Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var kun hos lege i 1 svangerskap. Var en gang hos jordmor men det var fordi legen mente jeg burde ha en fødselsforberedende samtale med jordmor. Er nå 2 gangs og kommer bare til å dra til legen. Fort og greit og ikke mye snikksnakk:)

Skjønner ikke hvorfor alle syns det er så mye info og babling hos jordmor.

Går kun til jordmor jeg, gjorde også det første gangen. Hu tar de faste målene/undersøkelsen. Spørr om jeg har det bra og om jeg har noe jeg vil ta opp. Sier jeg nei er det rett ut og hade bra. Har aldri mast om noen ting hu jordmora mi, vi snakker kun om det jeg ønsker å prate om :)

Var hos lege i uke12 begge gangene, for det første må man vente så sabla lenge for det har alltid dukket opp en ø-hjelp som må tas først og de er litt forsinket, og legen har så grusomt dårlig tid at du føler du ikke kan ta opp no utenom det han/hun spørr om.

Så jeg syns jordmor er best :) men kan ha noe med at jeg har en så fantastisk jordmor da :)

Annonse

Gikk til lege og jordmor med de to første, men de sier stort sett det samme begge to, og ikke de store forsandringene i spørsmål og info fra svangerskap til svangerskap. Så nå går jeg bare til lege. Det er jo bare å bestille en ekstra time hos jordmor viss jeg skulle føle for det.

Det jeg har hatt veldig godt utbytte av denne gang er samtaler på fødepol. En samtale i forkant av graviditeten og neste blir i uke 28. Det er veldig betryggende.

jeg er førstegangs og går både til lege og jordmor. Men jeg treger litt på at jeg ikke bare går til legen. Jordmoren jeg har fått er veldig hyggelig, ikke misforstå, men bruker mye tid på dill.. Jeg er veldig direkte selv og vil ha ting gjort kjapt og greit, så neste gang kommer jeg nok bare til å gå til legen min..

Jeg synes det er et hav av forskjell på å gå til lege og jordmor, går kun til lege når jeg 'må'.

for det første er det kjipt å sitte på venterommet hos legen og vente (og vente og vente) på å få komme inn. når det endelig er min tur er kontrollen over på 10min. måle blodtrykk, sf-mål og høre fosterlyd. ellers ingenting. Hos jordmor prater vi masse rundt svangerskapet, fødsel, tidligere erfaringer og ellers alt som relevant for meg. I tillegg er hun mye grundigere i forhold til å fylle ut helsekortet f.eks. har lagt til masse info som legen aldri spurte meg om da helsekortet ble skrevet ut.

Det er også vestentlig for meg at hun jobber på føden og er up-to-date i forhold til hvordan ting foregår der, dette har ikke legen peiling på. Virker som jeg er veldig negativ til legen min nå, men når vi ser bort i fra svangerskap er hun super :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...