Gå til innhold

Hvor gamle var dere da dere tok førerkortet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18 år og 2 mnd. Min far betalte førerkortet. Fikk bil i julegave det året jeg fylte 20 år av min far. Fikk bilen fordi at jeg hadde flyttet 58 mil for å begynne på høyere utdannelse, og at det var billigere å kjøre hjem enn å ta fly tur/retur en gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var 18 år og noen uker. Mamma betalte lappen min som 18 årsgave, men hadde hun ikke gjort det, hadde jeg spart penger og betalt selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte opp når jeg var 27, bodde mange år midt i Oslo så så liksom ukke behovet med bil. før jeg flytta på landet og fikk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 år og 1 dag på meg også:-) Jeg fikk den av foreldrene mine, men hadde hjulpet veldig mye til i butikken til faren min uten betaling, og jeg var eneste i vennegjengen som ikke begynte å røyke eller drikke, så dette var premien min. (dessuten var det en god del billigere for sertifikat da jeg kjørte opp på på 90-tallet, nå har det blitt mye dyrere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker etter 18-års dagen. Jeg betalte halvparten selv av både kjøretimene og bilen. Jeg bodde(og bor fortsatt forsåvidt) langt fra byen, så jeg var jo avhengig at både bil og serfikat for å kunne jobbe i sommerferien og etter skoletid. Her går det bare 2 busser hver dag i skoleferiene, så det er ikke mulig for ungdom her å jobbe i byen uten å enten bli kjørt eller kjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 18 år, 1 mnd og 16 dager.. Hehe.. Foreldrene mine betalte med oppspart barnetrygd. Jeg strøk en gang på oppkjøringa, og husker jeg hadde skikkelig dårlig samvittighet fordi det var så dyrt å ta den en gang til. Klarte teorien på første forsøk da :)

Dette var i 1995 og en kjøretime kostet da 250 kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var 18år og noen få mnd. Og betalte selvfølgelig selv med hardt oppsparte midler som jeg jobbet for, ved siden av å gå på vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 23 og skulle begynne no til hausten etter eg får nr to. Men sambo flyttar til ein annan kommune pga jobb, så når eg blir aleine med to små stort sett heile tida blir det sikkert ikkje så lett å få til. Får sjå og evt ta det som det kjem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 år.kommer fra ei bygd,og ville man komme seg rundt måtte man kjøre opp.betalte hele lappen selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med de to andre:jeg jobba som en hest fra jeg var 12-13 år og hadde råd til lappen,det hadde du også kunne gjort. latskap å skylde på foreldrene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 år! Det var virkelig befriende :D Tok ikke lappen før, for var ikke interesse for det før jeg fikk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...