Gå til innhold

Fikk vite gutt ca 80% i uke 11+4

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har du vært hos en useriøs tekniker, iom at kjønnet først vises tilstrekkelig til å si noe sikkert etter uke 14. Frem til da ser alle ut som gutter. Shop gjerne blått, men kjøp rosa også i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk for svar! Han sa at han var ganske sikker, men ville slenge på 20% usikkerhet pga mulig hovne kjønnslepper/klitoris..

Synes det er litt rart han sa det hvis de ser like ut. Han studerte ikke noe særlig, bare sveipet lett over "utstyret". Derfor trodde jeg han var ganske sikker i sin sak.

Vet ikke om han er useriøs, han er privat og det jeg har fått ut av å google han virker utelukkende positivt.

Men takk for svar igjen, tar gjerne imot flere innspill:)

Ps: Han sa at JENTA var vanskelig å si sikkert, men at guttene som oftest var greie å lokalisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet (selv om jenter også er fin i blått) til etter ordinær ul.

Jeg var på ul i uke 13 og da ville de ikke si kjønn. I uke 19, på ordinær ul, sa de jente med 80% sikkerhet, men jeg kjøpte ingenting rosa før barnet var født. Det ble en jente med mange fine blå, grønne, gule, røde, lille, orange og hvite klær;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har familie i sør-Europa, og der får de vite kjønn så tidlig, med litt større feilmargin enn i uke 18 da. Det har stemt hver gang på mine søskenbarn iallefall, så tviler på det er en 'useriøs tekniker', det blir bare ikke gjort i så stor grad her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kjøper nå kommer du sansyligvis ikke til å bruke så mye uansett om du får gutt eller jente. Hva man egentlig trenger forstår man sjelden før etter at barnet er født, sån sett blir det det samme om du kjøper blått eller rosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde seriøst de ikke har lov å opplyse kjønn før etter uke 12 pga abortfaren på ett kjønn man ikke vil ha..... kvalmt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da mener dere det er ganske sikkert når jeg i uke 18 + 23 fikk beskjed om at han "mener det er jente". Sa 80-90% sikkert første gangen...

Jeg er den eneste som er skeptisk, og tør derfor ikke kjøpe kjoler eller rosa klær;) Blir mye nøytralt fra storebror på denne jenta...om det er jente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok utsatt shoppingen, men det ER mulig man kan se etter kjønn så tidlig.

Jeg var hos en gynekolog som var spesialist (PhD) i fosterdiagnostikk og ultralyd, i uke 12 - og hun spurte om vi ville at hun skulle se etter kjønnet. Regner med hun ikke hadde spurt hvis det hadde vært umulig å se. Vi ville ikke vite, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til du har tatt 3D :)

Jeg fikk bekreftet kjønn der :)

Shoppingen er mer lønnsomt og vente enda ei stund med, ellers ender du opp med veldig mye du ikke kommer til å bruke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL på offentlig sykehus 12+4, og hos privat gynekolog 12+6 (helt andre årsaker til UL enn spørsmål om kjønn :-) ) Begge sa - helt uoppfordret og uavhengig av hverandre - at de trodde det var en gutt. Ut kom verdens flotteste lille jente ;-)

Så personlig ville jeg nok ventet en stund med innkjøp av blått tøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje HI ikke er førstegangs? Jeg brukte forøvrig alt jeg shoppet til førstemann før han ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist gang jeg var gravid å på ordinær UL, sa han at det ikke kunne si det sikkert.

(Der jeg gikk veit jeg om mange som har fått feil på kjønn selv på ordinær UL)

Var på 3D UL i uke 24 og så veldig godt at det var jente.

Denne gangen var jeg på ordinær UL i uke 18, og da jeg spurte om han kunne de hva det var sveiva han over utsyret og spurte meg :"ser du det ikke selv??" Så veldig godt at det var en gut jah!

Hadde han sagt 80% gut hadde jeg ikke stolt på det, selv nå når han spurte meg OG jeg har bilde av utstyret til lillemann på bilde hamstrer jeg ikke alt blått jeg kommer over..

Ville nåk venta til ordinær UL ja!! Eller 3D :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...