Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Del Skrevet 28. juni 2011 Dersom en tar voksenopplæring deltid 2 kvelder i uka. Kan man da få dagpenger ved siden av? Mener at jeg hørte en gang at man kunne få det dersom studiet var under 18 t i uka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #2 Del Skrevet 28. juni 2011 ingen??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #3 Del Skrevet 28. juni 2011 Du må høre med Nav.. de har forskjellig syns på hva som kan kombineres med dagpenger og ikke.. Jeg gikk et kurs over nett og hadde reduserte dagpenger( jobbet ca 40%),det var visst IKKE lov.. bare så synd jeg ikke spurte først... :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #4 Del Skrevet 28. juni 2011 nav.no Der ligger regelverket, og du kan lese selv:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #5 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg fikk ikke dagpenger da jeg tok videreutdanning på høgskolenivå på deltid. Da hadde vi ukessamlinger ca hver 2 mnd. Altså mindre enn 18 timer i uken. Har det vært skole igjennom NAV eller f.eks norskkurs/språkkurs har du fått det godkjent. Når man får dagpenger skal man være klar til å takke ja til en jobb på dagen. Går man da på skole er man ikke det sier NAV. Men det er verdt å søke. Kan hende at de godkjenner det når det er snakk om voksenopplæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #6 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg fikk avslag i fjor på akkurat det samme. Det står jo i reglene at så lenge det er under 50 % og etter ordinær arbeidstid kan man få. Men det gjelder bare om det er kurs o.l arrangert av dem som f. eks. truckfører å slike kurser. Ikke når det blir kurs som kan føre til en utdannelse... Jeg klaget, men fikk avslag der også. Så regner med at de er strenge på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå