Gå til innhold

"MEDBRAKTE FØDEKLÆR" ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Snart nærmer det seg fødsel, og jeg begynner å tenke tilbake på hvordan opplevelsen av fødselen var forrige gang. Jeg husker veldig godt at jeg syns det var veldig ubehagelig å bruke den korte sykehus-skjorta man får låne på sykehuset. Jeg gikk å trippa (klarte ikke sitte eller ligge), og endte med å stå å føde. Vil ikke ha det sånn denne gangen, ubehaget av å føle meg veldig blottet.. Jaja, jeg vet at det i utgangspunktet er det som skjer under en fødsel. Men.. Kanskje jeg kan tilrettelegge det bedre for å bli mer konfertabel.?

 

Er det vanlig/normalt å ha med egne klær, og evt hva? Store t-skjorter? Synspunkter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanligste er vel å føde i sykehusklærne. Men det er mest fordi skjortene har knapper og det er enkelt å komme til der det trengs + at man slipper å grise til sitt eget tøy. Men du kan helt sikker føde i en stor t-skjorte om du ønsker det. Syns sykehusskjortene er veldig lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne hatt på meg en striesekk og brydd meg mindre. Husker ikke helt hva jeg hadde på meg, men vondt gjorde det åkke som og barnet kom ut til slutt.

 

Blottet er man jo uansett der man ligger enten med stjerten eller høna i været. Og selv om du har en stor t-skjorte så kommer du ikke utenom at du må "vise deg frem"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg høyere enn 158 cm, så jeg har motsatt problem, føler jeg har på et telt.

 

Men jeg hadde ikke stresset med "garderoben" på føden. Jeg født naken de første 2 gangene, det ble så varmt å ha på klær. De siste 2 gangene hadde jeg bare på den singletten jeg hadde på meg da jeg kom, men tok den av meg da jeg skulle begynne å presse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte splitter naken. Det falt meg ikke inn å kle på meg noe, og jeg tenkte faktisk ikke noe over at alle i rommet så alt.

 

Men jeg har forståelse for at ikke alle har det som meg, hehe. Hvis du syns sykehusskjortene er for korte, er det ingen ting i veien med å ta med en stor t-skjorte hjemmefra. Du kan jo låne mannen din sin! ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du får ha på deg ca hva du vil, men ta høyde for at de trenger tilgang til magen din pga CTG og riemåler. Og kanskje til brystet hvis det skulle skje noe og du trenger keisersnitt (da setter de på målegreier til din hjerterytme også).

 

Men hva med en slåbrok feks? En tynn og deilig en.

 

Jeg VILLE ha på BH fordi jeg ikke er noen stor fan av å gå uten sånn blandt folk, og pga ymse måleapparater og drypp osv så måtte denne klippes av meg da jeg skulle til keisersnitt til slutt. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en sånn diiiger lang nattskjorte? De rekker gjerne til knærne, og er lette å vrenge av om du skulle bli for varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke nølet med å ta med meg noe eget hvis jeg hadde følt meg ukomfortabel tidligere.

Det kan jo godt være de har lengre skjorter på sykehuset også, det kan du jo høre om.

 

Ser for meg at det kanskje kan være lurt med noe som har knapper, sånn at man kan få åpnet tøyet raskt hvis det skulle være nødvendig. Hva med en nattkjole med knapper på? Hvis det går noe lenger ned enn knærne tror jeg nok fort det kan bli for mye tøy også, så du bør kanskje finne noe som går et stykke nedover lårene kanskje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan føde i akkurat det du måtte ønske :)

Ingen kan tvinge deg til å ha på sykehusskjortene hvis du ikke vil.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...