Gå til innhold

Hvordan ser dagene ut for dere med bebiser på ca. 2 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fått noen rutiner på ting enda? Spising/soving?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite rutiner her enda. Har tenkt på å innføre litt mer rutiner, men får det liksom ikke helt til syns jeg.

Jeg har litt lite melk, så ammer ca annenhver time om dagen. Gir en flaske mme om kvelden. Kan gå alt fra 2-5 timer mellom amming på natta.

Sover litt lite på dagen, bare 1/2 time i slengen (eller bare 5 min som i dag :-/). Våken alt fra 1-3 timer før hun sover litt igjen. Vet ikke helt om det er fordi hun ikke er skikkelig mett at hun sover så lite på dagen, men hun vil sjelden ha mme på dagtid.

På kveldene er hun en del urolig, så får henne sjelden til å sove før vi skal legge oss, mellom 23 og 24. Kunne sikkert forsøkt å legge henne på soverommet litt tidligere (men hvis hun skriker er det en viss fare for at hun vekker storebroren som har rom vegg i vegg, og da kan vi få problemer med å få han til å sove igjen) så er ikke så lysten på det heller.

Vi slet en del med å innføre rutiner for storebroren så egentlig bør jeg vel ikke vente så lenge med å få de i orden. Men jeg har ikke så lyst å stresse med det heller, så håper ting går seg til om ikke så lenge.

Skrevet

Vi har stort sett fått rutine på at han spiser hver 3.time om dagen, og sover fra rundt midnatt og til mellom 6 og 8 om morgenen.. han er snart 7 uker. Han lå på nyfødt-intensiven første uka av sitt liv og fikk gode rutiner på maten, så da blir han urolig om det går mer enn 3 timer, igjen på dagtid...spiser ikke om natta.. veldig greit, for da vet vi om at det blir skriking om vi ikke er klar med flaska omtrent på samme tid hver dag :) Ellers sover han litt mellom matingene, og ligger en del på sofaen og koser i et teppe og ser på omgivelsene.

Skrevet

Ingen rutine på dagen ennå, men stort sett spiser han ofte (hver 2 eller 3 time) og sover svært lite i vogn og vugge, men sover godt i sjal/bæresele. Har en lang soveøkt, fra 10-11 til 12-13 ca, og en soveperiode fra 16-17 til 18-19 en gang. Liker IKKE å trille tur, og det er veldig veldig kjedelig synes jeg..

Legges kl 21 og sovner noen ganger selv, andre ganger må han bæres i søvn. Sover fram til 03.30 ca, ammes og sover igjen til 7-8. Da tar mannen over, og pleier å få han til og sove litt til etter mat. Kan ligge på matte i kanskje en time, men må bort og prate med han. Ligger der mens resten av familien spiser, så går vi på tur bort til han.(ligger helt inntil bordet altså) Er også endelig mulig å ta en dusj/ordne seg med han i vippestol eller på matte. Hurra! Enklere for hver dag, synes jeg. Du da, hvordan er dagen din?

Skrevet

Her er det heller ikke så mye rutiner på dagtid, men hun pleier å sove ca. tre ganger på dagen før hun legger seg for natta. Hvor lenge hun sover om gangen varierer, men hun kan sove 2-3 timer i strekk. Vi har to barn fra før, og er en del på farten, og da blir det litt sånn på og av soving i bilsetet/vogna. Hun liker vogna si, og sover godt der på dag. Liker å trille tur.

Hun spiser hver 3-4 time døgnet rundt. Hun legger seg mellom kl. 20-21, og spiser hver 3-4 time om natta også. Ser veldig frem til hun sover litt lenger i strekk på natt.

Vi står opp en plass mellom 08.30-09.00. Men, det hender også at hun dupper av litt igjen etter "frokosten", som hun får på senga.

Ellers har hun blitt veldig flink til å sovne selv. Det går som regel greit og bare legge henne i vogna/senga og gi henne smokk og koseklut. Da sovner hun enten med en gang, eller det kan ta opp til 45 min. På kveld hender det vi må inn å putte inn smokken en del ganger før hun sovner da.

Skrevet

Har vel heller ikke noen fast rutine her heller. Vi våkner gjerne på morgenen ved 10 tiden. Opp å stelle og mates. Sover en god del på dagen. 2-3 timer og så skal hun ha mat. Våkner mer til på ettermiddagen. Da kan hun skravle og pludre og være oppe 2-3 timer. Spiser hver 2-3 time på dagen. På kveldene skal hun ha mer mat enn på dagen, men da begynner også skrikinga. Hun plages skikkelig med å få tak i puppen på kveldstid, kaver seg opp og så starter skrikinga. Bare hun ser puppen begynner hun å skrike. BLir gjerne ikke kveld på henne før nærmere midtnatt og tror vi har prøvd alt for at hun skal legges tidligere. Pumper meg gjennom dagen slik at hun får det på kvelden når hun ikke tar puppen. Når hun sovner ca klokken 24 sover hun gjerne til klokken 5-6 for så å sovne og våkne igjen ved 8 tiden. Får da mat og slokner igjen.

Hun elsker å ligge i vogna å trille tur så det blir gjort på dagtid. Farter gjerne litt rundt, men kjenner jeg kvier meg nå for puppinga blir bare verre og verre.

Skrevet

Jeg har en sønn som snart blir 2 måneder. Han gråter mye, hater vogna, og sover lite. Er et slit noen dager, for å være ærlig. Men samtidig, så har jeg mange fine stunder med denne lille krabaten hver dag :) Han gir meg så mye glede, selv om jeg må bære rundt på han hele dagen og ikke har noe tid for meg selv. Han er også totalt avhengig av puppen. Har det gått en time uten at baben har vært til brystet, så er det et under! Men heldivis er han grei om natta. Han legger seg normalt sett mellom 11 og ett om kvelden, og da sover gjerne 4-5 timer i strekk før han vil ha mat igjenn. Vi står opp ca 9 om morgenen, og da har han altid en times tid da han ligger på lekematta å koser seg :) Også en gang iløpet av dagen og kvelden :) For hver dag som går blir alt litt bedre, sakte men sikkert :) Eneste jeg sliter mye med er at jeg har lite med tid til overs for eldste jenta mi, men hun er mest ute sammen med vennene sine på dagtid, så det er ikke noe hun lider merkbart av :) Gått å se at det ikke bare jeg som synes at babytiden er litt vanskelig forresten, trodde jeg var den eneste :-S

Skrevet

Frøkna her er nå 10 uker (2 og en halv måned).

Den siste uken har hun økt den første nattøkten til 5-6 timer (hadde også en natt da hun sov 8 t i strekk!), mens neste økt typisk er 3-4 timer. Tidligere har det vært mer normalt med 3-4 timer første økt, for så nye 3 timer. Så håper det nye regimet holder!

Legger seg nå mellom 20.30 og 21.30 og står opp alt fra mellom 06.00 og 08.00. Blir det helt til 08.00 så har hun fått to måltider i løpet av natten. Å gi henne mat på natten tar mye lenger tid enn på dagen, typisk opp i 45 min...Tuller mye mer med puppen da, glipper taket i ett sett...

Hun finner heldigvis søvnen veldig godt selv, men er avhengig av at hun er trøtt- ellers er det nyttesløst å prøve. Men er hun trøtt, så er det bare å legge henne ned og gi smokken, og synge noen nattasanger. Må kanskje inn og gi den en del ganger. Blir sjeldnere og sjeldnere hun må bysses.

På dagtid har vi ikke de helt store rutinene, men er alltid ute en trilletur på minst en time. Da sover hun som regel veldig godt, og sover videre når vi kommer hjem. På dagtid går det 2-3 timer mellom hver amming - oftere på morgen og kveld enn midt på dagen. Hvor mye hun sover i løpet av dagen varierer ganske mye, noen ganger er hun nesten bare våken for å få mat, mens andre ganger er hun lenge våken.

Kan nå ligge ganske lenge under babygymmen og pludre på for seg selv, og studere hendene sine :-)

Ellers bader hun nå ca annen hver dag. Og har begynt å fast ta på henne pysj ca 19.30.

Er veldig klar over at vi er heldig ang. søvnen hennes, så håper bare det fortsetter :-)

Skrevet

Min lille frøken er snart 2 Mnd, og vi har nå de siste dagene økt nattsoveøkten fra 4-5 til 6-7 timer, så nå sover hun fra ca 21-22 til 03-05. Etter mat da sovner hun igjen og sover 2-3 timer. Da vil hun opp og ligger og koser seg med babygym ca 1/2 t. Har så 1/2 t - 2 t soveøkter utover dagen. Sover godt i bil, men ikke så godt i vogn:) merker at hvis hun er våken lenger enn 1 t om gangen blir hun fort grinete og trøtt, så humøret varierer veldig etter søvn og mat. Har lite melk på ettermiddag/ kveld, så hun får flaske med Mme til siste måltid før legging. Har rutine på å bade hver kveld og legger henne etter det på mørkt og svalt soverom for å skille mellom dag og natt. Fungerer fint. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...