Alida*Englebarn Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Lurer på hvilken brystsalve som er å foretrekke, samt ammeinnlegg og elektrisk bryst pumpe? :-)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 Var usannsynlig sår av amming forrige gang. Fikk da Purelan på sykehuset og kjøpte en tube hjem fra apoteket. Gjorde ikke ting verre iallfall. Av ammeinnlegg brukte jeg for det meste vanlig Natusan(?). Skiftet ofte og det satt ikke fast selv om jeg var sår. Pga salven? Pumpe fikk jeg aldri til. Men hadde nok gått for den lys, gule runde saken om jeg hadde investert i elektrisk;) Ei venninne brukte den til sin premature og babyen har fått mm hele veien:)
♀2009♀2011 Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 Purelan fra Medela (gul tube) er kjempegod for veldig såre bryst, men den er veldig fet og blir fort litt grisete. Er man ikke så veldig sår kan man også bruke BrystCreme fra LanaCare (hvit tube), denne er litt lettere i konsistensen men fungerer også veldig bra. Begge kan kjøpes på apoteket. Synes Libero sine engangs ammeinnlegg fungerte bra, Coop sine også. På meg så loet Natusan sine. Synes heller ikke de på apoteket var verdt de ekstra pengene. Brukte også Ullrik ammeinnlegg i ull, de kan vaskes på 60 grader i maskinen. Har Medela Swing pumpe (lys gul og rund) og synes den fungerer bra. Avent sin fungerer nok fint den også, men hadde gått for elektrisk pumpe definitivt. På Medela kan man kjøpe brukt pumpe (det er elektronikken som koster) for så å kjøpe nye slanger, koblinger, "sugestykke" etc. På den måten blir den så god som ny bare til en billigere penge. Boots nettapotek og ApotekHjem har alle delene til Medela brystpumper.
LilleMalin Skrevet 29. juni 2011 #4 Skrevet 29. juni 2011 PureLan er bra, dersom man bor i nærheten av Ullevål kan man dra innom sykehusapoteket der og kjøpe ullfett som de lager. Jeg synes ullfett og purelan er ganske klissete og er egentlig mest fan av Simplex øyesalve. Den er steril og man trenger bare bittelitt og det kan fint være på selvom babyen vil spise mer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå