Gå til innhold

Gullkorn fra barnemunn :)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barn sier de mest utrolige ting. Har dere noen gullkorn fra barnemunn?

Min venninnes sønn sa her en dag; "Mor, i dag sto jeg ikke opp før fuglene feis. Var jeg ikke flink?"

hehe.. De barna de barna, de søte barna <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta på 4 hvisket til meg: Mamma, kan du spørre pappa om jeg kan se på erteposen hans?

Smurte henne fordi sola var sterk: For da blir jeg glatt så han(sola) ikke kan holde meg fast!

Søster på 4: Når man er kjærester, putter man føtter i tissen.

Aner ikke hvor de får ting fra, ertepose og føtter i tissen, er GARANTERT ikke fra meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk tur med jenta mi på ett år og søsteren min på 6 år istad. Så begynner søstra mi å synge: "Å Gud du er så god, så søt og så fin.. Du passer på meg og alle barn på jord.." Osv..

Og nei, vi er ikke spesielt religiøse, så dette må hun ha lært av vår farmor på over 80 år:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror, da ca 5-6 år, ser på vår bestemor som stelte seg og ikke hadde rukket å ta på seg bh enda, og utbryter med ekte andakt i stemmen: "Å mormor, du har så lange og fine lunger du!"

Han mente selvsagt pupper, hehe, men det ble uansett morsomt.

Jeg har en ekstremt snakkesalg 3 åring, og en dag etter konstant prating var jeg ganske sliten i hode. Mens jeg hjalp ham med å få noen sko, sier jeg med et litt slitent tonefall: "Å "Per", du snakker jo hele tiden du!", hvorpå "Per" lynkjapt svarer med indignert stemme: "Nei mamma, det er ikke sant! For om natten er jeg helt stille!" Joda, sant det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se mamma oppi der kan vi tisse! Det er lov!

hun så et handicap skilt på parkeringsplassen. Trodde det var en som satt på do og tisset;)

Vi skulle plante på oldemor sin grav og hun fikk hjelpe til så sier hun kjempehøyt: Yesss!vi skal grave opp oldemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nevøen min sa til mammaen sin når jeg var bare 3 mnd på vei: Tante har en baby i magen sin, men den er bare et frø<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta på 20mnd sier de merkeligste ting, ofte uten sammenheng.

Når vi var på kjøkkenbutikken (skal kjøpe nytt kjøkken) for noen uker siden så vinket hun til betjeningen når vi dro og sa hade pappa sine penger.....hehehe

Så når vi va på shopping her om dagen satt hun i vogna og sa: Pappa jobber, mamma kjøper.....hvor hun har det fra vet jeg ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen til en kollega av meg kjøpte slett ikke forklaringen om at pappa måtte dra på jobben for å tjene penger:

"Du bare lyver, pappa, jeg har nok sett at pengene kommer ut av et hull i veggen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er du sikker på at far ikke kan ha sagt noe sånt da? At papap jobber og mor kjøper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstera mi jobber i bhg og en dag spurte det ene barnet der om hvorfor hu hadde sånn "englesmykke". "Jeg har en liten sønn" svarte søstera mi. "Jeg vet hva dere har gjort" sa barnet. "å, vet du det" sa søstera mi. "JAH, dere har saxa" En kjapp kommentar kom fra en annen gutt, der han svarte med "Det heter ikke saxa, det heter å sexe"

heheh.. På dialekt ble det enda mere morsomt ! :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ei venninne av meg jobber også i barnehage. Hu har en litt stor byste ;) En dag da de skulle kle på å gå ut sa den ene gutten "Hvorfor har du så tjukke pupper?" Før hu rakk å si noe som helst sa han "De er kjempe fine asså" :-p hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...