Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #1 Del Skrevet 29. juni 2011 Om mor og far er sjenerte av seg, blir barnet automatisk sjenert? Om mor og far er veldig frempå og skal være midtpunkt osv, blir automatisk barnet sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #2 Del Skrevet 29. juni 2011 Klart ikke det automatisk blir slik, men mye ligger jo i genene, så det er vel mer sannsynlig at barnet blir som foreldrene om foreldrene er slik, men det trenger jo overhode ikke å stemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #3 Del Skrevet 29. juni 2011 Både jeg og samboer er ganske reserverte, og var stille beskjedne barn, har vi blitt fortalt. Eldstesønnen er veldig sosial og søker nye vennskap veldig lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #4 Del Skrevet 29. juni 2011 Barna blir jo på mange måter formet av foreldrene sine, stressede og hektiske foreldre får stressede barn osv. Høylytte foreldre som skriker og krangler mye får barn som også vil prøve løse konflikter på denne måten, de lærer av det de ser.. Men samtidig er det mye som er med å forme barna våre, f.eks miljøet i barnehagen/skolen, storfamilien, vennene i gata osv. I tillegg er det den genetiske personligheten. Jeg ser ihvertfall at mine barn er ganske forskjellige, en er litt sjenert mens broren er utrolig sosial og snakker med alt og alle. En er litt rolig av seg mens den andre er kjempeaktiv osv, det har mer personlighet å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #5 Del Skrevet 29. juni 2011 Delvis. Men det med å være sjenert handler ofte om dårlig selvtillit. Det går vel ikke i arv på samme måte som f.eks det å være ut/inadvent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #6 Del Skrevet 29. juni 2011 Det er jo det store spørsmålet om arv og miljø som ingen forskere blir enige om svaret på.. Så tror neppe vi BIM-damer har svaret I min søskenflokk på 3 barn er vi så forskjellige personlighetsmessig at man knapt skulle tro at vi hadde samme foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå