Gå til innhold

Flere som har placenta previa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg fikk påvist foranliggende morkake på UL i uke 18. På lørdag fikk jeg styrtblødning og på UL så de at morkaken ligger foran indre mormunn. Det var sannsynlig fra morkaken jeg blødde. Er 25+1 i dag.

Flere som har foranliggende morkake og har opplevd blødning. Hvordan forholder dere til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Ja hos meg har de også funnet ut at jeg har det, men jeg er kommet litt kortere enn deg da, er 17+3 nå. Har blødd kraftig i 2 uker nå, så det var derfor de fant det ut på UL. Jeg har bare fått beskjed om å ta det litt roligere, og ikke løfte tungt og egentlig bare ta det som det kommer... Går på Albyl-e pga blodpropper i morkaka i forrige svangerskap så det gjør kanskje at det blør ekstra mye, men jeg må si det er en KJEMPE påkjenning å ha det sånn. Er livredd for om babyen skal overleve, og livredd for å blø så mye som jeg har gjort noen ganger at blodet bare renner og renner.. Er ikke moro i det hele tatt.

Hvordan forholder du deg da? Tar du det rolig? Er det første barnet ditt eller har du flere?

Skrevet

Hei.

Takk for svar. Synes selv det er veldig påkjenning å gå sånn å ikke vite om det skjer igjen. Tar det helt rolig, og blødningen er helt på retur nå. Er andre barnet mitt og hadde et helt ukomplisert svangerskap sist så dette kom uventet. Nå krysser jeg fingre for ingen flere blødninger og at frøkna blir der lenge til. Håper virkelig at det går bra for deg også :-) Tenker at om morkaken snart trekker seg opp så vil ikke dette problemet være der. Håpe håpe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...