Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Del Skrevet 28. juni 2011 Ingen på legesenteret kunne hjelpe meg, sidan det kun er fastlegen som har løyve til å skrive ut. Snakka med psykriatisk poliklinikk der eg fekk utgreiing av diagnosa i 2007, og ho visste ikkje om dei heller kunne skrive ut. Var visst mange i ferie der også.. Får svar i morgon, men om ikkje, ser denne sommaren mørk ut for meg!!!! Snart tom, og er dessverre ikkje klok nok til å rekne ut kva tid fastlegen har ferie, og kor lenge medisinen held.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #2 Del Skrevet 28. juni 2011 Hva med legevakten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #3 Del Skrevet 28. juni 2011 Legevakta har ikkje tillatelse til å skrive ut Ritalin. Fastlegen må søke til fylkeslegen kvart år (ca) for å få tillatelse. Og denne søknaden har fleire veker/mnd behandlingstid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #4 Del Skrevet 28. juni 2011 opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #5 Del Skrevet 28. juni 2011 Fastlegen er pliktig til å ha en vikar for seg for å ta sine pasienter i sin egen ferie. (øhjelp) + andre viktige ting. Er det ikke en annen lege på kontoret du bruker? som har tilgang til din journal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #6 Del Skrevet 28. juni 2011 Det var det eg også trudde, men fekk svar med resepsjonsdama at ingen andre enn fastlegen som kunne hjelpe meg. Brukar ingen andre legar enn ho! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #7 Del Skrevet 28. juni 2011 Pga faren for misbruk kan man vel ikke gå til flere forskjellige leger og få resept på slike midler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #8 Del Skrevet 28. juni 2011 Det stemmer dette med at det bare er en og en lege som har lov å skrive det ut, men i ferietider skrev de andre legene ut a-resepter til den legen som var på ferie, så lenge de visste ta dette ikke dreide seg om misbruk. Så det er mulig, men de er strenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #9 Del Skrevet 28. juni 2011 Ja, dette er faktisk et problem for oss også. Ikke i sommer, men jeg har slitt med lege som ikke er der når det trengs. Jeg lærte meg å bestille ny resept ca 3 uker før forige var oppbrukt. Det dumme er at en bare får 3 måneder i slengen, så det er mange ganger i året en trenger ny. Om du ikke får resepten i morgen, så ikke gi deg Sommeren er ikke over i morgen. Ja , jeg kjenner den angsten du har for dager uten medisinen, selv om det her er barnet som trenger den og ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #10 Del Skrevet 28. juni 2011 Hvis vikarlegen ikke har generell godkjenning for å skrive ut sentralstimulerende legemidler, kan han dessverre ikke skrive ut resept på Ritalin. Jeg tror du har to muligheter å ordne dette på: 1. Få vikarlegen til å ta kontakt med ditt apotek og ordne en avtale om at resepten ettersendes når fastlegen din er tilbake fra ferie. Hvis du har brukt Ritalin en stund burde dette la seg ordne. 2. Ellers kan de sikkert hjelpe deg der du fikk ordinert Ritalin første gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #11 Del Skrevet 28. juni 2011 Er lege (men skriver ikke ut a-preparater) og det vi gjør er å kontakte legevakta ved sykehuset her og overfører journalen dit og der skriver de så ut medisinen. Får kun til èn måned av gangen. Når det er sagt så har vi to stk på vårt legekontor som kan skrive ut disse midlene og de gir alltid beskjed til sine akutelle pasienter 2 uker før de blir borte over 2 uker. Vet ikke hvordan prakisen er hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #12 Del Skrevet 1. juli 2011 Legen min brukar ofte å kontakte meg om det er skjema som skal fyllast ut eller ulike tidsfristar som skal haldast, men trur eg har stått for å hugse dette sjølv. Rein dumskap at eg ikkje har tenkt over dette.. No skal eg ringje dit eg fekk utredning å høyre om dei kan skrive ut. Har ikkje vore der sidan 2007, og dama i resepsjonen trudde dei som kunne skrive ut hadde ferie, men skulle forhøre seg tidlegare i veka! Om det ikkje går, trur du eg kan ringje legesenteret igjen å høyre om det du eller nokon over nevner går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #13 Del Skrevet 1. juli 2011 08:31 var meg HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå