DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Jeg er helt fersk når det gjelder IVF, men vi har fått time til forsamtale 5 august, og håper å få til et forsøk i november. Og det hadde vært veldig kjekt å snakke med andre som er på samme sted i prosessen, så man kan følge hverandre, og gi hverandre råd og gode samtaler underveis:)))
Happy87 Skrevet 29. juni 2011 #2 Skrevet 29. juni 2011 Jeg er like fersk som deg, men har ikke fått time til forsamtale enda.. Fikk bekreftelse på at de har mottatt søknaden forrige uke, men pga sommerferie så er det 4mnd ventetid.. Jeg står iallefall på ringeliste i tilfelle noen avbestiller en time.. Bor i samme by som fertilitetsklinikken så kan komme på veldig kort varsel.. Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du skal ha ivf??
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2011 Så kjekt at du er omtrent like langt i posessen som meg:)) Grunnen står på profilen min, men kan forklare kort: Abort i oktober 07, og abort i feb 08. Begge abortene var med noen andre enn min nåværende. Jeg og samboer har prøvd i 38 pp mener jeg nå, ihvertfall godt over 3 år. De sa til meg jeg hadde pco, kanskje fordi jeg la på meg 20 kilo på 1 år, og da kom det også med på kjøpet, men så flyttet vi fra Bergen til gjøvik i oktober i fjor, og her fikk jeg time hos gyn som sa jeg ikke hadde noen ting. veier nå 77 kilo, så har slanket meg 15 kilo siden de sa jeg hadde pco. Men samboer har svært få sædceller, og når han var hos urolog sa de at han har for mye hvite blodlegemer i pungen, som gjør at han ikke produserer så mye, han hadde 6 mill pr milliliter, normalen er 20.. Så det er grunnen.. Synd man skal trenge hjelp til sånne ting når man er så ung, men noen er mindre heldige enn andre. men vi får håpe at mirakelet vårt kommer til slutt:) Hvor bor dere da? Ser vi er i tidlig 20årene begge 2:) samboer blir snart 26. Har dere prøvd lenge? Hva er deres problem? Håper vi kan bli kjent:) Hadde vært kjekt å følge deg videre. Klem fra Stine
Happy87 Skrevet 2. juli 2011 #4 Skrevet 2. juli 2011 Det hadde vært veldig koselig å bli bedre kjent.. Føler meg litt sånn lost her på forumet for tida.. Ikke så mange som er der jeg er akkurat nå.. Min historie begynte for 1år sida da jeg sluttet på p-pillene.. Gleden var stor over at nå skulle vi endelig bli foreldre.. Men mensen kom aldri og jeg var ikke gravid.. Etter 3mnd uten mensen reiste jeg til legen, men ble sendt rett hjem igjen.. To uker etterpå fikk jeg positiv el-test, men skuffelsen ble stor når jeg fikk mensen to uker etter det igjen.. MEN, nå trodde vi iallefall var igang... Og så gikk det 4mnd, men ingen mensen og se.. Da byttet jeg lege og bestilte ny legetime.. Hun ville egentlig bare sende meg hjem igjen, men pga min store bekymring sendte hun henvisning til gyn for en sjekk.. Var hos gyn i mars og tok innvendig ul.. Der så han flere tomme eggposer og konkluderte med at jeg har PCO.. Han sa at jeg kom til å ha store problemer med å få el av meg selv og tilbydde meg hjelp. Jeg takket ja, og startet med nytt mot på dobbel pergo (måtte først ta provera for å få mensen) Fikk dessverre ikke el, begynte på provera igjen og prøvde da en runde med trippel pergo.. Fikk ikke el av det heller så da nølte ikke gyn med å sende meg til fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Fikk brev om at de hadde mottatt søknaden min nå i midten av juni og venter spent på timeinnkalling. Jeg bor i Porsgrunn og satte meg derfor på ringeliste slik at de kan ringe meg hvis noen avbestiller timen. I ventetiden prøver jeg en ny runde trippel pergo..Er ferdig med provera og venter på mensen slik at jeg kan begynne på pergoen.. Jeg føler meg utrolig heldig som ble tatt på alvor med en gang og fikk god hjelp. Her på dette forumet er nok 1år veldig kort tid.. Hadde vært veldig koselig å bli bedre kjent med deg. Samboeren min fylte 26 for noen mnd siden så vi er ganske jevngamle ja.. Send meg en pm hvis du vil sende mld der eller så kan vi skrive her på denne tråden? Hvilke fertilitetsklinikk skal du til forresten? Klem fra Mari
Apple80 Skrevet 4. juli 2011 #5 Skrevet 4. juli 2011 Når sendte dere henvisningen? Jeg sendte henvisning til Rikshospitalet onsdag forrige uke og lurer sånn på når jeg kan vente å høre fra dem!
Eplejenta Skrevet 6. juli 2011 #6 Skrevet 6. juli 2011 Jeeeeeg har!!! Eller, vi da *rødme* 11.august er den store dagen, på mannens 30 -årsdag, det må vel være et bra tegn eller hva? Jeg håper å komme i gang før november da, men jeg aner jo ikke hvor fort man får begynne :S Jeg har pco og ikke el av meg selv -omtrent som deg altså. Har gått på to pergokurer uten at det har hjulpet, og den siste ble jeg kjempedårlig av så da ble vi sendt rett til haugesund og venter nå i spenning. Vi har ei jente fra før, unnfanget på helt naturlig (og veldig overraskende) vis, som kom til verden i februar 09 og nå har begynt å ønske seg en baby!
