Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uke 32. Lagt på meg 9 kg, noe er økt muskelmasse og vann.

Har byttet ut løpeskoa med styrketrening og svømming.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

S fint med så mange svar:). Tusen takk dere.

Jeg har lagt på meg 5 kg og er i uke 29. Det virker da som jeg er sånn midt på treet, noen har lagt på seg mindre, andre mer. I mine to todligere svangerskap hadde jeg lagt på meg 12 kg allerede, så jeg er fornøyd, men er likevel litt engstelig for at jeg plutselig skal gå opp de siste ukene...

SOm sagt ikke pga vekta men strekkmerkene, men har også hørt at det er hormonelt betinget, og da hjelper det kanskje ikke å gå opp mindre heller...

Skrevet

Er 40+5 i dag og har gått opp 10 kilo. Med forrige gikk jeg opp 14 kg.

Skrevet

Er 33 uker og har gått opp 7, 5 kg. :)

Skrevet

Nei, det er litt av poenget mitt. HVIS man skal ta utgangspunkt i noe er det i forhold til sin egen BMI ved begynnelsen av svangerskapet og ikke gjennomsnittet for alle uke etter uke. Noen legger naturlig på seg 20 kg, og går ned alle 20 etterpå, mens andre bare legger på seg 7. Så lenge man spiser sunt og er i aktivitet er vel det det viktigste. :)

Men man kan ikke gi etter for alle lystene som kommer iløpet av disse 9 mnd og fortsatt tro at man skal være slank og flott etterpå. Her må man bruke fornuften :) Også er det jo litt greit å vite hva som er "normalen" :)

Skrevet

før jeg ble gravid veide jeg 57 og var normalvektig. (vanligvis veier jeg 54 men ble sammen med typen noen mnd tidligere og la da på meg 3 kg) hehe. i uke 29 hadde jeg gått opp 5 kg. nå i uke 37 har jeg gått op 10,5 kg:) synes det er en grei vektoppgang for meg:)

Skrevet

Jeg bor i Spania og her er de kjempeopptatt av vekten.

Jordmor har "kjeftet" paa meg 2 ganger pga for mye vektöking, og det har flere av mine Skandinaviske venninner her nede faatt ogsaa.

Jeg er naa i uke 34 og har gaatt opp 13 kg. De siste ukene har jeg faatt mye vann i kroppen, og har baade "pölse-" fingre og -fötter.

Saa lenge man ikke kjörer paa med godis og brus, og tenker littegranne paa hva man putter i munnen tror jeg ikke det er saa farlig.

Min gynekolog sa faktisk at sukker er like ille under svangerskapet som alkohol og röyk, fordi barnet kan bli avhengig av sukker mens det er i magen. Han sa ogsaa at om babyen veier mer enn 4kg ved födsel er det stor sjanse for at barnet blir overvektig naar det blir eldre. Jeg har ikke sett noen undersökelser eller annet som begrunner dette, saa jeg holder meg til "den gyldne middelvei", og spiser litt av hvert :)

Lykke til alle sammen! Naa er det ikke lenge igjen her.. (Svette, svette :) )

Skrevet

16 kg her.. uke 34. Sikkert gått opp mer faktisk.. skal på kontroll på tirsdag. Hilsen fætty! haha huff..

Skrevet

Uke 38, lagt på meg 14 kg, og blir igangsatt imorgen pga stor baby.

Hat tidligere svangerskap kagt på med 32, 22 og 20 så denne gangen er jeg veldig fornøyd. Det rare er at jeg har endt opp med samme vekt hver gang men har veid forskjellig når jeg ble gravid.

Skrevet

Straks 32 fullgåtte på meg og jeg har vel akkurat bikket 8 kilo.

Fredag som er den store veiedagen her i huset ;)

Skrevet

Er i uke 31 og har lagt på meg 15 kg.. Har tidligere slitt med kvalme og spydd endel så fikk ikke lagt på meg så mye tidligere i svangerskapet, føler at d er disse kg. som har kommet den siste måneden.. Håper på at det ikke blir så mye mer enn dette..

Skrevet

Går över i vecka 31 på lördag och har gått upp 9 kilo totalt. Socker kicket har börjat och så var det sist också - och jag vet hur deppad jag var över alla extra kilo jag hade ätit på mig. Så jag provar att hålla igen! För gud det var tungt förra gången! (Tror jag gick upp 20-25 kilo förra gången, dumma mig sluta väga mig...hahaha)

Ha en fin dag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...