig kjedelig når butikken bestemmer seg for å ordne opp for deretter bare gjøre ting vanskelig. Har også faktisk fått en pakke fra tinyzone som var veldig dårlig innpakket. Men varen hadde heldigvis ikke ramlet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...