Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg er litt fastgrodd i å tenke at alt med pommes frites er usunt, men det er vel ikke det? Vi har noen dager der middagen må gå fort og ikke ta tid å lage. Sånn er det bare når man er en travel familie. Noen av de dagene kjøper jeg med meg grillet kylling (vi spiser den uten skinnet) og har pommes frites og salat til. Og ketchup Pommes fritesen helles opp i en stekeplate og stekes i ovnen uten olje eller noe, og det er vel strengt tatt bare opphøgde poteter, er det ikke? Og kylling er vel sunt så lenge en ikke spiser det oljemarinerte skinnet? Eller tar jeg feil? Vi har uansett stort sett sunne middager laget fra bunnen av, men noen dager må det altså gå fort, og da blir det kjappe løsninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #2 Del Skrevet 28. juni 2011 Pommes frites er tradisjonelt laget med pakmeolje som er svært usunn. Men nå lager mange den med solsikke-eller rapsolje, og da er det ikke så ille. Kylling er ok, salat supert og ketchup inneholder masse tomater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #3 Del Skrevet 28. juni 2011 Hm, ser at den vi bruker inneholder 5% plamolje. Får bytte merke da. Takk for svar HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #4 Del Skrevet 28. juni 2011 Det er det man spiser ofte som er "malen" for hvor sunt eller usunt man spiser. Hvis man koser seg med hva-man-nå-vil av og til er det ikke farlig. Ikke engang om det har palmolje i seg. Dessuten synes jeg ikke du skal fjerne skinnet på kyllingen. Fett (animalisk, meieriprodukter, oljer og nøtter feks) er overhode ikke farlig, det er nyttig og gir en lengre metthetsfølelse. Der er karbohydratene i maten vi spiser som er "røveren" og som gjør at vi blir feter og fortere sulten. Kos dere med pommes frites med bøttevis av ketchup innimellom. En glad familie er sunt og viktig!! /klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå