Gå til innhold

Gravidtråd

Barbarella og froskebarna

Anbefalte innlegg

Hei hei. Inngrepet gikk bra. Blødde i 1-2 dager men har mye murringer i magen fremdeles. Får Voltaren som jeg kan ta når det virkelig tar i. Har fått strenge retningslinjer, ingen sex, ingen store fysiske utskjeielser osv. Er 100% sykmeldt. Har i tillegg slitt veldig med ekstrem svangerskapskvalme å den har ikke gitt helt slipp ennå...så er såå lei. I morgen er det 1 skoledag for vesla, 1 klasse. Så jeg må bare finne krefter til det. Tida flyyr....:) Hvordan er det med dere andre da?

Prematurmamma:)

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Så godt at det gikk fint Prematurmamma :) :)

Jeg er 30 uker idag, og synes det er utrolig å ha kommet så langt. Så idag skal jeg feire litt for meg selv :) mannen er bortreist på jobb en mnd om gangen, så har derfor alt for god tid til å være alene. Men det har gått greit til nå, og jeg klarer stort sett å tenke positive tanker. Så har begynt å vaske litt babyklær og lagt fint ned i kommoden vi har kjøpt <3 skummelt, men også veldig koselig...

Hvordan går det med dere andre??

Hei hei:)

Her er jeg nå 15 uker. Har mye utflod og har mye smerter i magen. Har i tillegg blitt alene, så jeg får ikke mye ro med en 6 åring som krever sitt. Livmorhalsen har krympet fra 5.6 til 2.8 cm etter inngrepet. Så jeg er litt nervøs. Håper bare babyen klamrer seg fast der inne.

Hei damer!

Prematurmamma - du er blitt alene?? Huff, dette var mye på en gang! Hva sier legen om at livmorhalsen har krympet? Vet lite om dette med kort livmorhals, har bare fått beskjed om at den er lang nok når det har vært noe, så vet ikke noe om cm og hva det betyr...

Lille diamant - 30 uker - Gratulerer!! Kjedelig at mannen er bortreist, da... Han kommer til å være der ved termin, håper jeg?

Koselig med babyklær :-) Jeg gleder meg til jeg kan begynne med det også!

Lykkefrø - hvordan går det med deg? Når er ordinær ultralyd?

Gullis - jeg aner ikke om du leser noe mer her, men om du gjør det - håper det går bra med deg?!

Jeg er 18 uker i dag og kjenner masse spark hver dag :-) En utrolig deilig følelse... Fredag morgen blir det ordinær ultralyd, og jeg er egentlig ikke nervøs for ultralyden denne gangen, siden jeg nå kjenner daglige spark og får den bekreftelsen på at det er liv der inne, i tillegg til at jeg har jo hatt jevnlige ultralyder og det har ikke vært noen som helst avvik på noen områder så langt.

Magen begynner å vises, særlig på kvelden, men jeg bruker ikke gravidklær ennå. Gleder meg til jeg får en skikkelig kul som jeg kan vise frem, enn så lenge bare skjuler jeg den bak løse klær siden det fortsatt kan bare se ut som om jeg har lagt på meg litt ;-)

• 2 uker senere...

Beklager sent svar!

Så trist å høre at du blir alene prematurmamma, det høres veldig vondt ut i en tid som dette. Håper du har noen andre som kan være der for deg? Lurer også på hvordan det går med deg og den lille?

Tenk at du har kommet så langt Barbarella, det er kjempe flott :) hvordan gikk det på ordinær UL og fikk dere vite kjønnet? Så koselig å høre at du kjenner daglige spark, det er noe av det mest fantastiske med å være gravid synes jeg. Finnes ikke noe bedre akkurat nå :)

Gullis og Lykkefrø, hvordan går dere med dere? Signerer Barbarella her, og lurer på om du er her Gullis? Håper det går bra med deg.

Jeg er straks 32 uker, og er 100% sykemeldt for bekkenløsning nå. Så er begrenset hva jeg kan gjøre om dagene, men bruker mye av tiden til å gjøre klart til den lille jenta vår. Føler meg uansett som verdens heldigste, og er så takknemlig for at jeg skal bli mor. Samboeren min skal egentlig komme hjem dagen før termin, men har heldigvis fått tatt seg litt ekstra fri sånn at han kommer hjem en uke før ihvertfall. Kanskje to uker om han er heldig å får vikar :)

Ellers så var jeg til en ekstra samtale med jordmoren idag, for å lufte litt av tankene mine rundt svangerskapet og morsrollen..for det er mye tanker og følelser for tiden, og det var kjempe godt å få snakket om det :) så angrer ikke på at jeg ba om dette. Har en veldig grei jordmor heldigvis!

Tenker på dere flotte damer, og håper alt er bare bra med dere og de små i magen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...