Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #1 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg var på jobbintervju i dag og som loven sier så spurte de ikke om graviditeten. men det jeg lurer på er, hva om jeg får tilbud om jobben og takker ja og det kommer som en overaskelse at jeg er gravid? jeg hadde på meg klær som ikke skjuler dette, jeg er 23 uker på vei, så jeg tenker at de måtte jo ha sett det? i tilegg er dette en liten plass så sjangsen for at de vet det fra før av er jo stor, og de ville ha med på intervju tross graviditeten! noen som har erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #2 Del Skrevet 29. juni 2011 Vet om flere. Fikk selv et vikariat som gravid, men det var kortere enn svangerskapet. Men vet om flere som har begynt arbeidsforholdet som gravid eller til og med hatt faktisk jobbskifte i permisjonstida, faste stillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #3 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg var nettopp på jobbintervju, fortalte ikke om graviditeten da. Men når hun ringte dagen etterpå og spurte om jeg ville ha den fortalte jeg om graviditeten. Hun ble overrasket da, og sa rett ut at det var en strek i regningen. Men jeg fortalte også hvorfor jeg ikke hadde fortalt noe på intervjuet, og hun forstod det. Fikk papirene rett etterpå og kontrakten er nå skrevet under. Gruer meg litt til å begynne da. Har regnet ut at jeg kun skal jobbe i 13 uker før jeg skal ut i permisjon. Føler at jeg ikke kommer til å være superpopulær når jeg begynner. Er nesten litt glad for at det er et vikariat jeg kun skal inn i og ikke fast stilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #4 Del Skrevet 29. juni 2011 Ja, jeg har fått to jobber på tross av graviditet. Har begge gangene fortalt om graviditeten i intervjuet da. Har ikke samvittighet til å holde slikt skjult. begge gangene har arbeidsgiver vært glad for at jeg fortalte det - slik at de kunne ansette vikar i samme slengen. Husk at man uansett er pålagt å gi beskjed om evt permisjon minst 12 uker før permisjonsstart:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #5 Del Skrevet 29. juni 2011 Når man skal inn i vikariat kan de faktisk diskriminere mot gravide. Fast stilling kan de ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #6 Del Skrevet 30. juni 2011 Sa hun virkelig at det var en strek i regningen?????? herregud.. man kan ikke si slikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #7 Del Skrevet 30. juni 2011 Hvorfor kan man ikke dte. Når man skal ansette noen i et vikariat, er det jo for å dekke opp et allerede eksisterende fravær, f.eks en medarbeider som er syk eller i permisjon. Når det viser seg at vikaren også skal ut i permisjon innen kort tid, så er DET selvfølgelig noe man som arbeidsgiver ikke ønsker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #8 Del Skrevet 30. juni 2011 hvis de skal ansette noen i et vikariat ja. men hun skulle jo få en fast stilling som hun kan begynne i etter endt permisjon! uansett om de ønsker det eller ikke så har de faktisk ingen ting med om hun er gravid. gravid må ha arbeid de også. det er jo ikke som om hun prøvde å skjule det, men de har ikke lov til å spørre, og hun har ingen plikt om å opplyse om det! og jeg forstå godt at hun ikke ville fortelle det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #9 Del Skrevet 30. juni 2011 " Er nesten litt glad for at det er et vikariat jeg kun skal inn i og ikke fast stilling." Hvordan får du det til å bli en fast stilling? Og jo, de har full anledning til å spørre om man er gravid:) Men til faste jobber har man ikke anledning til å bruke graviditeten som en begrunnelse for å IKKE ansette vedkommende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #10 Del Skrevet 30. juni 2011 jeg leste feil.. sorry, trodde det sto at det ikke var vikariat! litt travel når jeg leser ser jeg. De har faktisk ikke lov til å spørre om du er gravid eller planlegger familieforøkelse i nær framtid. det er iallefall det min venninne sa som er utdannet jurist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå