Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Del Skrevet 28. juni 2011 Oppdaget bittesmå lus på minstejenta i går etter at hun hadde klødd i hodet i noen dager. Sjekket meg selv også ved å riste alt håret over badekaret og da datt det ut hos meg og (ja, hun ligger jo hele tiden i senga mi:(((( Kjøpte et silikonprodukt på apoteket i dag og har gredd meg selv og henne med lusekam. Men....jeg kunne ikke se så mange egg!!! Det var ikke lett å se om det var egg eller flass som hang med på kammen. Mange lus var det i hvert fall ikke å se. Jeg gredde og gredde, opp og ned og bak og fram. Men fant ikke mye. Er dette positivt eller betyr det at jeg har gjort en dårlig kamjobb. På meg selv var det jammen ikke lett;) men på henne hadde jeg jo god oversikt. Kan man ha et "lettere" luseangrep??? Slik at det faktisk ikke blir så mange lus?? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #2 Del Skrevet 28. juni 2011 Kan vel være begynnelsen.. men start behandling med en gang, frys ned alle sengeklær o.l. for de formerer seg ganske fort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #3 Del Skrevet 28. juni 2011 HI På apoteket sa de at hvis man klødde så hadde man sannsynligvis hatt lusene en stund. Jeg kan bare ikke skjønne hvordan jeg skal finne egg når de er så små som de sier og helt lyse. Kunne ikke eggene vært knallblå...mye enklere da. Sto å gredde meg i en time i dag, men det var jammen ikke mye jeg fant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #4 Del Skrevet 28. juni 2011 Kiddy Protective Shampoo fra Cosmopharma Beskrivelse Grundig rengjøring til hår og hårbunn. Shampoen har en meget avskrekkende effekt på hodelus gjennom sin unike sammensetning av oljer fra urter som er kjent ved bekjempelse av lus. Inneholder Rosemarin, Tea Tree, Neem, Sitrongress, Geranium og Andiroba. Hårets fuktbalanse kontrolleres av Pro Vitamin B5 Kiddy Protection shampo gir et blankt, mykt, velduftende og rent problemfritt hår med en god beskyttelse mot lus. Inneholder ikke SLS Anbefales for Anbefales til barn som ofte kommer i kontakt med hodelus og når det kommer varsling fra barnahager og skoler. Shampoen kan brukes over lengre perioder der det vanligvis kommer luse epedimier. Bruk Brukes daglig spesielt i de periodene det er mye lus i barnehager og på skoler. Fukt håret og masser inn shampoen. La den sitte i 2 minutter, masser opp et skum og skyll ut. Kjøp her: http://www.cosmopharmas.com/produkter/351-Kiddy-Protective-Shampoo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #5 Del Skrevet 28. juni 2011 http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud-og-haar/hodelus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå