Gå til innhold

Kan en campingplass kreve 50prosent i avbestillingsgebyr, nå de ikke opplyste om dette på fornånd, og jeg avbestiller 3uker før ankomst?


Gurine

Anbefalte innlegg

Fikk nemlig mail om dette nå. Jeg ringte og bestilte hytta, og da fikk jeg ingen beskjed om leie-vilkår, jeg fikk ikke noe brev eller mail ang dette, og ble heller ikke henvist til å lese om det på hjemmesiden deres..

Jeg godtar i hvertfall IKKE gebyret. Synes det er råttent å komme med det i etterkant, og mener at det må vaære campingplassen sin plikt å opplyse om vilkårene når man snakker med dem og bestiller hytte.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig at det er gebyr når man avbestiller og det er noe man plikter, mener jeg, til å finne ut av selv enten ved å spørre når man bestiller eller ved å lese på hjemmesiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt, i en alder av 35, så er jeg utrolig lite bereist, og sitter ikke inne med all mulig kunnskap ang dette. Har aldri hatt særlig god råd, så å dra på ferietur med unga på camping blir noe nytt. Så da skal liksom alle og enhver inneha slik informasjon og vite reglene på ting og tang, uten å få de opplyst?? Hvordan skulle jeg kunne ha noen som helst greie på dette da, når jeg hverken har lest om det eller hørt om det fra andre?? Mulig det er vanlig, men det var ikke i mine tanker. Ikke når jeg avbestilte i så god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting, jeg spurte også om det gikk an å få byttet ferieuka til uka etter, for det har kommet på noe annet den uka vi egentlig skulle dra. Heller ikke da fikk jeg noen informasjon om at det var avbestillingsgebyr. Dette fikk jeg kun informasjon om ETTER at jeg hadde avbestilt :((

Sinna ja!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar ikke utgangspunkt i at du skal avbestille og om man lurer på noe om avbestilling så må man nesten spørre "hva skjer om jeg avbestiller?" om de ikke opplyser om dette.

Å spørre om slike ting eller sjekke vilkårene for bestilling på hjemmesiden er alltid lurt. Og det er alltid gebyrer når man avbestiller så jeg skjønner ikke at dette kommer som et stort sjokk på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis du ikke har skrevet under på noe , kan du jo bare drite i det vel?? du må jo skrive under om de skal kunne kreve noe av deg. du har vel ikke betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillingen er bare tatt over telefon og mail, har vel knapt nok adressen min, så ikke noe er skrevet under eller betalt. Så håper det ikke dukker opp noen regning.

Mulig dette er noe som er heeeeelt vanlig, og som jeg burde ha visst og skjønt på forhånd, men jeg gjorde nå ikke det. Første gang jeg bestiller camping, har tidligere bare leid hytte på fjellet av slekt, ingen gebyrer der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi deg! Ikke f*** om jeg ville gitt meg, hvis jeg avbestilte 3 uker i forveien og ikke hadde fått klar beskjed i forveien.

 

Ikke hør på hun over her som prøver å si at det er "vanlig" med avbestillingsgebyr på ei hytte, når du avbestiller 3 uker i forveien. Kanskje et lite depositum kunne gått tapt - HVIS det var avtalt på forhånd - men overhodet ikke 50 prosent - jeg hadde ALDRI gitt meg!

 

Hvis de prøver seg, true dem med å ta det opp med forbrukerrådet og/eller lensmann og husk: Så lenge du er uenig har de ikke lov å sende saken til inkasso! Da må den eventuelt behandles i forliksråd evnt retten først. Skulle du likevel få et krav, gir du bare inkassoselskapet beskjed om at det foregår en tvist mellom partene. Da hører du ikke mer fra dem.

 

lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel angrerettloven som gjelder her.

 

Når du avbestiller så sent som 3 uker før, er det ganske vanlig å måtte betale 50%. Hvis firmaet har en hjemmeside hvor betingelsene står, mener jeg de har oppfylt sin forpliktelse ift informasjon.

 

Er du usikker, kan du kontakte forbrukerrådet. De kan informere deg mer inngående:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Lov om angrefrist gjelder ikke her.

 

Ellers er avbestillingsgebyrer veldig vanlig. Jeg har bestilt flere campinghytter de siste ukene pga ferie, og så og si alle har avbestillingsgebyr. Heldigvis vil jeg si, hvis ikke kan jo gud-og-hvermann bestille hytter som de ikke har tenkt til å bruke. Det er forholdsvis upraktisk for oss som virkelig har tenkt til å bruke dem.

 

Hvordan du står i denne saken, vet jeg ikke, og det kan vel være ganske tilfeldig også. Men jeg er enig med dem som sier at det er ditt ansvar å være oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...