Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #1 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg er 33 år og har aldri hatt lappen.. Har tatt 4-5 kjøretimer, så slutter jeg plutselig,slik har jeg holdt på i 5 år nå. Kan gå 2 år mellom ,så starter jeg på nytt. Er livredd for å stryke ,derfor tør jeg ikke å fullføre..Har fått høre fra eks svigermor, eks svigerfar og min eks mann at jeg aldri vil lykkes..Jeg har 3 barn,og sku absolutt hatt lappen. Hva ska jeg gjøre for å lykkes?? Så mange rundt meg som stryker både 2 og 3 ganger,og da tenker jeg at da styrker ihvertfall jeg .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #2 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg har lappen, men har ikke kjørt på flere år. Bruker alle unnskyldninger jeg kommer over for å slippe å kjøre. Har veldig til prestasjonsangst når jeg kjører. Pga dette føler jeg meg misslykket....og teit... Du må bare glemme det de andre sier, de kan ikke vite at du stryker. Det vet man ikke før man har prøvd. Du er kanskje en MYE bedre sjåfør enn noen av dem. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #3 Del Skrevet 29. juni 2011 Takk for fine ord.. Ja,jeg sku ha prøvd,å vist dem at jeg kanskje hadde klart det.Men sliter virkelig med å tro at jeg klarer det. Har posttramumatisk stress syndrom, kan det ha noe med det å gjøre?? Det er en sterk angst lidelse. Jeg vil klare å ta lappen,er så heldig å ha en snill kjærste som har troa på meg.Kjøpte meg bil for 2 år siden,slik at jeg kunne bruke den til å øvelsesekjøre med..Men bomgira engang,og siden da har jeg ikk turd å prøvd igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #4 Del Skrevet 29. juni 2011 Ta det med ro, min mor holdt på slik lenge hun også, nå er hun 54 år, og fikk lappen sist uke. Man må bare starte en plass, ikke la frykten stoppe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #5 Del Skrevet 29. juni 2011 Sånn tenkte jeg også, men vet du -jeg stod på første forsøk. Jeg tror du vil gjore det bra nettopp fordi du er så bevist på dette. Snakk med kjørelæreren din om dine følelser, de har vært borti sånt før og har full forståelse. Selv tok jeg ikke lappen før jeg var 21 og gravid med nr 2. Da følte jeg at jeg måtte. I maaaange år etterpå så fant jeg tusen unnskyldninger for å slippe å kjøre. Fortsatt den dag i dag liker jeg ikke å kjøre nye steder, så da er det min mann som kjører Men jeg klarer meg i hverdagen, og det er det viktigste. Lykke til, dette klarer du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #6 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg skal begynne nå. Jeg som startet tråden på hvor gamle dere er da dere tok førerkortet,nettopp fordi jeg lurer på om det bare er meg som er så treg. Er 29. Føler meg så dum. Hvorfor har jeg bare ikke gjort det før?Jo,fordi jeg er livredd. Tok teorien i går,så nå er jeg ihvertfall ferdig med den =) Vet ikke om jeg føler meg mislykka akkurat, men dum. Jeg tror vi bare må bestemme oss for å gjøre det,og da gjennomføre det! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #7 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg er 23 år, har ikke lappen. Har holdt på som deg HI, begynte når jeg var 17, også ble jeg egentlig nesten ferdig. Begynte på igjen for litt over et år siden, men slutta igjen. Mangler nå langkjøring, teori og oppkjøring, men vi får nå se da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #8 Del Skrevet 29. juni 2011 Du er ikke mislykket selv om du ikke har lappen. Om du ønsker å ta den så gjør du det og hva så om du skulle stryke? Som du selv skriver: Det er mange som stryker og det er ingen skam i det. Da prøver man bare igjen helt til det går og du står. Drit i de som prøver å psyke deg ned, reis deg opp og fullfør det du drømmer om. Du klarer det! