Gå til innhold

nå ble jeg litt i stuss her gitt, når er det vanlig at kvalmen kommer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

så på "uke for uke" her, og der sto det at kvalmen gjerne kommer i mors 3 uke. er ikke dette fryktelig tidelig?

 

er selv godt inne i uke 5 nå, men merker ikke no til det. var ikke kvalm i det hele tatt med forrige, og lurer veldig på når jeg kan puste ut og tenke at "piuh, jeg slapp det denne gangen også.

 

eller kan kvalmen komme i uke 10 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg kom den i uke 7 med nr.1 og uke 8-9 med nr.2, og da kom den noe helt for jævlig også, hypermesis hele resten av begge svangerskapene(roa seg dog noe siste trimester, men var alltid kvalm)

 

Du kan jo være heldig denne gangen også, slettes ikke umulig. Får krysse fingrene for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mors uke 3 er jo samme som uke 5.

 

Jeg hadde det slik:

 

1: Kvalm fra uke 7 til 12, mest om morgningen. Kastet opp noen få ganger.

2: Kvalm av og på hele dagen fra ca uke 6 til ca uke 20. Hadde noen bra dager, kastet opp enkelte dager.

3: Veldig kvalm fra uke 4-5 til ca uke 13. Kastet opp flere ganger hver morgning i starten, men ble litt bedre med seaband. Kom meg utover dagen.

4: Var bitte litt uggen rundt uke 8-9, men ikke kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm i ca. uke 5. Er ikke uvanlig det, er jo slik noen får misstanke om graviditet.

Trodde mors uke 3 var det samme som fosterets uke1. Altså fosteret ligger 2 uker etter mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble sykmeldt i uke 4 pga at kvalmen var så intens at jeg måtte spy av kollegaers kaffeånde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm på ikm dagen, og var kvalm frem til jeg sovnet natt til uke 4+7. Begynte å blø 4+5 da... Ville vært 4+8 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var kvalm uken før uteblitt mens, så for meg ble testen på ikm bare en formalitet, jeg visste allerede godt at jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm og svimmel allerede i uke 3, og holdt på til uke 25.. Se på deg selv som heldig for hver uke du slipper unna den kvalmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke kvalm i det hele tatt, jeg... Så det er jo ikke noe regel som sier at du må bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...