Gå til innhold

Noen med erfaringer i forhold til Klyster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker ikke å bærsje på meg under fødsel og ønsker å ta klyster, men hvordan funker dette i praksis når man i tillegg har rier???

Noen som kan dele erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt dytt

Skrevet

Fungerer bra. :) Fikk klyster selv under rier. :) Tok det ett par timer etter at vannet hadde gått. Det fungerer ca med en gang, men det kan vøre litt heftig med tømming og rier samtidig. Gikk veldig bra og tok meg en laaaang varm dusj etterpå. :)

Skrevet

Åh, så bra! Da vet jeg at dette er noe jeg selv også ønsker når ting skjer.

Skrevet

Jeg har god erfaring med det.

Ba om et miniklyster sist jeg var og fødte. Hadde da ca 5cm åpning, og det gikk helt fint. Jeg ba om å sette det selv mens jeg lå på senga, og klarte vel ikke å holde på det mer enn ca 5min før jeg måtte løpe på do. Det ideelle er vel 15min. Fikk tømt meg ordentlig for det altså.

Satt på do i ca ti minutter, også under noen rier. Går helt fint å sitte på do selv om man har rier, selv om det ikke er direkte behagelig.

Var veldig deilig etterpå, da man føler seg litt lettere, og babyen får bedre plass til å komme ut når den tida kommer.

Skal be om det denne gangen også.

Skrevet

Klyster er virkelig å anbefalle, det hjelper ofte på rinene og så de blir kraftigere. Fungerte veldig bra på meg, skal ha det denne gang og!

Skrevet

Jeg syns det var helt forferdelig. Fikk masse ekstra smerter, og veldig slitsomt med rier mens man sitter på do med kramper i tarmene. Dessuten bæsjet jeg under fødsel for det, så denne gangen skal jeg ikke ha klyster! :) Men det fungerer jo fint for mange andre da. :)

Skrevet

Jeg har samme erfaring som deg agybirdie, synes det var helt forferdelig, ble uggen og det kom som akutte kramper, usj :( i tillegg førte det for min del til en haug av ekstra vonde hemorroider, auuu, og jordmor bekreftet at det KAN skje når man ikke har noe annet å presse ut, hehe ;)

Før fødsel nr 2 forberedte kroppen seg selv, og det var bedre ;)

Men for all del, skjønner dere som vil!

Skrevet

Jeg har fått klyster på Riksen de gangene jeg har født der. Har trodd at det er vanlig??

Dvs kylster som stikkpille som virker noen min og så går du på do. Synes ikke det var noe ubehagelig... I allefall ikke om du sammenligner med rierne som etterhvert ble veldig vonde.

Skrevet

Jeg har fått klyster tidlig når riene har vært til å leve med. Vurderer å ordne dette hjemme neste gang, må bare huske å handle inn.

Skrevet

Jeg fikk klyster sist. Jordmor pressa meg ganske mye til å ta det faktisk. Og det er jeg glad for, for i det jeg sitter på do og tømmer meg, så går vannet. 6 timer senere var gutten født. Så hos meg fikk det litt fortgang i fødselen hvertfall. Kommer til å ta det så fort jeg blir lagt inn denne gangen også.

Skrevet

Jeg fikk det på sykehuset sist (noe av det første de gjorde etter å ha undersøkt meg). Fikk beskjed om å holde inne i min 10 min - ja veeeeldig lett det med kraftige rier med 3 min mellomrom. Prøvde alt jeg kunne å holde igjen når neste ri kom, men det var heller mislykka forsøk. Rakk å få litt effekt da, men kom nå noe under fødsel og. Men da var jeg så vekke i smerter at det var det siste jeg tenkte på.

Så kan kanskje være lurt i så fall å ta det før riene blir for kraftige.

Skrevet

jeg syntes det er gått litt tregt den siste uka.. pleide å gå på do en gang om dagen.. men nå... nei.. så jeg skal helt klart be om det og ikke det blir sånn som med maserier.. da trenger jeg det ikke.. hehe! 9 dager over , så regner med at det skjer før helga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...