Gå til innhold

Hvorfor skal mødre i hytt og pine vasker barna hele tiden?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde ei venninne som alltid skal vaske barna sine hele tiden uansett hva de gjør. De er ALDRI skitne... har vi vært ute og lekt, 5 min. etterpå tar hun frem våtserviett og vasker barna sine.... og er mine barn skitne rynker hun bare på nesen. Ser på hele dama at hun synes det er discusting.

hva er galt med skitne barn? de må da få lov til å utfordre seg litt og de må da få lov til å tåle bakterier???

Må bare legger til at mine barn vasker og skifter klær hverdag

det jeg synes er mest merkelig er at hun lar barna sine løper rundt på storsenteret. det får de LOV til å gjøre....

Kanskje det er bare jeg som er rar???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at jeg ble mamma som har jeg forstått at barn har konstant klissete fingre. Men jeg har lært meg å leve med det, hehe, og vasker ansikt og fingre før mat, etter mat og ved kveldstellet. Utover det så gidder jeg ikke og ser ikke poenget med å fly etter henne med vaskekluten. Hun er jo ren kun i 2sek. av gangen uansett....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt delt.

Skal noe spises så vasker vi hendene.

Det vil si at vi må vaske hendene ganske ofte.

Det syns jeg er en veldig fin ting å få rutine på tidlig.

I tillegg har vi en baby som bare er noen måneder. Da er det for meg selvsagt at hvis 3 1/2 åringen skal ta i ansiktet hans med møkkete utehender at han vasker seg først.

Jeg har selv en sykdom som resulterer i lavt immunforsvar og er mye syk. Dette er også en grunn som gjør at vi rett og slett vasker hendene ofte hjemme, MEN det betyr ikke at jeg flyr med kluten etter størstemann når vi er ute. Vi bader ham ikke hver dag en gang, kun sommerstid for å få av all solkrem og skitt som setter seg fast.

Selvfølgelig skal barn får utforske og leke i søla, men gode rutiner på håndvask er alltid greit å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg deg oppi andre sine prioriteringer i oppdragelsen. Kommer ikke noe godt utav det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, på den annen side, kan ikke skjønne de som aldri tørker snørr av ungene sine. Møkk og "utefingre" er helt greit, barn er barn. Men snørr som renner ned i munnen, konstant er direkte ekkelt. Og det reagerer jeg på, enten det er mine egne eller andres barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...