Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #1 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei. Jeg har lest litt ang tisselaken, og fått inntrykk av at de som kan legges over hele madrassen har "vanlig stoff" i endene, og "tisselaken-stoff" bare på midten. Jeg har et barn som ligger veldig urolig om natten, og ser for meg at jeg bør ha tisselaken over hele madrassen ved bleieslutt. Er det virkelig farlig? blir det for tett å ligge på? Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt det? pris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #2 Del Skrevet 29. juni 2011 jeg ville ha kjøpt engangskladder på apoteket. De suger opp væsken, i stedet for at ungen omtrent svømmer i det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #3 Del Skrevet 29. juni 2011 Ungen vil jo ikke "svømme" i tisset da! Det vil jo også bli vått - på lik linje med et laken! Jeg har handlet tisselaken til hele sengen på Jysk - sengetøylager... Er utrolig glad for det - for ungene ligger jo ikke på en å samme plass i løpet av en natt - og mindre laken har fort for å vri på seg... Når ungene feks har fått spysyka - og kastet opp i sengen er jeg glad jeg har hatt tisselaken på hele senga og ikke bare i deler av den!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #4 Del Skrevet 29. juni 2011 Helt seriøst, har du tisselaken på hele sengen hele tiden? Altså, det er ok over en kort periode som f.eks akkurat når barna har omgangssyken, første uken uten nattbleie for å se om barnet er klar for å sove uten nattbleie osv, men hele tiden? Det er jo sinnsykt klamt og ekkelt. Har du forsøkt selv? Henger meg på første anonym her som anbefaler engangslaken fra apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #5 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg har også over hele sengen. Kjøpt på jysk, det har strech i endene slik at tisselakenet ligger godt rundt madrassen. Har madrassbeskytter/tynn overmadrass o er der igjen, så det blir ikke klamt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #6 Del Skrevet 29. juni 2011 Ja la barnet ha en overmadrass over, for det er helt grusomt å sove på. Jeg har forsøkt noen netter i tilfelle vannet skulle gå, men jeg våkner og er klam og det er helt fælt. Jeg kommer aldri til å putte det rett under lakenet hos mine i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #7 Del Skrevet 29. juni 2011 Aner ikke hva slags tisselaken enkelte av dere har brukt, men jeg synes ikke selv det er noe klamt å ha over hele senga. Man har jo et vanlig laken over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #8 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg har kjøpt tisselaken på kid. Det ser ut som et vanlig strechlaken, men er vanntett. Det går over hele senga. Men selvsagt blir det klamt å ligge på. Så selv om det er meninga å ligge rett på det så har jeg kjøpt to tynne overmadrasser (slik at jeg har et rent når uhellet har skjedd) og så jerseylaken over der igjen. Har prøvd en del annet gjennom årene, men dette fungerer best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #9 Del Skrevet 29. juni 2011 jeg har en sengevæter i hus, og selv om å si at ungen svømmer i tiss er en overdrivelse er den ikke stor. Tisset blir ikke sugd opp, det sprer seg over et større område, og både sengetøy, dyne og pute må vaskes. Det blir også hull i de med tiden, og da må madrassen vaskes i tillegg. Engangslaken fra apoteket er det eneste som duger. Kjøp med vinger så ligger det greit på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #10 Del Skrevet 29. juni 2011 Har tisselaken på senga VÅR hver eneste natt. Hele overflata er vanntett, men sidene som man stapper nedi kantene er ikke plastikk. Oppå plastikken er det frotte. Har kjøpt på IKEA. Synest ikke det er klamt, og sover helt fint. Jeg og han er tørre om natta :-) ungene er også tørre om natta, men det hender en gang i blande at de tisser seg ur om natta, og det kan like gjerne skje i vår seng som i sin. Vi pleier å få besøk av minst en unge hver eneste natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #11 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg har kjøpt "tisselakne" på Princess. Det er akkurat som et vanlig laken, men en vanntett. Har det både i vanlig seng og campingvogn. Uhell skjer fort,både med tissing, oppkast eller at ungene tømmer et glass med veske på madrassen. Lakenet puster og er antibac. Det blir man ikke klam av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå