1+1=2 :) Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Hvordan går det med dere jenter smører dere magen hver dag? Jeg er rimelig flink til å smøre mage og lår hver morgen og kveld etter tips av min mor, hun har vert igjennom 3 svangerskap og ikke fått noen strekkmerker.
NostraStoria Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 Strekkmerker er arvelig betinget, så noen kan smøre seg så mye de vil - men ender opp med masse strekkmerker likevel. Kommer an på hvor elastisk huden er. Jeg har aldri smurt meg og har ingen strekkmerker, det har heller ikke moren min.
zassy☆ Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 Jeg smører og smører Leste nettopp om det på kvinneguiden der en hudpleier sa: "- Jeg har dessverre fortsatt til gode å se mirakler når det kommer til strekkmerker, sier Haakensen. Allikevel har jeg tro på at en godt smurt og smidig hud tåler mer belastning og strekk. Man hører ofte at strekkmerker er arvelig, men jeg har sett mange eksempler på at mor og datter er veldig forskjellige. Jeg tenker derfor at det ikke kan skade og smøre seg godt og håpe at det hjelper, sier hun. Hva du smører deg med, tror hun ikke er så nøye." Jeg tror også at mulig du ikke kan stoppe merkene fra å komme, men en godt smurt hud tåler kanskje mer likevel, tar ikke sjansen på å la vær iallefall, hehe. Men den hudpleieren tenkte kanskje ikke på at man arver også fra farsiden
Matrosen og Meg:) Skrevet 28. juni 2011 #4 Skrevet 28. juni 2011 For meg hadde det ingenting å si på hvor mye og flink man er til å smøre. Jeg smurte inn kroppen med olje da jeg dusjet, smurte inn lår, rumpe, pupper, mage, ja alt som er litt ekstra utsatt med fet krem, enten a-krem eller en annen type morgen og kveld. I uke 29 fikk jeg mine første på lår og rumpe, og da gadd jeg rett og slett ikke mer. Jeg har ikke fått noen flere, eller andre steder etter jeg sluttet å smøre. Men det hadde ingenting å si for meg. Før jeg ble gravid var jeg veltrent og slank. Kroppen fikk nok sjokk til slutt!! hehe. Men uansett, dem blir jo lysere.=)
Billie Jean Skrevet 28. juni 2011 #5 Skrevet 28. juni 2011 Det sies jo at strekkmerker er hormonelt betinget. Det hindrer ikke meg i å smøre meg godt inn, uansett godt med god og myk hud. Fikk ikke strekkmerker sist, da smurte jeg meg inn med en kakaostick fra BodyShop. Men den stinka! Nå bruker jeg Spenol, den lukter ingenting, er allergivennlig, billig, drøy i bruk og passe feit uten å klisse.
Petrine +spire=❤ Skrevet 28. juni 2011 #6 Skrevet 28. juni 2011 Jeg er nå på slutten av mitt 4. svangerskap. Har ikke ett eneste strekkmerke. Har heller aldri smurt meg med noe, med mindre huden har vært tørr. Så jeg tror nok at enten får du det, ellers så får du det ikke, uavhengi av hva og hvor mye en smører seg.
SuperMaria Skrevet 29. juni 2011 #7 Skrevet 29. juni 2011 Jeg er helt på slutten av mitt tredje svangerskap nå. Har aldri smurt meg med noe, men har ingen strekkmerker. Ei venninne smurte seg masse, men fikk likevel fryktelig mange og store strekkmerker da hun var gravid. Eller..faktisk kom mesteparten av dem ETTER fødselen, har hun fortalt.
Jente2011 Skrevet 29. juni 2011 #8 Skrevet 29. juni 2011 arvelig?? Ikke her iallefall, mamma har ingen strekkmerker, jeg fikk MASSE strekkmerker sist, og ingen denne gang. Sist gang jeg gikk gravid, ble magen stor på veldig kort tid, og da får jo ikke kroppen tid til og "venne" seg til strekkingen... Denne gangen har jeg ikke fått noen, det er nåkk fordi magen er mindre og magen har sikkert vært strekt til det ytterste sist gang;)
Billie Jean Skrevet 29. juni 2011 #9 Skrevet 29. juni 2011 Jeg tror heller ikke at det er arvelig, men jeg er rimelig sikker på at man kan arve egenskaper fra far også. Selv om han ikke har båret fram barn;)
Astro - 27.07.11 Skrevet 29. juni 2011 #10 Skrevet 29. juni 2011 Er i mitt 3. svangerskap og smører flittig. har ingen strekkmerker enn så lenge (er i uke 36). Mamma og den ene søsteren min har masse strekkmerker. Så jeg og en annen søster har vært heldige vil jeg tro.
NostraStoria Skrevet 29. juni 2011 #11 Skrevet 29. juni 2011 Noen har mer elastisk hud enn andre, sånn er det bare, det kan gå i arv da, trenger ikke å være fra mor men kanskje fra far eller noen andre lenger bak i slekta? Ikke vet jeg, men vi er forskjellige. Jeg har og fått gigamage hver gang (på kort tid) og fortsatt ikke noen strekkmerker. Men som vi alle vet så lysner de etter fødsel, tror ikke det er så krise med litt strekkmerker. Om jeg får noen så får det bare være
LCG80 Skrevet 29. juni 2011 #12 Skrevet 29. juni 2011 Er i uke 38, og har ikke ett eneste strekkmerke. Har alltid smurt hele kroppen etter hver dusj, og er aldri tørr:) Men vet ikke om det er som har gjort at jeg ikke har fått strekkmerker. Tror nok det er flere faktorer som spiller inn her, og huden vår består av flere lag, og strekkmerker oppstår i det underste, hvor smøringen ikke rekker ned..Mamma har ikke fått noen strekkmerker etter tre barn.
Ellois Skrevet 29. juni 2011 #13 Skrevet 29. juni 2011 Arv og arv... Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, jeg. Jeg er i uke 37 og har fortsatt ingen strekkmerker. Det fikk ikke moren eller søstern min heller, i sine svangerskap. Men smører flittig likevel. Om ikke noe annet før tørrhetens skyld. Da jeg hadde svangerskapskløe på magen anbefalte legen min meg Locobase Repair etter hydrokortisonkuren - og den har jeg fortsatt med. Gjør magen silkemyk og spenstig. Den verken klør, er tørr - eller har fått strekkmerker. Så fortsetter med den ut svangerskapet og litt etterpå, har jeg bestemt meg for! :-)
Juliprinsessene Skrevet 29. juni 2011 #14 Skrevet 29. juni 2011 Jeg har smørt meg hver dag, men i uke 36 så kom strekkmerkene på undersiden av magen! Så jeg tror ikke det hjelper noe serlig. Og i forhold til arv så tror jeg ikke det heller stemmer. For min mor smørte seg aldri og ho fikk ingen strekkmerker med meg eller min bror.
Mrs. Bouquet Skrevet 29. juni 2011 #15 Skrevet 29. juni 2011 Jeg har ikke fått noen strekkmerker i mine svangerskap. Har ikke smørt meg, jeg syns det er ekkelt og klissete å smøre hud som ikke er tørr. Men jeg bruker omega 3, og har ikke tro på at det hjelper å smøre annet enn innsiden. Fikk masse sterkkermerker i puberteten, og er helt sikker på at for meg så er det kun hormonelt betinget.
Juliprinsessene Skrevet 29. juni 2011 #16 Skrevet 29. juni 2011 Jeg bruker også omega 3. 4G om dagen. Kan ikke si det heller har hjulpet noe:/
barbabella Skrevet 29. juni 2011 #17 Skrevet 29. juni 2011 Hei, jeg får strekkmerker dersom jeg ikke smører meg, men det eneste som hjelper er en spesialolje laget av Gry Fosstvedt ved Norsk aromaterapiskole. Dette er fordi hun blander inn eteriske oljer, kun slike som ikke er skadelig for gravide eller babys, og fordi det kun er eteriske oljer som går inn i underhuden der hvor strekkmerkene lages. Andre produkter trenger ikke igjennom til underhuden og vil nok ikke hjelpe. Denne oljen er vidunderlig, den kan kjøpes i Butikk i Josefinegate, sjekk også norsk aromaterapi skole på facebook, for å ta nærmere kontakt.
snart3co Skrevet 29. juni 2011 #18 Skrevet 29. juni 2011 Dere som har fått strekkmerker.. hvor mange cm er magemålet? Og er symfysemålet over/under streken? Selv om det kanskje er hormonelt betinget, så må det vel også betyr noe hvor mye huden faktisk må strekkes!? Eller er jeg helt ute da? Er første gangen min, så jeg har ikke så mye peiling.. Smører for sikkerhetsskyld jeg da.. Bedre å vite at jeg gjorde hva jeg kunne i det minste.. Betyr nok lite når du får treffe det lille mirakelet uansett! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå