Gå til innhold

Gleder meg til å ta en sigarett igjen!! :)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mmmm - gleder meg til å sitte sammen med venner og ta en øl og en snus, jeg. :) Det er riktignok en stund igjen, men greit å ha noe å se frem til også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg røyka mellom 20 og 40 om dagen, sluttet helt da jeg var gravid. Da ammingen (som bare varte i 4 mnd pga andre fohold) tok slutt, ja da tar jeg meg en røyk og et glass vin bare fordi jeg synes det smaker nyyyyydelig! Enkelte dager røyker jeg ikke i det hele tatt, andre kan jeg røyke 5, men aldri i nærheten av babyen. Så det går helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du gledar deg så mykje til ein røyk er det naivt å tru du klarar å halde deg til festrøyking. Dei fleste klarar ikkje det. Utruleg dumt å byrje å røyke att når du har halde opp så lenge. Røyking er harry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at det er vanskelig å skjønne hvorfor noen starter med røyken igjen når de beviselig har klart å holde seg unna den i 9 mnd +...

Hva er vitsen da liksom? Er det kun av hensyn til babyen en har holdt opp? Finnes det ikke ett fiber i kroppen deres som ønsker å være røykfri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikkje seie at røykjarar generellt er dumme, men røyking er udiskutabelt dumt. Det kostar mykje pengar, øydelegg helsa (noko eg ser med sjølvsyn som sjukepleiar) de stinkar og huda dykkar ser eldre ut enn oss ikkjerøykjarar. Difor framstår det ikkje som smart å starte opp med denne uvanen når ein først har klart å slutte.

Men de om det, sjølvsagt. Så får heller eg, og resten av helsevesenet, stå klar for å få bøte på skadene så godt me kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i graden det skader barna mine. Det gjør sollyset også, men jeg mørklegger ikke huset og isolerer dem av den grunn. Så egotistisk er jeg.

Jeg er hverken mindre smart eller lite opplyst, men jeg avhengig (selv om jeg for tiden ikke røyker). Viljestyrke har jeg, jeg klarer å slutte den tiden jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan kun snakke for meg selv. Jeg er avhengig og har det ikke godt når jeg ikke får røyke. Det er omtrent like ubehagelig som å ikke få vaske seg. Jo lengre tid det går jo mer ubehagelig blir det. Det går ikke over, men etter f.eks 5 er man kanskje såpass vant med ubehaget at det går ann å leve med. For min del er ikke 1.5 år nok til å bli kvitt dette behovet. Det er den tiden jeg har klart meg uten i forbindelse med hevrt svangerskap. Det er pga. hensyn til babyen ja. Et fiber i kroppen ønsker å være røykfri resten av livet, men så lenge jeg ikke er gravid resten av livet er ikke ønsket sterkt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg synes det smaker godt. Men for all del, jeg forventer ikke at en som aldri har røkt skal kunne skjønne at jeg synes det smaker godt.

Og ja, selvfølgelig er det er av hensyn til babyen jeg holdt opp under gravditet og amming. Av samme grunn røyker jeg ikke i nærheten av babyen eller når jeg skal være sammen med babyen like etterpå (det utelukker den daglige røykingen) Og jeg vet det ikke er bra for helsa for all del, men det er det mye annet som ikke er heller (stillesittende liv, søppelmat osv osv), men igjen, jeg synes at det smaker nyyyydelig!

Og ikke noe problem å holde seg unna nå i det daglige selvom jeg røyka 20 til 40 før svangerskapet. Nå koser jeg meg med de få sigarettene jeg tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...