Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #26 Del Skrevet 28. juni 2011 18.38, jeg synes seriøst synd på mannen din.. hvor gammel er han? 17? Du nekter han å drikke 4 (!) uker før termin???? Fortsetter du på denne måten, har han nok funnet seg ei yngre og mye mer forståelsesfull jente før det har gått 2 år... Way to go! Snakk om å være MAKTSYK!!! Kan ikke fatte at dere seriøst nekter mennene deres å drikke 4 uker før termin? Hvor stor er sannsynligheten for at det skal skje noe så tidlig? Tror jeg skal la mannen min få lese denne tråden, for å innse hvor bra han faktisk har det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #27 Del Skrevet 28. juni 2011 Herregud 18:50, dette er noe vi har kommet fram til sammen. Jeg er absolutt ikke maktsyk og jeg er 21år gammel, så veldig mye yngre burde han vel strengt talt ikke gå. Hilsen 18:38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #28 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg er avhengig av at mannen kjører, så han tørrlegges et par uker før termin. Men hadde vi kunnet ta taxi så hadde jeg ikke brydd meg om et par øl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #29 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg blir litt forskrekket..... Er det virkelig så vanlig at menn i et fast forhold drar på fest uten partner og drikker seg full? Da synes jeg jeg er heldig som har en mann som aldri kunne tenke seg å dra på fest uten meg: Da blir han heller hjemme så vi kan kose oss sammen. Og som ALDRI drikker seg full, men holder seg til mengder som ikke påvirker annet enn hunmøret (det blir bedre) Vi drikker ofte vin til maten, men det stopper liksom der. Så jeg forstår ikke problemstillingen en gang. Også det med å ha med en "stinkende" mann på fødestuen: hvor besteborgerlig går det an å bli? Hvilken jævla rolle spiller det for deg hva han lukter, eller hvilken form han er i. Det er tross alt DU som skal trykke ut ungen. Må si jeg kjenner meg som på en fremmed planet med en del av de holdningene som står mellom linjene her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #30 Del Skrevet 29. juni 2011 for det første synes jeg det er helt tragisk at noen her inne gir forbud til mannen sin om å ikke drikke så og så lenge før fødselen i tilfellet noe skulle skje. så synes jeg det er tragsk at mannen i det hele tatt vil feste og drikke (en øl eller flere,man er IKKE kjørbare etter dette) så tett opp mot en fødsel, hvor er prioriteringen egentlig? om man som en voksen mann ikke klarer å stå imot drikkepresset er det faen meg synd at denne personen skal bli far.for det blir jo ikke bedre når barnet er ute. hva blir viktigst da, fars hang til fest og fyll eller barnet? For det tredje så er det tragisk at man ikke som voksne perosnen som skal ha barn sammen ikke klarer å kommunisere bedre enn noen her inne. hva med sunn fornuft fra begge sider? hva med å se på fødselen som noe helt fantastisk,noe som er tusen ganger mer verdt enn alt annet? Noe som trenger begge to tilstede , både fysisk og mentalt. Heldigvis er mannen min så utrolig oppegående at det sier seg selv at han vil det som er best for oss begge når fødselen nærmer seg,nemlig å være tilgjengelig at all times i tilfellet noe skulle skje. han vil ikke bare være med på fødselen,han vil være der for meg fra det minuttet riene begynne.det er hans barn også. ja det er min jobb å få ut barnet,men hans tilstedeværelse under hele fødselen/oppløpet til fødselen er helt alfa omega, både for meg og for han. heldigvis og takk hvem det nå er for at jeg fant en mann som er helt fantastisk og vil det beste for oss alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #31 Del Skrevet 29. juni 2011 08:59 "Hvilken jævla rolle spiller det for deg hva han lukter, eller hvilken form han er i. Det er tross alt DU som skal trykke ut ungen." det spiller en JÆVLA stor rolle hvilken form mannen min er under fødselen til VÅRT barn.ja,det er jeg som skal trykke ut ungen som du så fint sier,men jeg er avhengig av å ha min mann der som kan hjelpe meg, gi meg vann,mat,trøst,støtte,kos,massasje, snakke med,snakke med jordmor,bry seg om meg,bry seg om barnet som skal komme, ta imot infor fra jordmor, kommunisere når jeg ikke klarer å kommunisere osv osv osv. det betyr ALT at mannen min er sammen med meg når jeg skal føde.har født to ganger nå og uten han tilstede 100% både fysisk og psykisk så hadde det ikke vært en like fin opplevelse. kan ikke skjønne at du ikke ser viktigheten ved at pappan er på fødestua og hjelper til med det lille han kan, han er uvurderlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #32 Del Skrevet 29. juni 2011 Mannen min blir faktisk ikke full av 1 øl - og etter alt han har måtte gjøre under svangerskapet så gjør det meg ingenting at han vil ta seg en øl med noen kompiser som han ikke har sett på år og dag. Syns noen av dere her presser mannen litt vel mye - ikke drikke