Gå til innhold

Undres over voksne folk her - inspirert av innlegget om drikkeforbud for mannen før fødselen.

Anbefalte innlegg

For å svare på ditt innlegg HI.

ja, det er ganske vanlig. Normalt er det iallfall. Og nå er det ikke nødvendigvis flatfylla det er snakk om. Men noen øl med kompiser. Ei flaske vin delt på et par venninner. I denne byen er det helt normalt.

Og ser ikke problemet med det..,

Fortsetter under...

Å herregud.... javel, da er det jeg som er rar og ikke skjønner hvorfor man absolutt MÅ ha alkohol hele tiden. Det finnes vel tusenvis av annen mat og drikke å kose seg med i helga vel??

Forresten, de som sa "stakkars mann" i det andre innlegget, mente at han er det fordi han ikke får drukket alkohol i andre mengder enn et glass vin til maten.

HI

Jeg kommenterte ikke mengde. Men det er faktisk helt vanlig å drikke vin til maten hver helg. Dette er da ikke noen hemmelighet. Du er rar hvis du ikke vet dette,

Flatfyll er noe helt annet.

Rar hvis jeg ikke vet andre voksnes drikkemønster? Jeg har ingen familie her bortsett fra barna mine, og er sjeldent invitert på middag til andre. Jeg selv drikker ikke alkohol i hverdagen, og tar kankje et glass vin på fest når jeg først er der.

Det at jeg ikke drikker alkohol og ikke vet hva andre drikker, betyr ikke at jeg er RAR.

HI

Min mann og jeg har heldigvis et avslappet forhold til alkohol. Jeg er mer eller mindre avholds da jeg ikke liker smaken noe særlig, mannen kan godt drikke en øl eller cognac, men absolut ikke noe problem å la være hvis det er en grunn.

Få uker før termin, altså når fødselen kan starte når som helst, anser jeg som naturlig grunn å la være å drikke OG UTEN Å VÆRE GRINETE. En mann som føler at han blir straffet når han ikke får en øl høres ikke særlig moden ut. Jeg forventer forresten at min mann ser slike ting selv.

Annonse

Min mann har valgt og holde seg unna fest og fyll hele svangerskapet. Men så er vi voksen mennesker som er vokst fra flatfylla også da:)

Jeg har sagt flere ganger at han bare må ta seg en tur til en kompis med øl og fotball,men han velger heller og jobbe og være hjemme med meg og familien :)

Heldigvis!! Var værre med ex`n. Han ga f... i at det nærmet seg termin og var ute på flatfylla få dager før termin...:/

Skulle bare mangle at han holder seg unna alkohol i tiden før fødsel, gjerne i hele svangerskapet også spør du meg. Det har noe med fellesskaps og ansvarsfølelse å gjøre. Beruselse må være bannlyst i tiden før fødsel, noe annet er ikke å diskutere en gang.

Det er det minste en mann kan gjøre når damen hans tross alt bærer på hans barn, skal gjennom en fødsel, amming etc etc.

Ikke særlig gøy for gravide damer å sitte og se (eller bare vite om for min del) at mannen er på fylla og fester mens hun pent må sitte hjemme og drikke juice.

Noe annet er misforstått frihet mener jeg.

En mann skal ikke ønske å drikke seg snydens når han har en gravid dame, gjør han det så er han fremdeles en guttunge i mine øyne. Og guttunger bør ikke få barn.

Vannet mitt gikk over en mnd før termin forrige gang. Så jeg tar det som en selvfølge at mannen holder seg unna alkohol den siste mnd før termin. Det burde ikke være noe stort krav det syns jeg. Om vi skulle funnet et alternativ til transport til sykehuset om han hadde tatt seg et par øl, så hadde det uansett vært ganske ufint å hatt m seg en vordende far som lukter alkohol til føden. Æsj!

Mannen min drikker ikke ofte, var i bryllup sist lørdag og han sa selv han ikke kunne drikke pga jeg har termin imorgen. Men eg sa at det skulle han selfølgelig få lov til... Rekna ikke med at barnet kom den dagen alikevel, å hadde det gjort det så hadde det sikkert ikke tatt 2 timer. (Det kan jeg jo ikke si sikkert, men sist gang tok det 24 timer fra jeg kjente rier til hun var ute...)

Jeg kunne aldri hatt et forhold til en mann som ikke klarte la vær å bli full den siste måneden før termin. Ikke først og fremst på grunn av forestående fødsel, men fordi det i min verden ikke burde være noe problem å la vær å bli full over en lengre periode. Jeg ville heller aldri vært sammen med en fyr som ikke kunne ta to øl uten å ende opp med sju.

Annonse

Jeg og mannen diskuterte dette et par uker før termin ved forrige graviditet, og han selv hadde bestemt at han ikke skulle drikke disse ukene iom han skulle være sjåfør, og det dermed var innlysende at han skulle være kjørbar til enhver tid. Jeg syntes ikke var noe særlig offer siden jeg selv ikke hadde drukket i 40 uker, og syntes ikke noe synd i han fordi han ikke drakk i 2 uker. Han hadde nå ikke noe problem med det selv heller.

Jeg er heller bekymret for de umodne mannfolka som sitter og sutrer og griner fordi de ikke får drikke noen dager før termin. De har ihvertfall ikke mye intelligens i hjernebarken siden det er et så utrolig stort offer å ikke drikke de få ukene før babyen er født. Og langt mindre fly på byen et par uker etter at babyen er født.

Har tydeligvis ikke det store behovet for å være med barnet, men heller flyge på byen og drikke seg dritings..

Syns det er merkelig hvor lite disse mannfolka bryr seg! En øl til maten kan jeg nok forstå, da er man tross alt kjørbar noen timer senere... Men at man prioriterer å reise på fest, når det er nær termin, er sykt egoistisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...