kjersti83 Skrevet 29. juni 2011 #1 Skrevet 29. juni 2011 Jeg delammer min 4 mnd gamle jente og i den siste uken gir hun uttrykk for å ville ha pupp, men da jeg legger henne til begynner hun enten å sutre eller fjase. Har liksom ikke tid til å la melken komme så etter noen få slurker begynner hun å slippe taket hele tiden. Er nysgjerrig på det rundt seg og slipper taket hvis noen beveger seg eller sier noe i nærheten. Har generelt vært veldig klengete og sutrete den siste uken. Tror hun begynner å få seperasjonsangst for hun begynner å sutre når jeg går bort fra henne. Produksjonen har dalt og jeg må stadig gi henne mer MME. Har prøvd å gi henne mat ofte og etter å ha gitt MME uten at det hjelper. Er nå redd for at jeg skal miste melken helt. Pumper meg etter at hun får i seg den lille melken som er og det er svært lite som kommer ut. Noen med tips til en som gjerne vil fortsette å amme med det lille hun har eller som har opplevd noe lignende?
Foccacia Skrevet 29. juni 2011 #2 Skrevet 29. juni 2011 Gutten min begynte sånn rundt 4mnds alder, det er som du sier alt for mye annet spennende å se på. Han drikker svært lite av gangen og bare vrir seg bort hvis jeg prøver mer. Drikker kun ordentlig på natt og tidlig morgen. Hjelper noen ganger å ligge på et mørkt og stille rom og amme, eneste tipset jeg kan gi deg. Står litt om det her: http://ammehjelpen.no/artikkel/18/Brystvegring Min er nå 5 mnd og holder fortsatt på sånn. Han får grøt 2 ganger om dagen, prøver å gi han litt frukt også. Vet han får i seg noe der iallefall.
Foccacia Skrevet 29. juni 2011 #3 Skrevet 29. juni 2011 Har forresten ikke pumpet meg noe, har melk ennå. Har jo mindre, men det har gått greit.
Gjest Madolyn Skrevet 29. juni 2011 #4 Skrevet 29. juni 2011 Det er svært liten vits i å pumpe seg etter at babyen har ammet, for babyer får ut mye mer melk enn det en hvilken som helst pumpe kan. Dersom du lurer på hvor mye melk du har, så må du pumpe ut før babyen har diet. De fleste har mer melkeproduksjon på morgen enn på kvelden. Har du prøvd ammete? Noen mener det øker melkemengden, kan jo være verdt et forsøk. Har du prøvd å ta en real ammefest for å prøve å øke produksjonen på den måten? Rigg deg til i senga/sofaen med babyen og masse bøker/filmer og mange liter drikke og amme babyen din så og si hele tiden; det kan øke produksjonen ganske mye Hvorfor ikke amme babyen din før han får MME, da er han mye mer sulten og har mye større interesse av å suge ut det du har. Dersom han allerede er mett, så skjønner jeg godt at han bare vil leke med puppen og heller se seg omkring i rommet. Du kan bruke Syntocinon nesespray (reseptbelagt men det pleier å holde med en tlf til legen for å få) for å stimulere utdrivingsrefleksen, dersom babyen blir utålmodig fordi melken din ikke kommer fort nok.
kjersti83 Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2011 Bruker å gi henne MM før MME men har prøvd å gi henne MM etter MME for å se om hun roet seg. Har flere ganger forsøkt med økedager uten å lykkes. Prøvd med 3 dager uten at det har hjulpet. Vet at babyen får ut mer melk enn pumpen men nå for tiden vet jeg sannelig ikke da hun slipper taket med en gang og kanskje bare ammer noen minutter før hun begynner å grine. Jeg må rett og slett pumpe meg for å holde produksjonen oppe. Jeg har prøvd de fleste råd for å øke produksjonen. Ammete, vørterøl, havre og tar det med ro. Brukte Syntocinon tidligere men vet ikke om det er det som er problemet. Bruker å massere brystet og klemme ut litt melk før jeg legger henne til. Har ikke stresset med det men kjenner jeg blir stresset nå. Hadde sett for meg å amme til hun var 1 år. Spiser bra på natt og morgen. Bruker lang tid på roe henne ned på kvelden. Kan ofte ligge 30 min i sengen å forsøke å få henne til amme uten at det hjelper. Vet jo at hun får i seg nok mat siden hun får MME og grøt til kvelds (halv porsjon) men vil så gjerne fortsette å amme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå