Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil lage fruktpurè/ smoothie til småtten på 8 mnd. De skal ikke fungere som dessert, mer som mellommåltid, og derfor må de mette en liten mage litt mer enn det bare frukt gjør.

Hvilken frukter jeg skal bruke er jo ikke noe problem, men aner ikke hva jeg skal/kan ha i av korn/grove melsorter (?) for at den skal inneholde godt med fiber og være ekstra mettende.

Forslag og tips mottas med takk! :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn uten å tenke noe særlig over det, så er det første som kommer inn i hodet på meg, havregryn og hirseflak :)

Ville bløtlagt de i litt friskpresset juice helst over natten før de ble brukt i smoothien. Bløtlegging frigir jern i kornsortene/melet

Skrevet

Havregryn, ja! Enkelt og greit, at jeg ikke har tenkt på det! Og det med frigjøringen av jernet var et viktig moment som jeg ikke visste. Tusen takk :)

Det er forresten ok og bruke sånne frosne pakker med bær fra Rema 1000, er det ikke?

Skrevet

ja det er helt fint det+frys noen banan biter :)

Skrevet

kom på en ting til, hva med å tilsette litt grøtpulver? Burde funke det :)

Skrevet

Sjekk www.barebarnemat.blogspot.com. Massevis av tips og triks :)

Skrevet

Banan og mango er forresten en veldig fin og mettende kombo :) jeg hadde litt grøtpulver i til min eldste da han fikk fruktmos, ellers er jo havrefryn finfint, kanskje kli av ulike slag?

Skrevet

En annen kornsort er 4-korn. Masse fiber og mettende. :)

Skrevet

Skal man bruke kokvarmt eller kaldt vann til blötlegging? Og gaar det an aa fryse den ferdige blandingen?

Skrevet

jeg bruker kaldt vann over natta i kjøleskap, men vet at mange bruker kokende vann når de bløtlegger til brødbaking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...