i det hele tatt siste 4 ukene? Syns synd på de mennene som ikke får bruke egen fornuft, men faktisk blir holdt igjen av noen bitre damer som ikke tåler at han går ut av huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #33 Del Skrevet 29. juni 2011 Min mann har såpass med hjerneaktivitet at han er i stand til å ta slike avgjørelser selv. Og han ser faktisk også forskjellen på å drikke en øl eller to, og det å bli drita full. (Han er forøvrig i stand til å drikke andre ting enn alkoholholdig drikke selv om det er sommer og varmt og kos, enten jeg er gravid eller ei. Så dersom det f.eks. er mer praktisk å kjøre enn å ta taxi, så dropper han den éne øla, om dét må til..) Nå er det bare 3 uker til jeg har termin. Mannen skal være sjåfør til fødeavdelinga, samt at jeg har to VELDIG raske fødsler bak meg, så det er ikke så aktuelt for ham å tenke at "bare ei øl eller to, DET kan jo ikke være så farlig? Fødselen går sikkert ikke sååå fort..?" som ei over her sier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #34 Del Skrevet 29. juni 2011 18.27: Hvis du hater slike innlegg- så la vær å bruk tiden din på å svare. Du vrir jo og vender på det hi skriver uansett, aldri noen som har sagt noe om 6 mnd før termin. Tror nok ikke det er mange av damene som har et kontrollbehov, kanskje heller du som er litt kuet og har fått beskjed fra din mann om at han gjør hva han vil uansett om det er en uke til termin eller ikke. For mange av oss andre er det helt normalt at mannen holder seg edru de siste par ukene, og ikke burde det være et problem. Vi går gravide i 40 uker, og 2 uker for dem er ingen problem - og hvis du "lar"mannen din dra på fest sier det litt om deres forhold og hvor mye dublir prioritert... Men uansett, om du ikke tåler at andre spør om råd på en sånn tråd, må du rett og slett slette profilen - eller kun holde deg på kranglesiden hvor du hører hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #35 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg slenger meg på flere over her som heldigvis (selvfølgelig?) har en mann som greier å vurdere situasjonen selv. Det burde ikke komme som en overraskelse at fødselen kan starte når som helst når det nærmer seg termin, og transport til føden kan bli nødvendig ganske akutt. Å hisse seg opp over hvordan andre sine menn prioriterer er unødvendig, det er tydelig at vi har forskjellige syn her, men jeg er som sagt glad for at jeg (selvfølgelig) har en mann som holder seg kjørbar nå de siste ukene. Hadde vi kommet til sykehuset i taxi fordi mannen hadde tatt en øl til grillinga/kompiskvelden hadde jeg selvfølgelig også godtatt dette, men hos oss er det MANNEN som ikke hadde sett på dette som særlig aktuelt. Han ser på seg selv som den som har ansvaret for oss, og ikke som én som bare er med på lasset. Takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #36 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg er helt enig med deg! En uke før termin kan jo alt skje. Mine barn er født 11, 11 og 28 dager før termin. Så her er alkoholforbudet 4 uker. Syns det er helt latterlig med de som syns vi er noen rivjern. Vi har tre barn fra før av, og jeg er helt avhengig av at han får levert dem og kjørt oss til sykhuset når tiden er inne. Jeg har da for pokker holdt meg unna alkohol hele svangerskapet, så en mnd for han burde være piece of cake. Nå har ikke jeg en drikkfeldig kar heller da, så han har ingen problemer med å holde seg unna flaska. Kanskje det er noen med større problem her som ikke syns de kan "tvinge" mannen sin til å være tørrlagt. Hadde mannen min luktet fyll på fødestua så hadde jeg rett og slett vært pinlig berørt, og det er det siste jeg trenger når jeg skal presse ut et barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #37 Del Skrevet 29. juni 2011 jeg er andregangs, og veldig mye roligere denne gange. Mannen min var på fest 5 dager før termin (sist lørdag, termin imorgen)... Gikk veldig fint:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #38 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg ser du har fått mye pes her, men jeg er helt enig med deg og ser ikke helt behovet for å drikke alkohol hele tiden. For å svare noen her som mener at dette må mannfolka få bestemme selv, vel greit, da vil det også bety at de IKKE kan nekte sin gravide kone å drikke alkohol under svangerskapet om hun ønsker det, det er tross alt hennes kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #39 Del Skrevet 29. juni 2011 18.50. herlighet, jeg blir helt matt!!! synes du SYND på en mann som må gå 4 uker uten fyll? Er du seriøs? (eller har mannen din et alkoholproblem?) Synes du synd på deg selv som går et helt svangerskap da? Skjønner meg ikke på deg i det hele tatt, eller andre som mener det er så voldsomt synd på mannen som må "holde seg edru".... Klarer vi 40 uker burde det jo være nada problem for de å klare seg 4... Nå har jeg en mann som