Gå til innhold

Vanlig at barn på 5 år har Nintendo DS?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er bare nysgjerrig og litt inspirert av tråden om masing. Jeg har en datter på 4 1/2 år og har aldri hørt snakk om DS jeg. Har lurt litt på når det evt vil komme opp, men bør vel bare være glad så lenge hun er opptatt av andre ting kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her fikk hun når hun var 3.

Da begynte hun i bhg og fikk mange venner rundtom her, så da tok det ikke lang tid før hun begynte å mase om ting;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da min eldste var på den alderen han oppdaget DS.

Nå er han 5 og han og lillesøster på snart 3 har en DSi hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mi jente på 6år har ingen nintendo DS.

Vist dette er "vanlig" at 5-åringer får nintendo DS blir jeg litt forstøkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun går jo i barnehage(ikke lov å ha med ds der) og vi har jo venner utenom barnehagen også men ikke noe mas om ds ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er veldig vanlig :) Min fikk DS til 6 års dagen sin, etter heftig masing i et par år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min sønn fikk det til jul nå sist. stor stas, og de fleste jeg vet om av barn i samme alder har ds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min datter hadde det. Men vet at venninna hennes som har 4 søsken ikke har ds. Litt billigere for oss med bare 1 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi fikk det når hun sluttet helt med smokk. Var motivasjonen for å slutte helt om natta. Var 3.5 år.

Hva skulle problemet være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe problem, men er bare glad så lenge hun er interessert i andre ting, være mye ute, lese, tegne, male, legge puslespill og ellers pusle rundt for seg selv. DS stjeler vel en del tid og man må kanskje innføre tider hvor det er ok å bruke den, samtidig som jeg kan se fordelene når man f eks sitter i bilen.

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der skal du ikke ta sorgene på forskudd. Vi så for oss overspilling og at vi måtte begrense med jernhånd, men det har aldri vært nødvendig.

De kan spille alt fra noen minutter til en times tid en dag, og så fint la det gå mange dager til neste gang. Noen ganger vil de ha den med i senga, da spiller de en kort stund før de legger den bort og sover på eget initiativ.

Har aldri behøvd å si at nå er det nok, nå må de ta en pause. Har heller sakt: "Er så lenge siden du har spilt, skal ikke prøve litt nå da?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12:09

Her blir det spilt i snitt 20 min. i uka. Det går litt i perioder, men har ikke hatt noe problem med at barnet har blitt inaktivt pga. spilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gav DS til snuppa når hun ble 4. Vi har spilletid. Og hun må alltid spørre før hun får spille. Den ligger ikke tilgjengelig for henne i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten min fikk nintendo ds til 5 års dagen sinn, han er 6 no. Har ikke vert problem med overspilling me han. synst det er supert å ha viss vi skal reise med fly eller tog. Og jeg må innrømme når han har lagt seg så stikker jeg av med ned å spiller Mario. Er jeg som ble hektet. hehe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror faktisk dette har litt med hvor man bor.... vi bor i ei lita bygd og 4 åringen vår har aldri nevnt ds en gang.. veit ikke om at noen av hans kompiser har det heller.

søstra til mannen derimot bor like utafor oslo og der blei unga fora med ds fra dem var 3.

siden det ikke er noe mas om det her i huset så blir det heller ikke kjøpt ds med det første. gidder ikke kjøpe bare for å kjøpe. han har så utrolig mye annet å finne på.

så for å svare på det du spurte om i overskriften: nei her vi bor er det ikke vanlig at 5 åringene har ds..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor litt utenfor byen. Vill nok ikke si at det er kjempe vanlig at barn her ute har det.Men det finnes en del som har det i vennekretsen til barna mine.

Gutten min kjøpt Nintendo DS straks før han ble 6 år.

Han fikk det ikke for at han maste da.

Uten sa til han at om han klarte å spare sammen halve summen selv, så skulle jeg legg til det som manglet.

Vill ikke helt at barna mine bare skal få alt dem peker på. Å han skjønt jo at det kostet litt. Med konsoll og spill.

Han har nok vært mer forsiktig med den ettersom han har vart med å betalt den, enn hva han skulle vart ellers vill jeg nok si.

Å ha nintendo ds som tre åring syns jeg egentlig bare er unødvendig.

Barn sitter mer en nok fremfor skjermer av alle dess slag. Å at start så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi fikk til 5årsdagen, hun blir nå 7. Den er ikke slitt istykker, for å si det sånn. Det var et evinnelig mas om å få, men når hun først fikk så var det ikke så interessant likevel. Rart med det. Minsten på snart 4 bruker den nok mer, men han får ikke egen på en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har hatt nintendo DS siden han var 3 år. Nå er han straks 6 år og fikk seg nylig den nye nintendo 3DS. Men han vet at han ikke får ha den med seg på barnehage, eller skole, og han har den ikke med til venner på besøk heller. Nintendoen spiller han på hjemme, eller han får ha den med i bilen om vi skal lenger turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...