Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #1 Del Skrevet 29. juni 2011 Leser med interesse innlegg her inne om blogger, utseende, hva en fin kropp er -og ikke minst tankene en del har rundt dem som er opptatt av kosthold, trening, det å pynte seg osv. Det later til å være en allmenn oppfatning om at dersom man er opptatt av trening, kosthold og å pynte seg, ja da er man overfladisk, uinteressant og selvopptatt. I del, kanskje til og med mange, tilfeller stemmer det sikkert også, men går det virkelig ikke an å være både og? Jeg liker å tro det fordi jeg selv er en som trener ofte, passer på hva jeg spiser og foretrekker å ikke forlate huset uten litt sminke og med skikkelige klær. Altså ikke joggebukse og sånt. Jeg er litt opptatt av mitt eget utseende, jeg liker å gjøre det beste ut av meg selv ved å framheve de fine trekkene med litt sminke, ordne håret på en flatterende måte, og velge klær som framhever det beste ved figuren min. Jeg er mest opptatt av kosthold og trening for helsen sin skyld, men jeg liker godt at det får meg til å se flott ut også, og nyter komplimenter jeg får. Å si noe annet ville være en løgn. Samtidig liker jeg å tro om meg selv at jeg ikke er så veldig overfladisk og uinteressant. Jeg har mange års utdannelse bak meg, med fordypning i historiske fag, og genuint opptatt av tanker rundt hvordan mennesket er blitt formet gjennom tidene og spørsmål rundt vår eksistens. Jeg jobber med mennesker, og får ofte tilbakemeldinger på at jeg er empatisk, hyggelig og engasjert i andres velferd. Når jeg snakker med andre er det ytterst sjeldent av trening, kosthold, sminke, klær osv er et samtaleemne. Som regel går det i nyheter, samfunn, fagstoff, jobb, barn, familieliv, filosofering over ulike emner, mimring osv. Jeg ser at flere av mine venninner og kollegaer også nødvendigvis må ha brukt sin tid på badet den morgningen, at de fleste er flink til å kle seg. Og jeg vet at flere av dem trener en del og passer litt på hva de spiser, men uinteressante, overfladiske og selvsentrerte? På ingen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #2 Del Skrevet 29. juni 2011 Men har du noen interesse å blogge om det da? For det er det som er det spesielle. Å føle et behov for å fortelle om sitt nye antrekk hver eneste dag til en rekke ukjente mennesker gjennom internett. Vi forstår alle at man kan like trening, mat, sminke, hår, klær osv. Men å ta bilder av seg selv - og legge det ut på nett og spør "Hva mener dere om meg nå"? Man kan ha gløde for noe og blogge om det - helt ok, Men å ta bilder av seg selv flere ganger om dagen (Som fotballfruen gjør når hun kjøpte blomster i går). Det er selvsentret det! Og jeg tror så absolutt en person gjør det for å virke vellykket og perfekt, men egentlig er veldig usikker. Hver sin smak å lese slike blogger. Selv har jeg liksom ikke skjønt helt vitsen. En slik blogg gir mer ikke noe. Jeg lærer ingenting, oppdager ingenting nytt og synst selv det er kjedelig. Sikker mulig å være både og - MEN ikke som blogger med BARE bilder av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #3 Del Skrevet 29. juni 2011 Akkurat det kan jeg heller være helt enig i HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå