Gå til innhold

Hva skal til for at dere handler barneklær på nett?


Måsa so skit på ferjo

Anbefalte innlegg

Jeg har omsider fått i gang nettbutikken min som jeg har jobbet med i over 1 år :-)

Men jeg vil gjerne ha litt innspill fra dere småbarnsmødre:

 

- Hva er viktigst for dere når dere kjøper klær til barna på nett:

- Pris

- Merke

- Kvalitet

- Hva skal til for at du handler på nettet framfor en fysisk butikk?

- Er det ting dere savner i butikker/nettbutikker dere bruker nå?

 

Jeg har per i dag billige merkeklær og en god del klær til premature, noe jeg selv har savnet både på nettet og i butikkene.

 

 

Jeg hadde satt stor pris på om dere kunne ta dere tid til å svare på mine spørsmål :-)

 

På forhånd takk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pris: Ikke viktig.

Merke: Litt viktig.

Kvalitet: Veldig viktig.

 

Handler stort sett bare på nettbutikker, da jeg bor på en bitteliten plass med kun én barnebutikk. Den har i tillegg dårlig utvalg, og endel klær med elendig design og kvalitet.

Savner en norsk nettbutikk med bra utvalg av Hummel til barn. Liker best å handle på norske nettbutikker.

 

Og kunne også ønske at flefre av de små nettbutikkene tok seg bryet med å ha en skikkelig layout, webdesign. Er det rotete/klønete/uoversiktlg handler jeg heller et annet sted. Selv om de i utgangspunktet har ting jeg er på utkikk etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ganske viktig at ikke klærne er for dyre og at de har god kvalitet. Trenger ikke å være ett veldig kjent merke.

- Rimelig frakt

- Hurtig levering

 

Handler mye på nett men da mest fra utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Pris (da i forhold til hva samme merke koster i andre butikker, ikke som i "HM-tøy er billigere enn Småfolk, så da kjøper vi det")

 

-Porto

 

-Utvalg (skal man først betale porto for tøy, er det like greit å få handlet litt på samme sted)

 

-Funksjonalitet i nettbutikken. Er den kronglete designet gidder jeg sjelden legge ned energien det tar å få gjennomført en bestilling.

 

 

Merke/kvalitet er jo avgjørende for hva jeg kjøper, men ikke hvilken nettbutikk jeg kjøper det i så lenge flere fører noenlunde de samme merkene.

 

Jeg handler alltid i nettbutikker fremfor fysiske butikker om valget er til stede og like praktisk/like dyrt. Jeg liker å bruke internett, jeg liker ikke å bruke tid på butikkvandring.

 

I mange barnetøy-nettbutikker samler jeg at man kan velge "se alle" på en side, og må sitte og bla gjennom sider med bilde av f.eks ti plagg på hver.

 

Dessuten bør jeg kunne åpne en scrollbar med tilgjengelige størrelser ved siden av plagget før jeg går inn på det for å se detaljer (jeg har ikke noe bebov for å lese at genseren er i god kvalitet og tilhører vårkolleksjonen 2011 og er håndstrikka i Katmandu dersom sjappa likevel bare har den i tre størrelser for smått, liksom).

 

Jeg savner at flere nettbutikker sorterer tøyet de har etter funksjonalitet, ikke kjønn. Kjedelig å måtte bla gjennom en haug med tøy sortert under "jente" og "gutt" for å finne en ensfarga grønn genser.

 

En del utenlandske barnetøymerker mangler det gode forhandlere på i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- God utvalg så jeg får handelet en hel sommer-/vintergarderobe med en gang.

- Stort intervall på størrelser da jeg har barn med stor aldersforskjell og gjerne vil handle til alle på et sted.

- Tilbehør (som strømpis, cardigan, hårpynt) som matcher penklærne så man får kjøpt dette også med det samme.

- Gjerne litt penklær som er lik i stil til søsken (gutt/jente og aldersforskjell)

- Oversiktelig side som er lett å finne frem i (likte veldig godt filteret til denne butikken: http://www.armerogben.no/brands.html)

- At siden ser seriøs ut med sikre betalingsmåter og at navn og kontakt info er oppgitt.

- Ang pris så er det selvfølgelig fint når man føler man har gjort et kupp. Enkelt plagg kan jeg bruke litt penger på (f.eks pysj), mens andre som uansett brukes fort opp (f.eks tights) gidder jeg ikke betale ekstra for at det skal ha rett merkelapp...

 

Finner jeg en god nettbutikk handler jeg gjerne der fremfor å trave rundt på kjøpesenter! har ikke funnet den optimale, så til nå har jeg kun hadlet spesielle merker som f.eks nøstebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer ->>- over her.

 

Savner en norsk nettbutikk med stort utvalg. Flere ganger at jeg f.eks har hatt lyst på tøy i en av Hummels og småfolks kolleksjoner som er nesten umulig å få tak i her i Norge. Samme plaggene, og få design, i alle nettbutikker her.

www.houseofkids.dk er eksempel på en knallbra nettbutikk både når det gjelder utvalg og webdesign, savner noe sånt her hjemme.

 

Savner også en norsk nettbutikk med bra utvalg av vintertøy på samme sted.

 

Ellers er det fint med kjapp levering, oppdatert lagerbeholdning, enkel retur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...