Gå til innhold

Sliten av å være selvstendig næringsdrivende!

Anbefalte innlegg

Hele tiden passe på at man må ha nok penger i slutten av måneden, jobbe døgnet rundt for å få ting til å gå rundt, og bekymre seg de dagene man ikke får inn en krone. Og dette med sykmeldinger osv blir et svare strev, har ingen trygghet i det hele tatt!

Har jobbet slik i 4 måneder nå, og kjenner at det tar på både fysisk og psykisk, og det går i tilleg utover forholdet til meg og mannen. Jeg har hele tiden vært klar på at det er dette jeg skal drive med 100%, men vet ikke om det går lenger, kanskje skaffe meg en 50-80% stilling i en klesbutikk eller noe, og heller ha bedriften min som en ekstra inntektskilde?

Noen som har noen råd eller erfaringer å komme med?

Fortsetter under...

Annonse

Hehe, ja offentlig tilskudd, eller tatovering på blåresept, er vel desverre ikke en del av nasjonal handlingsplan de kommende årene, så da er vel det å se bort ifra. (skjønt, jeg elsker tatoveringer, skulle gjerne hatt statsstøtte til noen nye tattoos)

Hva med å slå deg sammen med noen, større sjappe, flere dyktige artister = flere kunder.

Du er jo kunstnerisk anlagt, så kanskje du kunne ta frilansoppdrag som illustratør til blad, bøker, aviser e.l

Jeg jobber i et studio der vi er 4 tatovører, ene eier hele greia, vi andre leier plass! Måten vi betaler på er litt på tryne, men sånn er det overalt. H'n får en viss % av omsetningen vår, i denne summen er det inkludert alt av faste utgifter som utstyr, strøm, telefon osv.. Forrige måned hadde jeg 40/60 deling, altså at eieren fikk 60 % av min omsetning, omsatte for 32000, så er egentlig ikke så gæli, men så er det eieren sin del og skatt som skal trekkes fra! Jeg gikk opp til 50/50 deling fra om med 1.juni, og har muligheten til å komme helt opp til 70% av min egen omsetning, etter dette må jeg betale for eget utstyr osv utenom de prosentene eieren får.

Men frilansoppdrag kunne kanskje vært en ide..har litt andre tanker også som jeg jobber med nå. Men jeg får liksom aldri tid til noenting fordi jeg hele tiden må jobbe så hardt for å få ting til å gå rundt. Derfor lurer jeg litt på en jobb ved siden av. En 9-5 jobb, hvor jeg er ferdig med det jeg skal når jeg kommer hjem, og vet at jeg har tjent så og så mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...