mayflower Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Fikk i dag brev i posten fra min gynekolog om at jeg og samboeren skal ta blodprøver og komme til henne i august for å sende søknad om IVF. Jeg får en liten klump i halsen av å tenke på at vi faktisk må ha hjelp for å få det barnet vi lengter sånn etter. Noen som vet hvor lang tid det går fra man sender inn søknaden til det skjer noe mer? Hva slags erfaringer har dere? Noen som kan fortelle meg hva som venter oss?
☆☆☆ Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 Var til gynekolog i oktober i fjor, begge to fikk time i november og det vart tatt prøver i mellomtida. En uke gør timen fikk vi beskjed om at vi måtte ha ICSI behandling. Det ble tatt HIV/hepatittprøver og gynekologen sendte søknaden da svarene forelå. I deseber fikk vi brev fra sykehuset om at søknaden var mottatt og at den ville bli behandlet innen to måneder. I februar fikk vi nytt brev om at vi trengte kromosomprøver og amh-prøve. Uken før påske fikk vi brev om å ta kontakt for å avtale oppstart av behandling. Ny telefon da mensen kom og oppstart medisiner 8. Mai. Egguttak ble 17. Juni og innsett 20. Så ca 1/2 år fra prosessen ble satt i gang til forsøket ble gjennomført. Men dette varierer nok mtp hvor mye utredning som alt er gjennomført og hvor mye som er nødvendig, samt kapasiteten på det sykehuset dere velger..
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 Hei:) Er steget forran deg i prosessen. Vi fikk brev idag om at vi skulle til Ullevål på forsamtale den 5 august. Men vi søkte hos gynekolog i april, men så trengte de en blodprøve av mannen, så selve søknaden ble sendt 20 mai, så det tok ikke så lang tid syns jeg. Hadde regnet med det tok lenger tid. Men stod i brevet at de har sommerstengt i juli og fram til 5 agust, den dagen vi har time til forsamtale. Så blir spennende å se hva som skjer videre derfra.. Hvor hører dere til ??
mayflower Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2011 Takk for svar begge to. Godt å vite litt om hva som venter oss. Vi skal ta blodprøver nå i juli, hiv og hepatitt. Så skal vi til samtalen hos gynekologen i august. Det sto i brevet at vi da skulle sende søknad om IVF. Så da blir vel søknaden sendt i løpet av august. Kan jo håpe at det ikke er så lang ventetid. Nå har vi prøvd siden 2008 så litt venting til eller fra. Vi er bosatt i Østfold.
mayflower Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2011 Du venter spent på svar om det klaffet du nå da. Håper dere lykkes.
Apple80 Skrevet 6. juli 2011 #6 Skrevet 6. juli 2011 Jeg har et litt annerledes forløp skjønner jeg. Min IVF-søknad er allerede sendt til Rikshospitalet, men vi har ikke tatt noen blodprøver eller noen andre prøver heller for den sakens skyld. Jeg tok hsg-ultralyd privat og fikk påvist to tette eggledere (den ene er helt ødelagt) og legen sa at eneste mulighet for oss var prøverør også sendte han inn søknad til Riksen 29.juni. Så jeg aner vrikelig ikke hva som venter oss fremover nå!? (i tillegg har jeg en time til forsamtale på Haukeland) 19.september som jeg ikke vet om jeg skal beholde eller avbestille..? ikke så enkelt dette her..Men nå er hvertfall noe i gang, så kanksje jeg tør å håpe på baby i 2012 jeg også?
dincene Skrevet 6. juli 2011 #7 Skrevet 6. juli 2011 Jeg starta i oktober 2010 ved en privat gynekolog. Lapraskopi ble gjennomført før oppstart på nesespray/ sprøyter på slutten av mars. I februar fikk vi brev fra St.Olavs at vi er registrerte. Det er jo litt avhengig hvor dokke skal - privat/offentlig? Hvordan det klaffer med mensen din... om det er noen ferier i den tida dokke blir godkjent osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå