Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nå på den 7 dagen uten avføring, jeg ammer + hun får 2 flasker med mme med malt i uten at dette virker. I det siste har jeg begynt å lure på om hun får for lite mat og det er grunnen til ingen avføring (ikke lagt på seg siste uka) Tuppa virker glad og fornøyd, ikke slapp, nesten ikke skriking så jeg skjønner ikke helt hva det er. Hun gulper veldig mye det må sies. Noen med erfaring/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sønnen vår ble fullammet, gikk det på det meste 14 dager uten avføring. Han bæsjet to ganger i måneden, liksom. Han hadde aldri noe ubehag, bortsett fra at han ble litt urolig et døgn eller to før bæsjen kom.

Da vi begynte å gi litt erstatning og litt grøt, gikk det også lang tid. Mellom den bleien der han fullammet og den bleien der han hadde begynt med erstatning/grøt, gikk det ni eller ti dager. Han drakk vel og merke lite og spiste ikke mye grøt, men jeg trodde uansett at han burde ha avføring oftere pga at han ikke ble fullammet lenger. Snakket med helsesøster, og hun sa at så lenge han ikke viste tegn på smerte, og så lenge han prompet, så burde jeg ikke bekymre meg. Den første bleien lettet litt på trykket, og to dager senere kom megaeksplosjonen. :-)

Jeg hadde ringt helsesøster og spurt, best å snakke med fagpersoner. Ellers hadde jeg ammet ofte, slik at hun får nok væske.

Skrevet

Hei. Jeg har fullammet nå i 6 mnd og da har gutten min fort gått opptil 10 dager uten avføring. Tror ikke du må se på antall bæsjbleier om hun får nok mat. Jeg fikk beskjed at det var antall tissebleier som viste om ungen får nok eller ikke. Så lenge hun er blid og fornøyd trenger du neppe å bekymre deg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...