har skjønt selv at han vil være tilstede (og derfor ikke VIL feste selv), men er da slettes ikke alle menn som er like forståelsesfulle. Om du skulle vært med din søster på føden da, hvis hun ikke hadde en mann - ville du gått på fylla 2 uker før termin hvis du hadde lovet henne å kjøre henne / støtte henne osv? Sannsynligheten for at man føder for tidlig er kanskje ikke stor, men den er der okke som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #40 Del Skrevet 29. juni 2011 18.45: Ja huffameg, staaakkkar mennene til jentene her inne, en hel uuuuke uten alkohol?!? Så lenge?!? Tenk om han skulle få abstinenser, en hel uke liksom? JIZEZ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #41 Del Skrevet 29. juni 2011 18.38: Enig med deg! Men er desverre ikke alle menn som velger å prioritere slik. Og da må jeg si at jeg hr full forståelse for de damene som "nekter" mannen og drikke de siste par ukene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #42 Del Skrevet 29. juni 2011 1.38: Synes igrunnen litt synd på deg... Pga det du skriver : Fortsetter du på denne måten, har han nok funnet seg ei yngre og mye mer forståelsesfull jente før det har gått 2 år... Way to go! Snakk om å være MAKTSYK!!! Det virker jo som om du er livredd for at mannen din skal gå fra deg - og lar han gjøre som han vil.... Men det er jo godt du har forståelse for at mannen din finner seg ei yngre berte da, hvis DU noen gang skulle sitte hjemme med bekkenløsning , 2 små unger og huset fullt av overnattningsbesøk , og trenge at HAN var hjemme for å hjelpe... Så maktsyk kan man jo ikke være... Og gud forby at jenta, som kanskje er førstegangs, og kjempenervøs, skulle få litt støtte av mannen sin.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #43 Del Skrevet 29. juni 2011 signerer 12.59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #44 Del Skrevet 29. juni 2011 09.20: Hvem har snakket om EN øl? Noen her du kan referere til? Alle vet at man ikke blir full av en eneste øl, og det er heller ingen som har snakket om at Hi sin mann ikke har truffet kompisene sine på år og dag (og hva i all verden har det med saken å gjøre?) . Ikke alle presser mannen sin, noen BER mannen om å pent la være å drikke, hvilket ikke burde være noe stort problem, strengt tatt... Blir man virkelig "holdt" igjen av å ikke gå på fest i 2 uker, tuller du?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 29. juni 2011 #45 Del Skrevet 29. juni 2011 Ville ikke hatt noe problem med det hvis husets herre ville på fest rett før termin - kjenner jeg ham rett ville han drukket kaffe og vært sjåfør for kompisene ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #46 Del Skrevet 29. juni 2011 Tror faktisk ikke mannen min har smakt alkohol siden jeg ble gravid faktisk... så dette er ikke et problem her i huset. Men med tanke på hvordan vi bor så hadde jeg nok ikke ønsket at han skulle drikke noe tett opp til termin siden vi har ganske lang kjørevei og jeg føder raskt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #47 Del Skrevet 29. juni 2011 Over er vi avholds begge to både under svangerskapet og i ammeperioden. Ammer hvert barn ca ett år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #48 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei HI Slik jeg ser det, er det egentlig ikke alkoholen som bør være deres bekymring her: Dette ser ut til å være en dypere mangel på forståelse dere imellom: Du har ikke noen "rett" til å sette regler for hans valg og prioriteringer. På den andre siden burde han selv tenke at han har et ansvar for å være "klar til fødsel" like mye som deg. Tror det du bør gjøre er å forsøke å kommunisere dette på en tydelig måte, der du ikke gir han et strengt forbud. Fokuser på hvorfor du tenker som du gjør, dine bekymringer osv. Prøv å være rolig, og ta dette opp på et tidspunkt der dere begge er rimelig opplagte og har tid... Deretter må det faktisk være opp til han å ta et valg... Jeg håper han tar det riktige valget, da har dere et godt utgangspunkt for foreldretilværelsen videre. Hvis ikke, håper jeg dere tar kontakt med feks familievernkontor e.l. slik at ikke dette ødelegger samlivet deres, samt dere som foreldre.. Lykke til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #49 Del Skrevet 30. juni 2011 Det var da voldsomt til respons det ble her da.. Har aldri nektet han å drikke tildligere i graviditeten,jeg sier han kan gå på festen og heller vær sjåfør.Han skal kjøre meg på føden og de to tidligere fødselene min har vært raske,uten noen slags fortegn før det plutslig er i gang..Når man selv ikke drikker på maaaaange mnd syns ikke jeg selv det er urimelig at mannen må dropppe drikking på en fest,men ser det er mange som ikke er enig i det,hehe HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #50 Del Skrevet 30. juni 2011 Det hadde vært HELT uaktuelt. punktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå