Mammamø! Skrevet 28. juni 2011 #1 Del Skrevet 28. juni 2011 Vi skal være på en hytte i 3 uker. Har en 5-åring og en på halvannet år. Det jeg også har, er en mann som er ganske lat, og en jobb jeg trives veldig godt i. Blir så klart deilig med feire, men jeg frykter litt at jeg kommer til å "passe unger" og irritere meg over gubben, og savne barnehagen og jobben ( hverdagen). Noen som har noen tips til hvordan ferien kan bli så fin som mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie get your gun Skrevet 28. juni 2011 #2 Del Skrevet 28. juni 2011 Passe unger?? Det er dine egne barn du snakker om her? Men herregud da menneske! Hva med å finne på noe kjekt med barna, være sammen med dem istedenfor å "passe dem", spis god mat, drikk vin med gubben når ungene har lagt seg, spill spill, vær i sola, bad naken og ha det gøy! Det er FERIE :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 28. juni 2011 #3 Del Skrevet 28. juni 2011 Tja, jeg har litt samme tankene, men en annen grunn... Skal ha ferie i 4 uker sammen med mannen og frøkna på 1,5 år. Har ingen store planer for ferien dette året (annet enn en tur på hytta), fordi vi skal prioritere å bruke pengene på å pusse opp kjøkkenet i høst. Problemet er det at jeg er blitt gravid igjen, og kjenner at alt er ganske slitsomt for tiden. Har null energi og kvalmen er stigende. Så er redd for at jeg ikke orker å gjøre noe med verken mann eller barn. Hadde planlagt mange "utflukter", men gruer meg ved tanken på disse nå Forresten, hvis jeg hadde vært deg hadde jeg dratt med meg den late mannen min ut på dagsturer og lignende. Slik at dere gjør noe sammen alle fire, og han ikke har muligheten til å ligge i en solseng alene;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammamø! Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 28. juni 2011 Det er en grunn til at jeg skrev "passe unger" i anførselstegn. Refererte til opplevelsen jeg er redd for å få når jeg er alene med to barn i ulik alder med ulike behov; følelsen av å ikke strekke til for noen av dem mens gubben for 13 dag på rad må gjøre noe forefallende vedlikeholdsarbeid, og ikke kan gjøre noe sammen med familien. Mulig det er bare meg, men har behov for litt tid for meg selv innimellom, og er derfor litt nervøs nå før ferien. Det var derfor jeg ba om noen råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeTwinsA Skrevet 28. juni 2011 #5 Del Skrevet 28. juni 2011 Skjønner deg godt jeg. Jævla Gubbe altså. Du får ta en alvorlig prat med han FØR ferien. Er en grunn til at de fleste forhold ryker etter ferien. Har hatt det slik selv jeg. Er alltid jeg og ungene som finner på noe alene i helger, ferier etc. Mens gubben bare MÅ vaske bil, reparer gjerdet, klippe plenen, ut på fisketur og gudene vet hva!!! Klart man ikke "passer" sine egne barn, men veldig mange ganger kunne jeg tenkt meg at vi gjorde noe sammen, eller at han kunne finne på noe med ungene alene uten meg også..... tatt litt intiativ. Har pratet med han, og blitt enige om at planlegging er alfa omega her. Altså snakke om hvordan dagen skal bli.... Hjelpe hverandre. Så mitt forslag er å snakke litt forventninger gjerne før "problemene" oppstår. Har 3 unger selv med forskjellige behov så vet hva du mener. God sommer og klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yunie Skrevet 29. juni 2011 #6 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg blir bare så sliten med en gang jeg leser at folk reagerer på at man skriver å passe egne barn. Det er jo helt vanlig å snakke sånn. Jeg sier jo ofte sånt; Nei, mannen passer ungene. Det er jo ikke som at det er noe underliggende agenda i det som at han er barnevakt el. Just a figure of speech, men det er jo litt vanskelig for noen her inne da. Jeg har det som deg. Gruer meg litt, og gleder meg litt. Men det meste går seg til. Ferie er ikke så lystbetont med tre barn som når man er to ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammamø! Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 29. juni 2011 Enig med deg. Men jeg begynte likevel å tenke litt- at jeg skal ihvertfall prøve å være så positiv som overhodet mulig- og tenke at jeg "er sammen med" barna i stedet for å passe dem. Og jeg skal ta en prat med gubben så vi klargjør alle forventninger og unngår å krangle. Gleder meg mest. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*smula* Skrevet 29. juni 2011 #8 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg gleder meg ganske mye til ferie, men er litt spent også. Skal bl.a. være en uke hjemme hos mine foreldre, som bor i leilighet og er litt nøye på hvordan de har det rundt seg (rydding o.l.). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 29. juni 2011 #9 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg forstår hva du mener. Mitt eneste tips er å snakke om forventningene på forhånd... Tar du det der og da, så blir det sikkert krangel eller surmuling. Snakk heller om det på forhånd. Hverdagen er på mange måter enklest noen ganger, jeg har selv merket det etter at vi har fått barn, men tenk den dagen barna blir store og det bare blir dere igjen, da blir nok hverdagen en annen, så ja, snakk nå for å forebygge! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UpsyDaisy Skrevet 30. juni 2011 #10 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg kan ikke si jeg gleder meg så veldig nei... Mannen er på jobb på sjøen hele ferien, så jeg skal være alene med barna på 3 mnd og 3 år i tre uker Lurer veldig på hvordan dette skal gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fox`y Skrevet 30. juni 2011 #11 Del Skrevet 30. juni 2011 Vi har gått ut i ferie så hær har barna 1 mnd fri. Jeg må si jeg er sliten allerede jeg. Mannen har kort lunte å kjefter mye,guttene krangler og lillemor blir redd. Men jeg prøver å være positiv og ved godt mot:) Men dagene blir lange av å til ja. vi skal ikke på så mye ferie i år heller. bare en tur til hunderfossen,hytta,dagstur t sverige og munkholmen:) ellers blir d turer i nærmiljøet med nisteakke:) Mannen min er også lat så når vi skal på hytta blir d jeg som må være me guttene,hogge ved osv. D blir første hytteturen til lillemor som blir 2 mnd:) mannen reiser på sjøen igjen den siste ferie uken til barna,da blir han vekk i 5 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå