Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på to uker som ikke vil sove i senga si... Hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel et ganske vanlig fenomen.. begge mine har hadd en slik periode.. det jeg gjorde var å ha de i bagen til vognen og plasserte den i sengen.. noen ganger kan det virke for stort og åpent rundt de små.. husk de er jo vant til den trange plassen i magen din.. ellers kan du prøve å samsove med babyen.. altså ha den sammen med deg i sengen.. eller så kan du prøve å lage et lite "rede" i sengen.. gjøre plassen mindre slik at barnet føler seg tryggere i sengen.. prøve med en varmeflaske i sengen før barnet legger seg, så det ikke er så kaldt i sengen før barnet legger seg.. dette er bare en periode, det går over :) det gjorde det rundt 2 mnd for begge mine.. :) om det er noen trøst ;)

Skrevet

eldste min sov i vogna den første mnd faktisk, og til mini rullet eg tepper og pakket han inn så det var tett på han, hadde en genser oppi som var min så luktet meg :) dette fuktet det :)

Skrevet

Jeg var også rimelig fortvila en periode fordi jenta mi bare ville sove på brystet til meg og faren. Mitt råd er å bare nyte det, du kommer til å savne det når babyen nekter å sove der! Det er jo veldig koselig, selv om det er slitsomt. Jenta mi fikk lov, og når hun ble bittelitt større sov hun som en engel i senga si og har gjort det siden. Først trang vogge, så liten skuvseng og nå sprinkelseng. Hun er 7 mnd nå. Husker ikke hvor lenge det varte, men kanskje ett par uker? Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...