Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg hadde i to timer 3 minutter i mellom riene og de varte i 2-3 minutter. De ble også sterkere og sterkere. Bestemte meg for å gå i dusjen så jeg var klar til å reise ned til føden. Men etter å ha dusjet er de blitt svakere og de kommer mer uregelmessig. 3-6 minutter i mellom og de er korte. Æsj, jeg som var så klar for å komme meg ned på føden etter å ha gått med modningsrier i hele helgen, endelig skulle de gå over til skikkelige rier. Gjett at nr 3 er en luring! Noen tips til å få fart på de igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #2 Del Skrevet 28. juni 2011 Gå en runde, stå på gulvet og rotér med hoftene, ring føden og spør om det er en god idé eller ikke å stimulere brystvortene for å få fart på det igjen. Eller legg deg ned og prøv å hvile så mye du kan, for det starter nok opp igjen med full kraft om ikke så lenge uansett! Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #3 Del Skrevet 28. juni 2011 Ja nå virker det som om det tar seg opp igjen, har ordnet med barnevakt, må bare holde ut her hjemme i en time til. Nå er det 2-3 minutter i mellom og de varer nesten 2 minutter. Men ikke så veldig vonde enda. Jeg er i uke 35, så kan jo være greit å komme inn på en sjekk, er livredd for at det skal stanse opp hvis jeg beveger meg, for kjenner de mye bedre når jeg sitter litt oppreist, legger jeg meg mer ned så virker de svakere. Så er jeg så redd for at det er falsk alarm, husker jeg fikk pes sist jeg var gravid og kom inn med falsk alarm, så kvier meg til å ringe, vil helst være helt sikker på at jeg er 100% i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #4 Del Skrevet 28. juni 2011 I uke 35 så er jo barnet fortsatt prematurt, så du burde kanskje ta en prat med føden så de er litt forberedt på at du kommer snart? De stopper vel ikke fødsler så seint i sv.skapet, men ungen kan jo ha litt startvansker. Jeg fødte minste min i uke 37, og han var ikke helt klar for livet på egenhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #5 Del Skrevet 28. juni 2011 Du fikk pes ja! Helsenorge, sosiale antenner? Hvordan i h...... Skal du selv kunne vurdere dette? Jeg hadde gått i taket hadde jeg reist ned og fått pes for det! Bare å minne om at de er på jobb, og jobben er å sikre fødselen for mor og barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #6 Del Skrevet 28. juni 2011 Uke 35?? Jeg hadde dratt inn med en gang det begynte for å få dem til å forsøke å stoppe riene og forhindre en prematur fødsel. Nesten så jeg får en følelse av at du tuller og troller her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #7 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg har nettopp snakket med føden og hun jeg snakket med syns ikke det hørtes ut som fødselsrier, men mer som modningsrier og mente at hvis jeg følte meg trygg nok så kunne jeg vente å se det an om det økte på med smerter, hun sa at siden de ikke hadde økt på i styrke i disse timene så var det mest sannsynlig ikke fødsel på gang. og nå syns jeg riene plutselig er blitt svakere, så aner ikke helt hva jeg skal gjøre. Hun mente jeg kom mest sannsynlig til å bli sendt hjem igjen uansett. Så nå aner jeg ikke helt hva jeg skal tro. Nå vurderer jeg å gå å legge meg å se om det stopper. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #8 Del Skrevet 28. juni 2011 Helsenorge ja..jeg fikk noe for å stoppe riene mine å om de ikke stoppet skulle jeg ringe. De stoppet ikke så jeg ringte å den dama som Tok tlfn var hun som hadde gitt meg det som skulle stoppe riene. Fikk dette fordi de mente det var masrier å jeg hadde hatt dette i to døgn i tillegg til å vært innlagt fordi de først mente jeg virkelig var i fødsel. Uansett så komentaren jeg fikk når jeg ringte var "hva er det du vil nå da?" Håper hun lærte at hun skal ta fødende mer på alvor når jeg kom på sykehuset å hun virkelig fikk se at det var ordentlige rier å at hjertelyden til barnet sank etter hver rie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #9 Del Skrevet 29. juni 2011 Etter seks timer med regelmessige rier så virker det som om det stopper opp, så nå tusler jeg snurt og meget flau i seng. Heldigvis avbestilte jeg barnevakten etter å ha snakket med føden, hun på telefon hadde rett, hadde det vært fødselsrier ville de nok tatt seg opp etterhvert. Nå kan det plutselig gå ti minutter i mellom, jeg er så sliiiiten å lei. fikk tips om å ta paracet å legge meg å sove. Så da prøver vi det. HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå