Gå til innhold

Jeg får ikke tilbake samme jobb som jeg hadde før permisjonen, når jeg begynner på igjen....

Anbefalte innlegg

Er det lov da?? Arb.giver vil til å plassere meg på en annen arbeidsplass som jeg slettes ikke vil jobbe med. Det er dårligere betalt enn den forrige, og det er mer krevende for hendene.

Men så har jeg skiftarbeid i kontrakten min, men skal nå få gå dagtid. Gir det dem likevel rett til å plassere meg en annen plass på jobben?

Fortsetter under...

Hvis du vil beholde den gamle jobben din må du beholde hele. Om du har bedt om å få jobbe dag er det fint at arbeidsgiver tilbyr deg å skifte til det, men du får da selvfølgelig lønn og arbeidsforhold ellers for den nye jobben.

Det er dårligere betalt å kun jobbe dagtid (det sier seg selv når du mister skifttillegg og andre tillegg) og om du har bedt om å jobbe dag så må jo sjefen plassere deg et sted der de har en ledig dagstilling eller ekstra behov for personell på dagtid.

Klart de har lov til det!!!

Det går inn under arbeidsgivers styringsrett.

Trodde du seriøst du skulle få beholde lønna med skifttillegg når du ikke lenger går skift?

Det skjedde med meg også da jeg skulle begynne i jobb etter endt permisjon. Jeg jobbet 80% på et kjøpesenter 5 minutter unna, men da jeg skulle tilbake, fikk jeg beskjed om at jeg ikke var ansatt på akkurat det stedet, men i butikkjeden. Derfor sto de fritt til å flytte meg til an annen butikk innen rimeligheten grenser. Noe som betydde opptil 1,5 time pendling om jeg måtte gjennom rushen. Jeg sa opp og fant meg en annen jobb i nærområdet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...