Kosmos77 Skrevet 7. juli 2011 #7 Skrevet 7. juli 2011 Har ikke fått time enn da men søknad blev sent førrige uke så nå venter vi på svar om forsamtale! :-). Jag och sambon min har prøvd å få barn i over 2 1/2 år. Vi startet utredning i Sverige men tok det siste i utredningen i Norge da vi bor i Oslo. Vi har ikke fått noen klar beskjed om hva barnløsheten grunner seg i men de fant ut at jeg har endometriose når jeg tok laparoskopi 15/6, så kanskje kan det vare grunnen til barnløsheten?! Håper at fjerningen av endon kanskje kan hjælpa. Beklager "svorsken" min men jeg er i grunnen svensk og ikke så veldig flink på norsk! :-)
Apple80 Skrevet 7. juli 2011 #8 Skrevet 7. juli 2011 Min søknad ble også sendt forrige uke! Hvor er din sendt? Min er sendt til Rikshospitalet slv om vi bor i Bergen, for legen sa at det er 9 mnd ventetid og vi flytter til Oslo i november. Men jeg ser at mange andre her inne får time til forsamtale og prøver osv bare 1-2 mnd etter mottatt søknad, så jeg er spent! Si i fra når du får svar på din søknad da Kosmos77! (ps jeg har ikke hatt noen stor utredning, har bare sjekket egglederne som er tette og ødelagte pga en operasjon for mange år siden..)
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 14. juli 2011 Min søknad skulle egentlig blitt sendt i april, men grunnet at de hadde glemt å ta en blodprøve og vi var på ferie når hun ringte og sa det, så sendte vi avgårde søknad 18/19 mai. De sa man skulle få et brev om at søknaden var under behandling etter 3 uker, men vi fikk ingenting før etter 5 uker(sikker pga ferier), men da fikk vi altså time den 5 august, den dagen de åpner igjen på Ullevåll. Er der vi er henvist til. Må si at jeg grugleder meg til samtalen. Vet ikke om det er et "forhør" eller om det bare er generell info om hva som skjer videre, eller kanskje begge deler. Vi jentene får oppdatere hverandre om hvordan det går:)))
Kosmos77 Skrevet 20. juli 2011 #10 Skrevet 20. juli 2011 Hei Apple80! :-) Vår söknad blev sendt till rikshospitalet og nå har vi fått time for forsamtale den 24:e August. Har dere fått dato?
ønskepønske82 Skrevet 20. juli 2011 #11 Skrevet 20. juli 2011 Hei Jenter! Jeg slenger meg på her hvis det er i orden. Har time til forsamtale 5 august er med i et prosjekt så regner med oppstart så fort som mulig i forhold til syklusen min. Jeg er helt ny i gamet og vet svœrt lite om gangen i IVF osv. Hos oss har de ikke funnet noen årsak, så er vel ufrivillig barnløs. Har prøvd i tre år nå uten resultat. Hadde da en spontan abort for litt over tre år siden, spontant svangerskap, så muligheten skal jo i prinsippet vœre der. Men vi får det altså ikke til. Vi bor i utlandet og har derfor fått tilbud om å teste noe som heter MNC IVF, jeg er usikker på om man gjør det i Norge? Manipulert naturlig cyklus heter det, det er altså svœrt få hormoner og man henter bare ut 1-2 egg pr. gang og hvis befruktning og alt går etter planen blir det satt tilbake i livmor i naturlig syklus. Jeg er veldig spent på dette, ser jo at mange henter ut drøssevis med egg og at man allikevel bare får noen få befruktet.
Apple80 Skrevet 15. august 2011 #12 Skrevet 15. august 2011 vi fikk søknaden i retur fordi legen ikke hadde fyllt ut skjemaet riktig!! Så i morgen må vi til lege igjen, ta flere prøver og håpe at skjemaet blir riktig utfylt og sendt igjen..
Happy87 Skrevet 15. august 2011 #13 Skrevet 15. august 2011 Da har jeg også fått time til forsamtale.. 29. september er datoen og jeg ser virkelig frem til å komme videre i prosessen. Det er deilig å ha mål å se frem til for å holde motet oppe.. Nå nærmer jeg meg faktisk ett år uten el.. Ble litt nervøs når jeg ringte de istad for hun sa at legen skulle vurdere om vi var et par som kvalifiserte seg for å få hjelp derfra.. Hva hvis vi ikke får hjelp? Da blir jeg helt knust.
Hubro :) Skrevet 15. september 2011 #14 Skrevet 15. september 2011 Heisann Hiver meg på denne tråden selv om den er startet for en tid siden.. Sluttet med prevensjon i november 2007 siden jeg visste at samboeren min hadde nedsatt sædkvalitet pga en sykdom han hadde som liten. Vi tenkte at tiden skulle få gå og se det hele an. Men nå i sommer bestemte vi oss for å ta kontakt med fastlegen når ferien var over og få ham til å søke oss til IVF-avdelingen på UNN i Tromsø. Søknaden ble sendt i begynnelsen av august og vi ble innkalt til samtaletime 13.september. Veldig godt at det gikk så fort. Legen forklarte oss at vi måtte bare ta noen blodprøver og når de fikk svar på de og det viste seg at alt var i orden skulle vi begynne, kunne ta alt i fra 1mnd til 3mnd, men vi syntes det var rask behandling. Vi gleder oss ihvertfall utrolig mye og ser fram til et lærerikt år. Lykke til alle dere andre og!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå