kinaputten Skrevet 29. juni 2011 #1 Skrevet 29. juni 2011 han er overalt på en gang, klatrer, reiser seg opp hele tiden, slenger seg ned overalt kryper i rakettfart for å komme seg ut på terassen eller inn på kjøkkenet, ser ut som om han skal myrde bamsene sine, han er rett og slett spinnvill. Hvordan går det med deres små på 8-9 mnd? Er det sånn at en gang vill alltid vill? Hjelpe meg hvis det er tilfelle
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. juni 2011 #2 Skrevet 29. juni 2011 Høres kjent ut ja;) Lille på 9 mnd holder på på det samme viset for tiden, og skal i tillegg putte ALT i munnen hele tiden- småstein, gamle brødsmuler, papirbiter, blader osv.. Så jeg kan ikke snu ryggen til i to sekunder omtrent, hun må overvåkes hvert våkne øyeblikk, og akkurat det er jo litt slitsomt da.. Husker det var på samme viset med storesøster på denne tida, og ettersom jeg husker varte denne litt "slitsomme" perioden til hun nærmet seg 15-16 mnd ca, da roet utforskertrangen seg en smule heldigvis, kombinert med et stadig bedre språk og litt andre interesser.
kinaputten Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2011 gurimalla hvis det skal vare så lenge! Han er som en turbo duracell kanin, slår seg selv i hodet med leker, klapper seg selv på hodet, stanger inn i alt og vifter med armene så det nesten er farlig å være i nærheten. Hjelpes, gi meg styrke
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 29. juni 2011 #4 Skrevet 29. juni 2011 "ser ut som om han skal myrde bamsene sine" hihihi ;p
kinaputten Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2011 ja får håpe han ikke tar det et skritt videre .) Lykkelig og glad, når begynte snuppa di med å plukke rusk opp fra gulvet? Skrekk og gru sier jeg, har jo hunder som drar med seg saker og ting utefra :/
enits40 Skrevet 30. juni 2011 #6 Skrevet 30. juni 2011 He-he, ser dem for meg! Her går det også unna i svingene. Største problemet er ikke farta enda, men den voldsomme interessen for forbudte ting - som å tygge på ledninger, reise seg opp etter tynne lamper etc. Ikke synes jeg det er så rett å innrede huset etter baby heller, så her er det bare fotfølging som nytter! Litt slitsomt, ja, men skulle gjerne ha hatt mer av den entusiasmen over små ting i hverdagen!! ;-)
Trinemor & go'gutten Skrevet 30. juni 2011 #7 Skrevet 30. juni 2011 Det er helt likedan her ogsaa. Mini "löper" rundt paa alle fire. Favoritttingen er naa aa rive i ledninger og putte de i munnen, rive blader av den stakkars planten, spise inneskoene mine... Han har ogsaa den siste uken klart aa reise seeg opp saapass at han klarer aa skifte kanaler paa radioen... (den staar paa tv-benken).
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 30. juni 2011 #8 Skrevet 30. juni 2011 Må bare slenge meg på for er akkurat likedan her! He he Hun er overalt,høyt og lavt! ALT inn i munn så må følge med hele tiden. Og å ha noe på bordet er bare å glemme! River ned alt som er å få tak i. Her er det ingen bamse og ta livet av men ei DUKKE! Den dukken får hodet dunket i gulvet x antall ganger i døgnet og ikke minst noen kraftige slag mot hodet med duplo klosser. Og i tillegg roper og kjefter hun samtidig! Vi ler oss ihjel hver gang! Ha ha Slitsom,men utrolig FESTLIG alder:)
MissVaiper Skrevet 30. juni 2011 #9 Skrevet 30. juni 2011 Kjenner meg så igjen i dette. Er jo ikke så lenge siden hun satt fint i badebaljen sin og lekte rolig med å plukke opp og legge ned igjen badelekene. Plutselig en dag gikk hun til angrep på dem. Trodde jenta hadde fått et anfall av noe slag. Så jo ut som om hun skulle drukne badelekene sine jo. Hehe! Finner stadig jenta med tunga i gulvet og stumpen i været. Da vet jeg hun har funnet noe hun prøve å smale på. Er jo liksom ikke morsomt nok å plukke opp med fingrene mer. Hun er forresten 10 mnd og har vært slik en stund nå. Hun er OVERALT.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 30. juni 2011 #10 Skrevet 30. juni 2011 er nok helt normalt, lille gull kan ikke være i ro.. han kan ikke krabbe,men åler seg, under vedomnen å river løs på deler, inn på kjøkkenet å setter seg fast under oppvaskemaskinen, velter stolene til spisebordet ut i gangen å river skoene utav skohylla, å river dvder utav hylla, å ELSKER de forbutte ledningene, jeg gjemmer de undr sofaen og gulvteppet osv å han finner de frem igjen men det er jo utrolig hærlig å se på de når de holder på sånn da?? det synes eg,
Pumba78 Skrevet 30. juni 2011 #11 Skrevet 30. juni 2011 Oj, morsomt. Her kan vi ligge stille på gulvet sammen og lese samme bok 3 ganger, eller sitte på fanget og slappe av. Hun kan ikke krabbe eller reise seg da, bare åler seg bortover, det går raskere og raskere og å rive DVD-er ut av hylla og plukke plasten av dem er en ny favoritt, samt å tygge på ledninger og trykke på Get-boksen og andre maskiner.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. juni 2011 #12 Skrevet 30. juni 2011 costamummy- hun begynte med å plukke små rusk fra gulvet allerede da hun var ca 6 mnd gammel, men nå er hun mye raskere med å putte det i munnen, så jeg har ikke sjans til å rekke det hvis jeg ikke reagerer akkurat når hun finner det- det er liksom sjvupp inn i munnen på null niks. Så jeg må si at jeg begynner å glede meg litt til hun begynner å gå, da blir det sikkert ikke like spennende med gulvrusk lenger (men da er det gjerne andre ting å passe på, som oooops, ikke klatre opp på stuebordet, eller neeei, ikke gå der!! hehe) Hun er i tillegg eeeekstremt mammadalt for tida, med sterk separasjonsangst, så det blir noen litt intense ettermiddager til tider, når begge små jentene vil opp til mamman sin, aller helst samtidig
kinaputten Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #13 Skrevet 30. juni 2011 gruer meg litt til han fatter intr for rusk og rask, støvsuger allerede hver dag, utrolig hvor støvete det er her nede på sørlige breddegrader :/ Det med sepr angst har jeg også merket i det siste, bare jeg går inn på kjøkkenet blir han helt krakilsk stakar Men det gleder meg litt at det ikke bare er meg som har en villbasse/basseline som jeg kan lese av alle de andre innleggene. Må smile litt for meg selv når jeg ser for meg alt det gale/lure deres små finner på Travel tid for oss med andre ord
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 30. juni 2011 #14 Skrevet 30. juni 2011 Her er det også seperasjonsangst på lille tulla. Hun er skikkelig mamma dalt og uansett hvem det er som strekker armene ut mot henne så snur hun og tviholder i meg. Litt koselig,men samtidig litt vanskelig for meg å være borte noe særlig me enn en halvtime. Da kommer gråten som regel. Skikkelig sår gråt så tydelig veldig avhengig av meg(noe som ikke er så rart da) Får nyte det nå enn så lenge,for det blir vel tidsnok de løper sine egne veier:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå