Gå til innhold

Hva har du på din hjemmelagede pizza?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har i det siste vært lei kjøttdeig på pizza så vi har hatt pesto, skinke mozarella.... eller soltørka tomater, peppermarinert kyllingfilet og en god ost.....rødløk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer, men som oftest blir det hjemmelaget tomatsaus, barbequesaus, marinert kyllingfilet(marinerer selv i olje, chilli og krydder), mais, vårløk, paprika, tomat, tortillachips, evt. litt pepperoni, jalapenos og fersk mozarella på toppen.

 

Lager veldig grov bunn, forresten, siden det er sunnere og bedre for magen enn lys bunn, det blir jo ganske mye deig på en hel pizza.

 

Topper med rømme, bbq-saus og fersk basilikum.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er fantastisk god når jeg for eksempel har paprika under osten (blir så saftig og god smak av paprikaen da) Og krydder. Og skivet bacon, pepperoni og ananas på toppen. Gjerne mozarella som ost også :) Bunnen må ikke være for tykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjører vi tradisjonell kjøttdeigpizza med hjemmelaget tomatsaus.

 

Bruker svinekjøttdeig da. Og knuste tomater på boks, fersk basilikum, masse hvitløk, stekt rødløk, chili og paprika.

 

Ost over det, og sorte oliven og bacon eller pepperoni på toppen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivenolje, kust hvitløk, fersk mozarella, skåldede smakstomater i skiver og soltørkede tomater i små biter. Havsalt, pepper, fersk basilikum over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lager saus av creme fresh og et par sp med tomat pure, litt salt, pepper og evt hvitløk.

 

Så har jeg på pepper biff, kjøttdeigboller med hvitløk og peperoni, rå løk og paprika og jarlsbergost. Har osten oppå susen for kjøttet og kjøttdeigen er rå og blir best stekt når det ligger oppå osten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lager gjerne pizzasaus selv av hakkede tomater, basilikumblader, oregano, hvitløk og olivenolje. Pluss litt kvernet salt og pepper.

 

Ellers varierer vi etter hva vi har. Hjemmelagede spanske kjøttboller er nydelig, evt biffstrimler, pepperoni, serranoskinke o.l Oliven, små tomater, rødløk, finhakket hvitløk, mozarella eller parmesan, evt annen god ost, grillet paprika, stekt champignon.

 

Bruker gjerne ruccola til servering, og også litt rømme(dressing)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye pizzadillaen min er:

 

2 dl creme fraiche med 2 fedd kvitløk på bunnen

dekke hele med spekeskinke

god ost på toppen

etter steking har jeg ruccola på toppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...