matal Skrevet 29. juni 2011 #1 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei. Jeg giftet meg i mai, og har nå sendt navneendring for å bytte etternavn. Hvordan er det det fungerer? Må jeg bytte navn på førerkort og bankort ol? Noen med erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tremo Skrevet 29. juni 2011 #2 Del Skrevet 29. juni 2011 Ja, du må bytte. Etter at du har fått bekteftelsen på endringen må du få nytt førerkort, bankkort og pass. Veldig dyrt å skifte navn;) Også bør du sende navneendring til alle andre som har navnet ditt: bokklubber,blader, treningssente, fagforeninger og tusen andre ting som du ikke før har tenkt på De sender jo ting til deg i posten, og siden du blir registrert med nytt navn, må du sørge for at ting blir riktig adressert til deg. Jeg brukte over ett år før jeg var helt i havn med alt dette. Dukka stadig opp noe med "feil"(gammelt) navn. Og i tillegg var det noen som registrerte nytt navn, men glemte å slette det gamle, så jeg fikk dobbelt opp i en periode. Forresten; Gratulerer som gift:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå