Gå til innhold

når kan jeg ta med kattungen ut?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

den er bare 2 uker enda, men når kan den ut å lufe seg litt?

 

Og det ene øyet har klistret seg igjen, kan jeg prøve å vaske og åpne det eller bør jeg bare la det være i fred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En to ukers gammel kattunge skal bare være sammen med kattemoren, den har overhodet ikke behov for å "lufte seg"! Og øynene som så vidt har åpnet seg klistrer seg fort igjen. La kattungen ligge til den selv forsker på omverdenen. Kattunger bør holdes inne til de er minst 4 mnd. (først 3 mnd inne med mor, så minst en mnd i sitt nye hjem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett ikke før den er rundt 12 uker, men erfaringsmessig ser jeg at det er noen katter som holder på å bli gale hvis de ikke kommer seg ut før. Men dette gjelder i de fleste tilfeller hvor kattungene er født ute (eksempelvis i en låve eller lignende). Jeg bor litt landlig til og av de kattene vi har hatt, har to blitt født ute, og disse har holdt på å bli sprø rundt 9 uker fordi de har blitt holdt inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :-) Jeg hadde ikke tenkt å ta kattungen ut nå, jeg ser jo også at den er for liten. Den kryper jo bare rundt moren sin ennå. Betryggende også å høre at det er vanlig at øyet klistrer seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal bevege seg selv, og de er klare til å gå ut når de står ved døra med mora og vil ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...