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #9 Del Skrevet 29. juni 2011 Ikke fortell noen at du tar kjøretimer, skal ta teorien eller oppkjøring, da har du ingen som påvirker deg utenfra. Prøv å slapp av, og tenk at alle må gjennom det samme for å få lappen. Selv strøk jeg to ganger på oppkjøring. Siste gangen sa jeg ikke til noen at jeg skulle kjøre opp, og da tror jeg at jeg slappet mer av Lykke til, og om du velger å ikke ta lappen, klarer du deg nok bra uansett . Det å ha bil er jo superdyrt også, mange bussbilletter det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #10 Del Skrevet 29. juni 2011 ?? Selv har jeg hatt lappen siden jeg var atten, men tenker da ALDRI at noen som ikke har lappen er mislykket! Ikke engang om de stryker fjorten ganger hadde jeg tenkt det! Det et KUN dine eks-svigers som sier det, og det er FORDI DE IKKE VIL DEG VEL. Så ikke hør på dem! Hvis du ønsker å ha lappen så sett igang uten å ofre dem en tanke, ikke engang om du stryker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #11 Del Skrevet 29. juni 2011 er 23 og aldri hatt en kjøretime Så HI du er tøffere enn meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnipakk Skrevet 29. juni 2011 #12 Del Skrevet 29. juni 2011 Eg er snart 29, har aldri teke køyretimar. Så du er tøffare enn meg også. Det er mest tilfeldighetar som har gjort at eg aldri har sosa meg til å ta førarkort. Men eg har tenkt at om eg skal setje i gong med det - så vil eg ikkje fortelje nokon som helst om det før etter at eg er ferdig med det. Orkar ikkje ha forventningar og spørsmål kring det, spesielt ikkje frå umodne drittungar av søskenbarn på 20 som syns å køyre trailer er sjølve livet og at ein like godt kunne vore utan bein og armar når ein ikkje har førarkort... :-) Lukke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #13 Del Skrevet 29. juni 2011 28 år har ikke lappen. Liker rett og slett ikke å kjøre bil, hater det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #14 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg er 25 og går gravid med nr 2 nå. Jeg sa i forrige svangerskap at jeg skulle ta lappen nå siden jeg skal ha barn, det ble alldri. Og sagt det nå også, men innerst inne vet jeg at jeg ikke tørr.. Jeg vet også at en dag MÅ jeg bare.. Men jeg er ikke redd for det med strykinga da, mest det at jeg vet at min reaksjonsevne er helt på jordet, og føler ikke jeg er en sikker person i trafikken, men så har jeg heller alldri kjørt i trafkken da.. Hehe, hadde en eneste kjøretime med min mamma en gang for leeeenge siden på en parkeringsplass, hun sa jeg var flink. Men du ser no da hvor langt jeg har kommet Mamman min pusher meg veeeldig på dette med å ta lappen, men jeg er så alt for redd for å krasje eller ha dårlig reaksjonsevne osv. Jeg føler at jeg ikke er en person som klarer å reagere rett i ulike hendelser om det skulle skje noe.. Men jeg ser jo at jeg er flink til det når det gjelder barnet mitt. Men kjøring.. Nei, huff... Det er jo så utrolig mye ulykker også med det Tenk om det skulle skje noe med mne barn bare fordi jeg ikke hadde nok reksjonsevne, ville allri i mitt liv tilgitt megselv da.. Så nei du er absolutt ikke alene, ser det er mange flere her også Har sikkert også en del skrivefeil her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #15 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg har det også sånn. Men er "bare" 24 da.. I tillegg så har jeg en liten frykt for å kjøre. føler meg aldri helt trygg så føler ikke jeg hadde klart å kjøre alene. uten kjørelæreren. Nå har jeg snart brukt 30 000.. Men har hatt "pause" på over et år nå.. Det er så kjedelig å prioritere pengene til kjøretimer når jeg ikke liker å kjøre en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #16 Del Skrevet 30. juni 2011 Tusen takk for mange fine svar. Må si jeg føler meg mye bedre nå. Nå fikk jeg mer selvtillit,å vet dere hva?? Jeg ska begynne på kjøreskole i aug..Tenk det..Takk igjen.. Endelig har Bim blitt det den engang var (det siste året har det bare vært ekle svar,unsett hva man spurte om.Blir glad over å se at det er sikklige damer her igjen.,for det er jo akkaurt det stedet her er til,for å stille spørsmål,få gode råd og støtte..)) Stå på damer.. HI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #17 Del Skrevet 30. juni 2011 Så bra:) Jeg var 21, og fryktelig usikker selv om jeg hadde kjørt mye med min far. Gikk over all forventning, startet i begynnelsen av mai og hadde "lappen" i juli:) Var usikker i starten, men du blir mer og mer sikker. Det beste er å kjøre ofte etter du har serfikatet i hånda. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 30. juni 2011 #18 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg er 32 og har tre unger og ser ikke behovet for at jeg skal ta lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå