Gå til innhold

Hvor gamle var dere da dere tok førerkortet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18. Det er jo først da en kan få den. Fikk den ikke før ca en måned etter dagen min, pga kjørelæreren... han hadde misforstått litt, kan du si ;)

Men min søster var langt over 30 før hun somlet seg til å ta lappen.

Så dette er vel ganske så individuelt, vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 nå, har fremdeles ikke råd til førerkort.. Hadde sikkert tatt som 18Åring om jeg hadde fått av foreldrene mine som alle andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet hver sommer og helg fra jeg var 15 år og sparte til lappen selv. Det kunne sikkert du også gjort.

19:03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk de ti første kjøretimene av kjæresten min i bursdagsgave på 22års dagen min. Resten tok jeg litt etter litt, så kjørte opp etter nesten 9 mnd.. HØYGRAVID... fikk nesten ikke på beltet..

I vennegjengen min er det ikke normalt å "FÅ" førerkortet av foreldrene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok førerkortet 6 uker etter 18 års dagen. Fikk halvparten av summen av mamma,resten var oppspart av min farfar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lappen av foreldrene mine, her er det vanlig at man får det. Kjenner bare en som har måttet betale den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg fikk ikke lappen av mamma og pappa. Den betalte jeg selv med oppsparte penger. Jobbet fast fra jeg var 15 år i en butik, samt et annet sted i alle skoleferier.

Men jeg var heldig, og fikk bil av pappa da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 år og 1 dag ;-) Skulle egentlig ha oppkjøring på dagen, men flyttet den fordi jeg tenkte at det ville være kjipt å ødelegge bursdagen i tilfelle jeg strøk. Men det gjorde jeg altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19:08 - jeg betalte førerkortet selv da jeg var 18 år. Jeg jobbet ved siden av skolen, sparte det jeg kunne og betalte selv.

Hvorfor kunne ikke du gjøre det?

Idioti å skylde på at "mamma og pappa ga den ikke til meg". Din egen korttenkthet, tror jeg vi sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg betalte alt selv, det meste av oppsparte konfirmasjonspenger, og noe av borteboerstipendet mitt. Vet ikke om noen som fikk den sponset av foreldrene sine, faktisk.

Hilsen annie 19.59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...